Prima pagină » Actualitate » EXCLUSIV | Autobuzele turistice second-hand cumpărate cu 71 de mii € vor intra pe traseu. Sindicalist: „Sunt periculoase. O să ne distrăm cu ele”

EXCLUSIV | Autobuzele turistice second-hand cumpărate cu 71 de mii € vor intra pe traseu. Sindicalist: „Sunt periculoase. O să ne distrăm cu ele”

Autobuzele turistice din București ar urma să intre zilele viitoare pe traseu. Este vorba de șase vehicule cumpărate la mâna a doua de STB cu peste 71 de mii de euro bucata, din Suedia, și care au venit cu defecțiuni. Un turist ar urma să plătească 50 de lei pe zi pentru a se plimba cu aceste autobuze, însă specialiștii atrag atenția că aceste vehicule pot fi foarte periculoase, având o înălțime de peste patru metri, și se pot lovi de copacii netoaletați sau de cabluri electrice.

Cele șase autobuze double-decker cumpărate anul trecut de Societatea de Transport București (STB), de la o firmă care se ocupă cu extracția pietrei, vor intra în curând pe traseul turistic.

Autobuzele etajate au o înălțime de peste patru metri, 11 ani vechime și au costat peste 71 de mii de euro fiecare. Mai mult, autobuzele au ajuns la Autobaza Nordului cu defecțiuni, fără aer condiționat și cu geamuri sparte.

Florin Ivan, președintele Asociației Profesionale a Transportatorilor (APT) și membru al Sindicatului STB, atrage atenția că autobuzele turistice pot fi foarte periculoase.

„O să ne distrăm foarte mult cu aceste autobuze. Bănuiala noastră rezonabilă este că prima dată le-au găsit pe site-ul din Suedia și după s-a făcut un caiet de sarcini și au fost achiziționate. Au fost cumpărate de o firmă din Harghita, care prelucrează piatră. Autobuzele au venit cu defecțiuni. În primul rând, nu aveau carte de identitate, fără ITP, fără absolut nimic. La recepție s-au constatat multe probleme, inclusiv lipsa aerului condiționat. Aveau chiar și geamuri sparte sau parbrize fisurate și sunt și foarte vechi”, a spus Florin Ivan, pentru Gândul.

Președintele APT susține că și înălțimea acestor autobuzele va fi o problemă pe traseele din București.

Pe de altă parte, ele sunt foarte înalte, au patru metri. Nu pot fi garate decât în Autobaza Nordului. Nu intră în spălătorii. Vor circula între Piața Presei și Piața Unirii, iar dacă în weekend se va devia traseul, de la maratoane de exemplu, autobuzele nu vor mai circula, pentru că prin pasaj nu vor avea loc. Mai mult, pe anumite trasee unde vor fi cabluri de tensiune, aceste autobuze vor reprezenta un pericol pentru călători”, a explicat Florin Ivan.

„Este extrem de periculos să mergi pe prima bandă cu aceste autobuze, unde atârnă crengi de copaci”

Și consilierul general Marius Pavel spune că Primăria Capitalei trebuie să toaleteze copacii de pe traseul autobuzelor turistice, ca să nu reprezinte un pericol pentru călători.

„Autobuzele sunt foarte înalte și sunt periculoase dacă nu se fac toaletări de copaci. Este extrem de periculos să mergi pe prima bandă cu aceste autobuze, unde atârnă crengi de copaci. Sper, de asemenea, să meargă pe un traseu unde nu sunt cabluri electrice”, a spus Marius Pavel, pentru Gândul.

Traseul autobuzelor turistice va fi:

Piața Presei – Șoseaua Kiseleff – Calea Victoriei – Bd. Națiunilor Unite – Bd. Libertății- Bd. Unirii – Piața Unirii, cu întoarcere
pe Bd. I.C. Bratianu – Bd. Nicolae Bălcescu – Bd. Charles de Gaulle – Bd. Constantin Prezan – Piața Arcul de Triumf – Șos. Kiseleff – Piața Presei (rond) – Șos.Kiseleff- Piața Presei.

Biletul de călătorie, valabil o zi, va fi de 50 de lei.

Absolvent al Universității București, Nicolae Oprea și-a început cariera de jurnalist în anul 2004 și a semnat de-a lungul acestor ani în publicații precum Ziarul Libertatea (6 ani), Averea, Evenimentul ... vezi toate articolele

Citește și