Prima pagină » Actualitate » EXCLUSIV | Au început procedurile de declanșare a grevei șoferilor STB. De ce au cerut sindicaliștii „spor de burduf”

EXCLUSIV | Au început procedurile de declanșare a grevei șoferilor STB. De ce au cerut sindicaliștii „spor de burduf”

EXCLUSIV | Au început procedurile de declanșare a grevei șoferilor STB. De ce au cerut sindicaliștii „spor de burduf”

Negocierile dintre sindicaliștii STB și conducerea Societății de Transport din București au eșuat, iar pe 31 august a expirat contractul colectiv de muncă. Reprezentanți ai sindicaliștilor au declarat pentru Gândul că s-au declanșat deja procedurile de începere a conflictului de muncă, iar Bucureștiul ar putea fi afectat de o grevă generală în jurul datei de 15 septembrie.

„Negocierile au eșuat, iar ultima ședință a avut loc joi, pe 31 august. Acum, în urma consultării cu o casă de avocatură, s-a început declanșarea măsurilor legale, pentru a se ajunge la forma finală de protest. Până atunci sunt foarte multe etape. Se va ajunge la mediere, vor veni cei de la ITM, să încerce să rezolve conflictul, după care se va ajunge la o grevă de avertisment, și abia după aceea, cam în jur de 15 septembrie s-ar putea ajunge la greva generală. Dar vor trebui strânse și semnăturile angajaților”, a explicat pentru Gândul Florin Ivan, membru al Sindicatului STB și președinte al Asociației Profesionale a Transportatorilor (APT).

Printre revendicările sindicaliștilor se numără și „sporul de burduf” pentru șoferii care conduc autobuzele articulate și pentru vatmanii care manevrează tramvaiele Imperio, de 36 de metri.

Sindicalist STB: „Sporul de burduf era de doar câteva sute de lei”

„Sindicatul a cerut mai multe lucruri, spun eu de bun-simț. De exemplu, pentru vatmanii care conduc tramvaiele de 36 de metri, sau pentru cei care conduc autobuzele articulate, care au mai multe riscuri, se conduc mult mai greu aceste vehicule. Știți că a fost acel accident cu autobuzul articulat, când șoferul nu a văzut pasagerul care a fost călcat pe cap. Nu a avut cum să-l vadă. Și atunci, sindicatul consideră că șoferii care conduc aceste autobuze de două ori și ceva mai mari să fie recompensați cu un spor. Așa i se spune, spor de burduf, dar era de câteva sute de lei, nu foarte mare. Conducerea STB nu a fost de acord”, susține Florin Ivan.

Sindicalistul mai spune că cei din conducerea STB nu ar fi de acord cu o majorare a salariilor pentru șoferi.

„Atunci când a fost obligația, în luna ianuarie, când a crescut salariul minim și a trebuit să crească și pe unitate, conducerea consideră că aceea a fost creșterea pe anul 2023, și nu ține cont de inflație, nu vrea să crească deloc”, a mai declarat Florin Ivan pentru Gândul.

Ultima grevă STB a paralizat Bucureștiul

Ultima grevă STB a avut loc anul trecut, în iarnă, iar conflictul de muncă a creat un scandal imens la nivelul administrației locale, mai ales că traficul din București a fost dat serios peste cap, circulația fiind practic paralizată.

Vasile Petrariu a fost acuzat la acea vreme, de primarul Nicușor Dan și de șeful STB, Adrian Criț, că ar fi pus la cale o grevă ilegală.

Tot pe parcursul anului trecut, discuțiile pentru contractul colectiv de muncă au fost foarte dificile, iar în prezent, relația dintre principalul sindicat din STB și conducerea societății este una tensionată.

Absolvent al Universității București, Nicolae Oprea și-a început cariera de jurnalist în anul 2004 și a semnat de-a lungul acestor ani în publicații precum Ziarul Libertatea (6 ani), Averea, Evenimentul ... vezi toate articolele

Citește și