Prima pagină » Actualitate » EXCLUSIV | Ce au găsit muncitorii de la Pasajul Unirii după ce au îndepărtat asfaltul. „Sunt probleme mari cu infiltrațiile de apă din Dâmbovița”. Consolidarea pasajului nu se face acum!

EXCLUSIV | Ce au găsit muncitorii de la Pasajul Unirii după ce au îndepărtat asfaltul. „Sunt probleme mari cu infiltrațiile de apă din Dâmbovița”. Consolidarea pasajului nu se face acum!

Gândul prezintă imagini în exclusivitate cu lucrările de la Pasajul Unirii, acolo unde zilele trecute, după frezarea asfaltului, s-au descoperit infiltrațiile de apă din râul Dâmbovița. La Pasajul Unirii se execută în prezent lucrări de punere în siguranță. Când este posibilă consolidarea pasajului.

„Pasajul Unirii are probleme cu infiltrațiile de apă din Dâmbovița”, au precizat pentru Gândul surse din administrația locală.

Zilele trecute, după frezarea asfaltului, s-a ajuns la radier (fundație), unde s-au descoperit problemele, așa cum se poate vedea din imaginile publicate în exclusivitate de Gândul.

Potrivit surselor Gândul, în prezent se lucrează la sigilarea locurilor prin care se infiltrează apa, apoi se va turna din nou asfalt.

Pasajul Unirii din Capitală s-a închis  începând de pe 19 iunie, timp de două luni, până în luna septembrie, pentru lucrări de reabilitare și punere în siguranță.

„Pentru remedierea în regim de urgență a problemelor de siguranță constatate, la începutul acestui an, în urma unui protocol de asociere cu Primăria Municipiului București, pasajul a intrat în administrarea Sectorului 4, care a demarat de îndată procedurile premergătoare punerii în siguranță a întregii zone prin care trec zilnic zeci de mii de mașini”, a transmis Primăria Sectorului 4.

Consolidarea pasajului mai are de așteptat

În ceea ce privește lucrările de consolidare, acestea mai au de așteptat. Reprezentanții primăriei sectorului 4 au precizat pentru Gândul că lucrările de consolidare se vor executa în același timp cu cele de la Planșeul Unirii.

Pentru aceste consolidări este nevoie de un proiect tehnic, care ar putea dura și un an.

Această construcție este încadrată în clasa stării tehnice IV – nesatisfăcător, ceea ce înseamnă că prezintă deficiențe serioase la structura de rezistență, care pun în pericol viața a sute de mii de oameni din Sectorul 4 și nu numai. Potrivit celor mai recente date de trafic, tunelul este traversat zilnic de circa 60.000 de mașini.

Pasajul a fost construit în anii 1986-1987 cu o lungime de aproximativ 800 de metri și o lățime de 14 metri.

Și Planșeul de la Unirii este extrem de degradat

Anul trecut în luna martie, Gândul a publicat în exclusivitate imagini și informații despre planșeul de beton din Piața Unirii, pe sub care trece Râul Dâmbovița,  și care este într-o stare de degradare foarte mare, cu un risc seismic grad I.

Potrivit specialiștilor în construcții, care au verificat planșeul, acesta se poate prăbuși în cazul unui seism de intensitate medie, iar problema uriașă este că pe sub Dâmbovița (și pe sub planșeu) se află pasajul de la metrou, dintre Unirii 1 și Unirii 2. Pe de altă parte, pe deasupra planșeului este organizată circulația rutieră din Piața Unirii. Practic, la această structură trebuie să se intervină de urgență.

 

Absolvent al Universității București, Nicolae Oprea și-a început cariera de jurnalist în anul 2004 și a semnat de-a lungul acestor ani în publicații precum Ziarul Libertatea (6 ani), Averea, Evenimentul ... vezi toate articolele

Citește și