Prima pagină » Actualitate » EXCLUSIV | Care sunt liniile pe care vor circula noile autobuze electrice aduse din China pentru București. Data exactă la care vor intra pe trasee

EXCLUSIV | Care sunt liniile pe care vor circula noile autobuze electrice aduse din China pentru București. Data exactă la care vor intra pe trasee

Societatea de Transport București (STB) a stabilit care vor fi liniile pe care vor circula cele 100 de autobuze electrice aduse recent din China. Gândul a aflat care vor fi aceste trasee, dar și când vor intra în circulație primele autobuze electrice asamblate în China, de către turcii de la BMC. Daniel Istrate, directorul general al STB, a făcut precizări în exclusivitate pentru Gândul.

Cele 100 de autobuze electrice cumpărate de Primăria Capitalei cu peste 300 de milioane de lei au fost aduse toate în Capitală, din China. În prezent se lucrează la infrastructura pentru încărcarea acestor vehicule.

Distribuția autobuzelor este următoarea:

  • 30 de autobuze la Autobaza Bujoreni
  • 15 autobuze la Bucureștii noi
  • 55 de autobuze la Autobaza Berceni

Reprezentanții STB au precizat, în exclusivitate pentru Gândul, care vor fi liniile pe care vor fi introduse noile autobuze.

Autobuzele vor circula pe următoarele linii:

  • Linia 137 – 8 autobuze
  • Linia 138 – 5 autobuze
  • Linia 173 – 4 autobuze
  • Linia 336 – 8 autobuze
  • Linia 201 – 5 autobuze
  • Linia 330 – 6 autobuze
  • Linia 335 – 14 autobuze
  • Linia 300 – 5 autobuze
  • Linia 311 – 6 autobuze
  • Linia 312 – 6 autobuze
  • Linia 313 – 7 autobuze
  • Linia 368 – 8 autobuze
  • Linia 381 – 10 autobuze
  • Linia 385 – 8 autobuze

Primele autobuze care intră în traseu vor fi cele de pe liniile 330 și 335, rute care realizează legătura pe axa Nord – Est a Capitalei.

Primele stații de încărcare sunt deja funcționale, la URAC.

Celelalte stații de încărcare urmează să fie montate în autobazele care vor deservi liniile de mai sus.

Primele autobuze vor intra în circulație la 1 ianuarie 2024, au mai precizat reprezentanții STB, în exclusivitate pentru Gândul.

Daniel Istrate, director general al STB: „Astăzi circulăm deja pe 25 de kilometri de benzi unice pentru STB”

„Creștem calitatea serviciilor de transport pe rute importante din București, care fac legătura dintre cartierele mărginașe și Centru.

Astăzi circulăm deja pe 25 de kilometri de benzi unice pentru STB și peste 37 kilometri de culoare unice pentru tramvai, și aici mă refer la liniile cu gard”, a declarat, pentru Gândul, Daniel Istrate, director general STB.

Daniel Istrate a mai explicat pentru Gândul care este stadiul la noile benzi unice din Capitală.

„Bucureștenii se vor bucura de noile vehicule. Cu aceste facilități – mijloace de transport noi, trasee cu bandă unică – sunt convins că bucureștenii vor alege STB ca mijloc de transport în Capitală. Deja se lucrează la extinderea benzilor unice pe Bulevardul Regele Mihai I, între Piața Presei și Piața Victoriei – și pe Bulevardul Aviatorilor, între Piața Victoriei și Bulevardul Beijing (Ambasada Chinei)”, a mai declarat Daniel Istrate, directorul general al STB.

Noile autobuze costă peste 300 de milioane de lei

Revenind la noile autobuze electrice, acestea au fost asamblate în China, de către turcii de la BMC, care au câștigat licitația organizată de Primăria Capitalei.  Autobuzele au fost aduse în România cu vaporul.

În iulie 2022, primarul general al Capitalei, Nicuşor Dan, anunţa finalizarea etapei de depunere a ofertelor în cadrul procedurii de achiziţie a 100 de autobuze electrice şi a infrastructurii de încărcare necesară acestora.

Nicușor Dan preciza în iulie 2022 că au fost depuse şase oferte din partea acestor firme: BMC Truck&Bus; Solaris Bus&Coach; Karsan Otomotiv Sanayi ve Ticaret; Mercedes-Benz Trucks&Buses Romania SRL; New Kopel Car Import; asocierea dintre Otokar Europe Filiala Bucureşti şi Otokar Otomotiv ve Savunma Sanayi AS.

Câștigătorul, BMC, a fost anunțat în iunie 2023.

Valoarea totală estimată pentru achiziționarea celor 100 de autobuze electrice este de 304.670.300 lei fără TVA, iar finanțarea este asigurată din fonduri europene nerambursabile, prin Programul Operațional Regional (POR) 2014-2020.

Ce facilități au noile autobuze electrice din China:

  • Autobuzele au 12 metri lungime
  • autonomie de minimum 200 de kilometri între două încărcări successive
  • tracțiune complet electrică, realizată autonom cu Sistem Reîncărcabil de Stocare e Energiei Electrice (SRSEE)
  • baterii de acumulatori
  • podea complet coborâtă pe toată lungimea vehiculului
  • trei uși duble
  • aer condiționat.

CITIȚI ȘI:

EXCLUSIV | Care este venitul mediu al unui angajat STB. „Poate ajunge la 5.000 de lei, salariul plus sporuri”

EXCLUSIV | Șeful STB, după dezvăluirile Gândul legate de societatea care face mentenanța Otokar: „Sunt probleme. Reviziile și intervențiile nu sunt făcute conform contractului” | VIDEO

Absolvent al Universității București, Nicolae Oprea și-a început cariera de jurnalist în anul 2004 și a semnat de-a lungul acestor ani în publicații precum Ziarul Libertatea (6 ani), Averea, Evenimentul ... vezi toate articolele

Citește și