Prima pagină » Actualitate » EXCLUSIV | Ce înseamnă pentru turism că cei mai bogați oameni ai lumii au venit să petreacă în România. Consultant: ”Impactul este mare, au venit miliardari, oameni vizionari, n-au ales Elveția sau Austria. Unii ar putea să revină sau chiar să investească aici”

EXCLUSIV | Ce înseamnă pentru turism că cei mai bogați oameni ai lumii au venit să petreacă în România. Consultant: ”Impactul este mare, au venit miliardari, oameni vizionari, n-au ales Elveția sau Austria. Unii ar putea să revină sau chiar să investească aici”

EXCLUSIV | Ce înseamnă pentru turism că cei mai bogați oameni ai lumii au venit să petreacă în România. Consultant: ”Impactul este mare, au venit miliardari, oameni vizionari, n-au ales Elveția sau Austria. Unii ar putea să revină sau chiar să investească aici”
Ce înseamnă pentru turism că cei mai bogați oameni ai lumii au venit să petreacă în România, la Castelul Bran, de Halloween

În ultimele zile, faimoasa petrecere de Halloween de la Castelul Bran, la care au participat zeci de miliardari, importanți oameni de afaceri din domeniul IT, fotomodele de top sau designeri ai marilor case de modă, a fost subiectul principal al televiziunilor și publicațiilor din România. Consultantul în turism Traian Bădulescu a vorbit, pentru Gândul, despre importanța pe care o are evenimentul, din punct de vedere turistic, pentru România, precizând că „pe termen scurt, a ajutat economia pe plan local, pentru că oamenii aceștia au cheltuit ceva sume, nu numai la Castel, dar și în zonă, și o să ajute foarte mult și pe viitor”.

Traian Bădulescu consideră că o parte din invitații la petrecerea de Halloween de la Castelul Bran vor mai reveni în România, în contextul în care „au fost și reprezentanți români, parteneri cu ei”.

A avut un impact destul de mare, pentru că au venit mari oameni de afaceri, miliardari, care sunt și lideri în domeniile lor, sunt oameni vizionari și n-au ales Elveția, Austria, Bulgaria, au ales România. Au venit, printre altele, și datorită notorietății Castelului Bran, care este cam în toate topurile mondiale ale castelelor și este, în spate, și legenda lui Dracula.

Prin legenda asta, cine vine în România, poate să descopere și celelalte atracții, și ospitalitatea românească, dar dacă o parte revin sau poate unii își doresc să investească aici, inclusiv în turism, nu ar fi rău. Contează foarte mult și cât de cunoscuți sunt cei care au venit, contează și o postare favorabilă României, dacă o fac. Pe lângă petrecerea de Halloween, e posibil să se fi discutat și afaceri.

S-ar putea să avem surpriza ca unii dintre participanți să mai revină sau să investească aici, mai ales că au fost și reprezentanți români, parteneri cu ei. Asta arată că România e o țară sigură – că au ales România, n-au ales altă țară să facă petrecerea asta – deci este un lucru foarte bun. Orice vedetă internațională vine – că este om de afaceri, că este artist, muzician sau actor – contează”, a mai spus consultantul în turism.

Întrebat dacă evenimentul va atrage, pe viitor, mai mulți turiști la Castelul Bran și în zona Transilvaniei, având inclusiv o contribuție considerabilă în ceea ce privește economia țării, Traian Bădulescu a răspuns: „Da, cu siguranță”.

Pe termen scurt, a ajutat economia pe plan local, pentru că oamenii aceștia normal că au cheltuit ceva sume, nu numai la Castel, dar și în zonă, și o să ajute foarte mult și pe viitor. Așa cum, de exemplu – la alt nivel, bineînțeles -, Majestatea Sa Regele Charles al III-lea a contribuit mult la imaginea României în ultimii 20 și ceva de ani. Charlie Ottley, de exemplu, jurnalist englez – care s-a și stabilit aici -, are «Wild Carpathia», seria care a contribuit la promovarea României.

Ca un exemplu, «Cold Mountain», primul film de box-office care a fost filmat la noi, în 2000 și un pic, când au fost Nicole Kidman și Jude Law și le-a plăcut România, și se știe că s-a filmat aici. Au venit oameni și pe urmele filmului – nu mulți, dar au venit. Și acum vorbim și de un eveniment unic, au fost peste 200 de invitați și toți oameni de afaceri, oameni importanți, influenți”, a precizat Traian Bădulescu.

Consultantul în turism a explicat că legenda lui Dracula ar putea ajuta în mod substanțial la promovarea turismului din zona Castelului Bran și a Transilvaniei, în contextul în care „Brașov e un oraș turistic deja cunoscut în Europa”.

Legenda lui Dracula trebuie promovată – nu ca brand de țară, cum susținea cineva – dar e o legendă care se leagă de teritoriul României și prin legenda asta pot descoperi și multe altele turiștii care vin, în special pentru piețele anglo-saxone. E o legendă care atrage și, totuși, castelul legendar e Bran și în toată lumea se știe acest lucru. E bine că e pe teritoriul României, care e în centrul țării. Brașov va avea aeroport funcțional curând, ceea ce contează mult.

E bine că e și o zonă turistică dezvoltată, în centrul țării – avem Brașov, Poiana Brașov. De altfel, invitații au stat și la Poiana Brașov, și la Brașov. Chiar dacă mulți români, de exemplu, erau cârcotași, că la noi e scump, nu e frumos, nu sunt servicii, iată că miliardarii planetei au ales Castelul Bran, Poiana Brașov și Brașov. Brașov e un oraș turistic deja cunoscut în Europa, Poiana Brasov e una din stațiunile montane – nu numai din România, chiar și din partea asta a Europei – destul de cunoscută, au început să vină din nou și străini”, a menționat consultantul în turism.

Traian Bădulescu este de părere că un parteneriat public-privat între Autoritatea de Turism, Ministerul Turismului și organizațiile de profil, prin crearea unei organizații de management a destinației naționale, ar juca un rol important în atragerea unor evenimente de asemenea anvergură și pe viitor, în România.

Acesta este cel mai mare eveniment de anvergură, dar între timp au mai venit actori, muzicieni. De exemplu, în primăvară, în Predeal, au stat Catherine Zeta-Jones și o parte din actorii din «The Addams Family» – știu chiar de la proprietara hotelului. Deci, pas cu pas, vin vedete internaționale.

Mai mult, ne-au promovat – culmea – străinii, dar ar trebui și pe baza unui parteneriat public-privat între Autoritatea de Turism, Ministerul Turismului, adică și organizațiile de profil, ar trebui creată o organizație de management a destinației națională. Ar trebui undeva între 10 și 20 de milioane de euro bani pentru promovarea anuală, invitați și jurnaliști, agenți de turism importanți și ministerul, împreună cu mediul de afaceri, ar trebui să facă deplasări pe piețele-țintă, în afară de târguri, workshop-uri, conferințe de presă, așa cum fac și alții la noi.

An de an vin, din partea Ungariei, Greciei, și autorități, promovează țara. Mă uitam ce bine se promovează Bulgaria pe televiziune acum și așa ar trebui să facem și noi, la rândul nostru, cu reclame și așa mai departe, fiind alese, clar, anumite direcții și zone care merită să fie promovate”, a conchis Traian Bădulescu.

Prezența miliardarului Elon Musk și a actriței Angelina Jolie în țara noastră, la Castelul Bran, pentru „petrecerea-monstru” de Halloween, s-a dovedit a fi un fake news de proporții, după ce surse guvernamentale au declarat, luni, pentru Gândul, că nicio persoană cu numele Elon Musk sau Angelina Jolie nu a intrat în România și nicio aeronavă care îi aparține miliardarului nu a ajuns pe teritoriul țării noastre.


CITEȘTE ȘI:

Adevărul despre „știrea” că Elon Musk a ajuns în România. Unde s-au aflat, de fapt, cel mai bogat om al planetei și Angelina Jolie

Bianca Iliescu și-a început cariera jurnalistică în 2019, la Prima TV, unde a lucrat ca redactor de știri externe pentru jurnalul "Focus". Ulterior, s-a alăturat echipei Gândul, în mai 2022, ... vezi toate articolele