EXCLUSIV | Autocarul distrus în tragedia de la Pasajul Unirii ruginește și acum în parcarea Poliției. Ce plănuia să facă proprietarul
La aproape un an de când un autocar cu turiști greci a lovit limitatorul de înălțime de la Pasajul Unirii, accident în care un bărbat a murit, iar alte 21 de persoane au fost rănite, expertiza încă nu s-a încheiat. Autocarul avariat se află tot în parcarea Poliției Române, spre disperarea proprietarului grec, care deține o mică firmă de transport. Acesta a găsit un client dispus să cumpere autocarul pentru piese de schimb, dar ancheta blochează indirect tranzacția, estimată la câteva zeci de mii de euro.
Anul trecut, cu doar câteva zile înainte de Crăciun, conducătorul unui autocar plin cu turiști greci a acroșat poarta de gabarit a Pasajului Unirii. Autovehiculul, care se deplasa pe sensul dinspre Tineretului spre Unirii, a rămas blocat din cauza barierei care a strivit plafonul, după ce şoferul nu ar fi văzut la timp limitatorul de înălţime.
În urma impactului, geamurile autocarului au fost sparte, iar structura de metal de la intrarea în Pasajul Unirii s-a desprins. În acest grav accident, un bărbat de 53 de ani și-a pierdut viața, iar alți 21 de pasageri, dintre care doi copii, au fost răniți. Șoferul grec care se afla la volan este cercetat în libertate pentru ucidere din culpă și vătămare corporală.
La aproape un an de la accident, expertiza autocarului implicat în accident încă nu s-a încheiat. Autovehiculul se află tot în custodia autorităților române, situație care îi încurcă serios socotelile proprietarului grec al firmei care deține autocarul. Acesta a găsit cu greu un cumpărător dispus să achiziționeze autovehiculul avariat, dar faptul că expertiza nu este încheiată pune în pericol tranzacția.
”Nu-și permite să piardă acest cumpărător”
Autocarul implicat în accident a fost închiriat de agenția de turism care a organizat excursia de la firma de transport grecească Bardas & fiul.
”Autocarul se află în parcarea Poliției de zece luni. Am cerut insistent să ni-l pună la dispoziție, pentru că se deteriorează partea de electronică. Proprietarul autocarului a găsit cumpărător care se oferă să ia autocarul din România, să-l ducă în Grecia și să îl vândă pentru piese. Numai transportul autocarului până în Grecia pentru reparații sau valorificare costă 5.000 de euro. Domnul Bardas nu-și permite să piardă acest cumpărător. Nu este un autocar ca să faci negoț cu el, pentru care să găsești repede client”, a spus, pentru Gândul, Alecsandru Mateescu, avocatul patronului firmei de transport din Grecia.
Pentru a-i veni în ajutor clientului său, avocatul patronului grec a încercat să recupereze autocarul de la autoritățile române, dar fără succes.
”Domnul Bardas deține o afacere mică de familie, au avut patru autocare, iar acum au rămas numai cu trei. La banii pe care i-ar lua pe autocarul avariat, ar mai adăuga o sumă și ar putea cumpăra altul, pe care să-l bage la treabă. Am făcut multe demersuri. Avem o promisiune că încearcă să termine mai repede expertiza, care este una complexă. Probabil că la sfârșitul anului, expertul numit de instanță își va prezenta raportul”, ne-a mai spus avocatul Alecsandru Mateescu.
CITEȘTE ȘI: