Prima pagină » Actualitate » EXCLUSIV | Ce se întâmplă cu șoferul grec care a provocat accidentul de la Pasajul Unirii, la 10 luni de la tragedie. ”Nu știu cum s-o descurca”

EXCLUSIV | Ce se întâmplă cu șoferul grec care a provocat accidentul de la Pasajul Unirii, la 10 luni de la tragedie. ”Nu știu cum s-o descurca”

EXCLUSIV | Ce se întâmplă cu șoferul grec care a provocat accidentul de la Pasajul Unirii, la 10 luni de la tragedie. ”Nu știu cum s-o descurca”

Șoferul care conducea autocarul cu turiști greci care a lovit limitatorul de înălțime de la Pasajul Unirii, accident în urma căruia un om a murit, iar 21 au fost răniți, a ajuns la sapă de lemn. Cercetat în stare de libertate pentru ucidere din culpă și vătămare corporală, Kyrou Nikos este șomer de aproape un an. După accident, autoritățile române i-au reținut permisul de conducere, din care își câștiga pâinea. Deși interdicția de a conduce este valabilă doar în România, fără permis Kyrou nu se mai poate angaja nicăieri ca șofer.

În luna decembrie a anului trecut, chiar în preajma Crăciunului, un autocar cu 47 de turiști greci a acroșat poarta de gabarit a Pasajului Unirii. Autovehiculul, care se deplasa pe sensul dinspre Tineretului spre Unirii, a rămas blocat din cauza barierei care a strivit plafonul, după ce şoferul nu ar fi văzut la timp limitatorul de înălţime. Impactul a fost atât de puternic, încât un pasager și-a pierdut viața, iar alți 21 au fost răniți.

Șoferul grec, în vârstă de 52 de ani, care conducea autocarul este cercetat în libertate pentru pentru ucidere din culpă și vătămare corporală. După accident, viața lui Kyrou Nikos, șofer profesionist de peste 20 de ani, s-a schimbat dramatic. Dincolo de trauma nefericitului eveniment și a regretelor față de victime, șoferul grec trăiește la limita subzistenței.

Șoferul grec, în vârstă de 52 de ani, care conducea autocarul în momentul accidentului este cercetat în libertate pentru pentru ucidere din culpă și vătămare corporală

Nu a fost niciodată un om înstărit, ba chiar și înainte de accident locuia cu chirie, dar astăzi situația lui este mai grea ca niciodată. De aproape un an de zile, este șomer. După accident, autoritățile române i-au reținut permisul de conducere, care îl ajuta să-și câștige existența. Deși interdicția de a conduce este valabilă doar pe teritoriul României, bărbatul nu se mai poate angaja în nicio altă țară ca șofer.

”Este un om modest, simplu, fără familie, care nu are altă sursă de venit. Nu se poate angaja nicăieri ca șofer, pentru că nu are permis. Este șomer. Nu știu cum s-o descurca, pentru că nu avea nici casă, stătea cu chirie. El nu era angajat cu contract de muncă la respectiva firmă de transport, ci a fost luat pentru o cursă, două, trei, cât aveau ei nevoie. Am mai vorbit cu el, este marcat de accident, îl bântuie ceea ce s-a întâmplat”, a spus, pentru Gândul, avocatul șoferului grec, Alecsandru Mateescu.

Avocatul șoferului grec, Alecsandru Mateescu, ne-a spus că acesta este încă marcat de accidentul care s-a petrecut în urmă cu aproape un an

Șoferul este originar din Volos, unde și trăiește, una dintre zonele puternic afectate de inundațiile din Grecia de acum câteva luni. Pe lângă faptul că nu mai are loc de muncă, neșansa a făcut să-și piardă în urma inundațiilor și cele câteva bunuri pe care le avea.

”El este din Volos, care a fost grav afectat de catastrofele naturale. Și-a pierdut multe lucruri când au fost inundațiile”, ne-a mai spus avocatul Mateescu.

”Nu poate să circule nici în alte țări”

Ca o soluție de compromis, autoritățile române i-au propus să-i elibereze la intervale regulate o adeverință pe care să o folosească pentru a se putea angaja ca șofer. Această variantă nu l-a ajutat însă deloc.

”I-au aplicat interdicție de a conduce doar în România, dar nu poate să circule nici în alte țări, din moment ce nu are permisul. El are dreptul la muncă, care este garantat, dar nu poate munci. I-au propus ca, la fiecare două săptămâni, să îi elibereze o adeverință de circulație în afara României, dar este ceva foarte complicat. Trebuie să facă o mulțime de drumuri, să depună cererea, apoi, când i se eliberează adeverința, trebuie să o traducă și să o legalizeze. Omul este sărac, mi-a spus că nu are bani să acopere toate aceste cheltuieli. Și dacă trebuia să facă toate astea numai o dată pe lună și tot ar fi fost o nebunie”, ne-a mai spus avocatul Alecsandru Mateescu.

Avocatul șoferului grec mai susține că, până la tragedia petrecută la Pasajul Unirii, Kyrou Nikos nu a mai fost niciodată implicat într-un accident rutier, iar înainte a lucrat ca șofer pe un autobuz școlar.

CITEȘTE ȘI:

Pasagerii greci implicați în accidentul de la Pasajul Unirii vor da în judecată autoritățile din România și agențiile de turism

Accidentul din Pasajul Unirii | Nicușor Dan așteaptă explicații de la proiectantul care a realizat semnalizarea rutieră

Absolventă a Facultății de Jurnalism a Universității ”Hyperion”, și-a început cariera ca prezentator de știri radio, apoi s-a îndreptat către presă scrisă, iar debutul și l-a făcut ca ... vezi toate articolele

Citește și