Prima pagină » Actualitate » EXCLUSIV | „Alba-neagra” cu autobuze turistice cumpărate cu peste 420 de mii de euro. De ce nu a fost licențiat până acum “Bucharest City Tour”

EXCLUSIV | „Alba-neagra” cu autobuze turistice cumpărate cu peste 420 de mii de euro. De ce nu a fost licențiat până acum “Bucharest City Tour”

Cele șase autobuze double-decker cumpărate anul trecut cu peste 420 de mii de euro de Societatea de Transport București (STB), de la o firmă care se ocupă cu extracția pietrei, și care ar fi trebuit să fie folosite pentru traseul turistic din București, sunt în continuare trase pe dreapta. În prezent, cele șase vehicule, care au venit și cu defecțiuni, nu pot fi folosite, și, cel mai probabil au fost cumpărate degeaba!

Cele șase vehicule cumpărate la mâna a doua de STB cu peste 71 de mii de euro bucata, din Suedia, și care au venit cu defecțiuni, stau în continuare trase pe dreapta.

Traseul turistic unde ar fi trebuit introduse aceste vehicule nu este nici acum licențiat de către Asociația de Dezvoltare Intercomunitară – Transport Public București -Ilfov (TBPI), adică de către entitatea care emite licențe pentru toate liniile de transport din București și zona Metropolitană. Asociația spune că Primăria Capitalei nu a făcut demersuri pentru a obține licențele.

„Printr-o Hotărâre a Consilului General din 29.05.2023, TPBI a fost împuternicită ca, în numele și pe seama Municipiului București, să emită licențele de traseu, pentru autovehiculele deținute în proprietate de către Societatea de Transport București STB SA, necesare pentru prestarea serviciului prin curse regulate pentru Linia Turistică «Bucharest City Tour», la articolul 2 al hotărârii fiind totodată abrogată Hotărârea CGMB nr.206/ 30.06.2009, prin care era înființată linia de transport turistic în Municipiul București.

În actualele condiții, TPBI poate emite licențele de traseu doar în momentul în care linia turistică Bucharest City Tour va respecta toate condițiile necesare privind funcționalitatea, respectiv unitatea administrativ-teritorială interesată va înființa linia, stabilind pentru aceasta traseul, stațiile, tariful, regulamentul de funcționare, caietul de sarcini, contractul semnat între operatorul de transport și unitatea administrativ-teritorială etc.”, se arată într-un răspuns al TPBI la solicitarea Gândul.

Sursa citată mai arată că doar după parcurgerea acestor etape va fi în măsură să emită în mod legal licențele pentru transportul turistic.

STB anunța traseul turistic la începutul verii

„Singura în măsură să ofere explicații privind motivul pentru care autobuzele double-decker nu sunt folosite este STB SA, care a achiziționat vehiculele înainte de a fi îndeplinite toate condițiile necesare privind funcționarea liniei turistice”, se mai arată în răspunsul celor de la TPBI.

Pe de altă parte, STB a anunțat pe 15 iunie anul acesta că autobuzele sunt pregătite să iasă pe traseu, comunicând și stațiile.

„Societatea de Transport București STB SA este pregătită să lanseze proiectul Bucharest City Tour pentru toți turiștii care-l așteaptă nerăbdători. Așteptăm licențele de transport pentru a dezvălui de la înălțime turiștilor obiective și locuri istorice ale Bucureștiului”, anunța STB la începutul verii.

De asemenea, surse din Primăria Capitalei au precizat pentru Gândul că TPBI ar întâriza cu „rea-voință” emiterea licențelor.

Traseu suspendat în pandemie

Această linie a fost suspendată pe toată durata pandemiei de coronavirus din anii 2020 și 2021. În anul 2022, STB SA nu a mai oferit publicului acest serviciu, iar pe site-ul STB, la secțiunea „turism” apare și în prezent că „serviciul este suspendat temporar”.

Mai mult, autobuzele cumpărate la mâna a doua, care au o vechime de 11 ani, au venit cu probleme.

„Eu nu cred că pot fi autorizate de către TBPI. Nu înțeleg cum au fost cumpărate, sunt niște cazane. Au venit cu defecțiuni, cu geamuri sparte. Nu cred că pot fi omologate. Au fost cumpărate de o firmă din Harghita, care prelucrează piatră. Autobuzele au venit cu defecțiuni. În primul rând, nu aveau carte de identitate, fără ITP, fără absolut nimic.

La recepție s-au constatat multe probleme, inclusiv lipsa aerului condiționat. Aveau chiar și geamuri sparte sau parbrize fisurate și sunt și foarte vechi”, a declarat pentru Gândul Florin Ivan, președintele Asociației Profesionale a Transportatorilor (APT).

CITEȘTE ȘI:

EXCLUSIV | Acestea sunt „troleibuzele groazei” din București, la 40 de grade. Nu au aer condiționat, iar geamurile se deschid foarte greu

Absolvent al Universității București, Nicolae Oprea și-a început cariera de jurnalist în anul 2004 și a semnat de-a lungul acestor ani în publicații precum Ziarul Libertatea (6 ani), Averea, Evenimentul ... vezi toate articolele

Citește și