EXCLUSIV | Când va fi ”rezolvat” traficul infernal de pe Valea Oltului? CNAIR: ”Deschiderea circulației până la jumătatea lunii iunie”
Traficul infernal de pe Valea Oltului scoate peri albi șoferilor, aceștia deplasându-se cu viteza melcului și considerând că situația pare a fi fără ieșire. De mai mulți ani, nimic nu se schimbă, acuză aceștia, iar lucrările în derulare par a nu se mai termina niciodată. Totuși, reprezentanții CNAIR vin cu o veste bună și îi asigură pe șoferi că se va reintra în normalitate.
Stres, nervi, vociferări, ore de așteptare și degete acuzatoare îndreptate către autorități. Este o imagine care se permanentizează pe Valea Oltului, iar Gândul a solicitat explicațiile necesare din partea autorităților.
La solicitarea Gândul, reprezentanții Companiei Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) au transmis, prin intermediul lui Alin Șerbănescu, purtător de cuvânt, că situația urmează a fi remediată până la finalul acestei luni – dar se va încerca reluarea normală a circulației până la jumătatea lunii iunie -, explicând și care au fost motivele care au generat aglomerația de pe Valea Oltului.
”În caz contrar, drumul devenea impracticabil…”
Alin Șerbănescu a declarat că porțiunea dintre Boița și limita cu județul Vâlcea a prezentat probleme care nu au putut fi rezolvate decât punctual, iar Poliția nu a permis constructorului să închidă decât tronsoane de drum de maxim 250 de metri.
Din această cauză, lucrările nu au putut avea cursivitatea dorită, iar traficul a fost mult îngreunat.
”Într-adevăr, acolo (n.red. – pe Valea Oltului) este disconfort pentru toți șoferii. Constructorul ar fi trebuit să termine contractul în 6 luni, respectiv la sfârșitul anului trecut. Numai că au avut niște extensii de timp, justificate de avizul dat de Poliție pentru închiderea circulației.
Dacă am fi închis circulația pe tot sectorul, lucrările ar fi mers mult mai repede. Dar Poliția i-a obligat să închidă circulația doar pe bucăți de 250 de metri. Ca atare, constructorul n-a putut avea o cursivitate a șantierului. Lucrarea a fost grea, acum s-a terminat ce era mai greu. Ne referim la porțiunea dintre Boița și limita cu județul Vâlcea. Acolo sunt alunecări frecvente de teren. Ca să înțelegem mai bine, DN 7 este un drum care permanent are alunecări, de pe vremea Imperiului Roman, de când a fost construit. Solul în sine are alunecări. Și atunci a fost nevoie să intervenim și să consolidăm drumul.
La Boița se face descărcarea de pe secțiunea 1 Sibiu-Pitești. Practic, tot traficul greu de pe autostradă intră, ulterior, pe DN 7. După deschiderea secțiunii 1, încărcătura DN 7 a devenit suplimentară. Și am fost obligați, efectiv, să facem această consolidare. În caz contrar, drumul devenea impracticabil.
Marți, ședință importantă la CNAIR
Purtătorul de cuvânt al CNAIR a mai declarat că marți va avea loc o ședință la care va participa și constructorul, urmând a fi găsite soluții pentru traficul să reintre în normalitate chiar la mijlocul lunii iunie.
Mâine (n.red. – 13 mai 2023) vom avea o ședință la CNAIR, inclusiv cu constructorul, și încercăm să găsim soluții pentru deschiderea circulației fără restricții până la jumătatea lunii iunie. Constuctorul mai are de făcut lucrări – de exemplu pentru consolidarea versanților, pentru defrișări -, dar va stagna lucrările acum, iar după ce se încheie sezonul estival și vor mai scădea valorile de trafic vor fi reluate aceste lucrări.
O estimare realistă este până la sfârșitul acestei luni. Dar încercăm ca până la jumătatea acestei luni să fie încheiate lucrările care încurcă, acum, circulația”, a declarat Alin Șerbănescu, purtător de cuvânt CNAIR, în exclusivitate pentru Gândul.
”Autostrada va rivaliza cu șoselele de mare viteză care traversează Alpii”
2028 este anul în care ar trebui să fie finalizată Autostrada A1 Sibiu – Pitești, prima care va trece Carpații și care va rivaliza cu șoselele de mare viteză ce traversează Alpii.
Până atunci, însă, a declarat Ionuț Ciurea – cofondator și director executiv al Asociației Pro Infrastructură – lucrurile nu sunt atât de simple, fiind vorba despre 70 de kilometri (secțiunile 2 și 3) unde vor fi săpate mai multe tuneluri, dar și un tunel-viaduct între Boița și Tigveni.
”Greu, greu de tot, e foarte, foarte complicat, vorbim de vreo 9 miliarde de lei împreună, secțiunile 2 și 3. 70 de kilometri prin creierii munților, Valea Oltului și Valea Topologului, tuneluri peste tuneluri, tunel-viaduct, o să fie la nivelul Alpilor. Pentru cine a avut plăcerea să circule prin Alpi, cam așa o să fie pe Sibiu – Pitești, între Boița și Tigveni”, a declarat Ionuț Ciurea la Gândul Exclusiv. (mai multe detalii AICI).
Mihai Morar: ”De patru ore, eu și încă niște proști stăm pe Valea Oltului”
Mihai Morar – cunoscut realizator de televiziune și de radio, redactor și DJ – a avut, de altfel, un mesaj dur la adresa tuturor celor care ”au condus România în ultimii 30 de ani”.
Morar a transmis, în mediul online, că nu a reușit să parcurgă nici măcar 80 de kilometri în patru ore, pe Valea Oltului, punctând că el, alături de ”încă niște proști”, nu face altceva decât să ”stea”, în loc să circule.
”Ăsta-i un mesaj pentru toți românii care au condus România în ultimii 30 de ani. De patru ore, eu și încă niște proști stăm pe Valea Oltului. Patru ore ca să faci nici măcar 80 de kilometri.
Așa că mesajul meu este următorul, dragi români care ați condus România în ultimii 30 de ani, vă detest! Nu vă urăsc, pentru că, vorba domnului Patapievici, ura mi-ar face rău ființei mele. Dar pe voi vă detest cu toată ființa voastră! Și vă doresc desființarea!”, a spus Mihai Morar.
Dan Negru: ”N-or fi doar austriecii vinovați de eșecurile noastre”
La rândul său, Dan Negru, realizator de emisiuni la Kanal D, a postat încă din data de 28 aprilie, în mediul online, o fotografie cu coloana de mașini formată pe Valea Oltului.
”N-or fi doar austriecii vinovați de eșecurile noastre. Luați-o pe drumul ăsta în vacanța de 1 mai. Un inginer austriac, Friedrich Schwantz a proiectat drumul Valea Oltului. Vechiul drum al romanilor trecea pe partea stânga a Oltului.
Austriecii l-au numit Via Carolina după numele împăratului Carol al VI-lea. Acu’ 300 de ani, când l-au făcut austriecii, era un drum pentru trăsuri. E tot așa”, a conchis Dan Negru pe pagina sa de Facebook.
Citește și: