Prima pagină » Actualitate » EXCLUSIV | Cinci tramvaie Imperio noi din București sunt deja trase pe dreapta, în depou. „Au bandajele de la roți tocite, la 60 de mii de kilometri”

EXCLUSIV | Cinci tramvaie Imperio noi din București sunt deja trase pe dreapta, în depou. „Au bandajele de la roți tocite, la 60 de mii de kilometri”

EXCLUSIV | Cinci tramvaie Imperio noi din București sunt deja trase pe dreapta, în depou. „Au bandajele de la roți tocite, la 60 de mii de kilometri”

Cinci tramvaie Imperio sunt trase pe dreapta, la Depoul Alexandria din București, având probleme la bandajele roților, care s-ar fi tocit după 60 de mii de kilometri. Surse din interiorul Societății de Transport București (ST) au spus, pentru Gândul, că bandajele sau coamele roților s-au tocit prea devreme, fie pentru că materialul lor ar fi slab calitativ, fie din cauza greutății pe osie a tramvaiului, care ar fi prea mare. Reprezentanții STB spun însă că este vorba de „o uzură firească”.

„Bandajele sunt acele coame, cum le spunem noi, care prind șinele și fixează tramvaiele între șine. Ei bine, dacă se tocesc, nu mai există acea distanță corespunzătoare dintre roată și bandaj, existând pericol de deraiere. Avem deja cinci tramvaie Imperio cu bandajele deja tocite, după 60 de mii de kilometri. Este mult prea devreme.

Sunt două motive pentru care se poate produce această uzură prematură. Fie materialul bandajelor este slab calitativ, fie greutatea pe osie nu este corespunzătoare, este mai mare, adică nu este distribuită corect”, au explicat sursele din STB.

Aceleași surse au mai spun că, pentru remedierea problemei, roțile tramvaielor trebuie prelucrate.

„Când se tocesc bandajele, roțile trebuie strunjite, astfel încât să ajungi din nou la distanța corespunzătoare dintre roată și coamă, ca să prindă șinele corespunzător. Doar că strungirea o faci de două – trei ori, apoi nu se mai poate și trebuie să schimbi bandajul cu totul, ceea ce costă. Este mult prea devreme această uzură”, au precizat sursele din STB, pentru Gândul.

Pe de altă parte, reprezentanții Societății de Transport București susțin că această uzură este firească.

„Este o uzură normală, se face mentenanță, conform contractului”, au spus reprezentanții STB, pentru Gândul.

De când au intrat în circulație, în decembrie anul trecut, pe o perioadă de șase luni, au fost înregistrate 153 de defecțiuni la tramvaiele Imperio, potrivit unui răspuns al STB, transmis la solicitarea Gândul.

Sindicalist: „La tramvaiele Imperio, este omerta ca la Otokar. Sunt foarte multe defecțiuni”

Florin Ivan, președintele Asociației Profesionale a Transportatorilor (APT) și membru al Sindicatului STB, spunea, în iunie, pentru Gândul, că la noile tramvaie Imperio Metropolitan care circulă în București s-ar fi înregistrat foarte multe defecțiuni, îndeosebi la sistemul de frânare.

„Sunt foarte multe defecte, zilnic, despre care nu se comunică. Este și aici, la tramvaiele Imperio, o omerta, la fel ca la autobuzele Otokar. De când au fost aduse și până în prezent, cred că au ajuns la o mie de defecte. Sunt tot felul de probleme, în primul rând la sistemul de frânare. La un moment dat, un tramvai a rămas blocat pe frânare și nu putea fi tractat. Fac și niște zgomote la boghiuri de zici că se rup”, preciza Florin Ivan.

Un tramvai Imperio a rămas fără pantograf

Un tramvai Imperio din București a rămas recent fără pantograf, care s-a rupt în mers, pe linia 10, în zona Piața Obor.

Președintele Asociației Profesionale a Transportatorilor a spus, pentru Gândul, că acest incident nu s-a întâmplat din cauza infrastructurii, ci pentru că „pantografele de la tramvaiele Imperio sunt destul de firave”.

Potrivit surselor Gândul, nu ar fi pentru prima dată când se rupe un pantograf la tramvaiele Imperio.


CITEȘTE ȘI:

EXCLUSIV | Câte și ce fel de defecțiuni s-au înregistrat la tramvaiele Imperio, de când au fost aduse în București: STB: „Au fost și comenzi eronate”

EXCLUSIV VIDEO | Momentul în care un Imperio deraiază și se lovește de un alt tramvai care circulă din sens opus

EXCLUSIV | Sindicalist: „La tramvaiele Imperio, este omerta ca la Otokar. Sunt foarte multe defecțiuni”. Șef STB: „Așa e când pleci de pe Dacia 1300”

EXCLUSIV | Autobuzele Otokar au la „bord” peste 26.000 de defecțiuni, iar mentenanța este „în pană”. „Nu mai aveau frânare, plăcuțe”

Recomandarea video

Mediafax
Alertă epidemiologică în România: Primul deces din cauza virusului gripal din acest sezon la o femeie din Cluj
Digi24
Administrația Trump interzice vizele de SUA pentru cinci europeni, printre care și fostul comisar Thierry Breton. Care este motivul
Cancan.ro
Plutonierul major Mirel Tulitu a murit într-un accident rutier cumplit. 3 fetițe au rămas acum orfane de tată 😢
Prosport.ro
FOTO. Mădălina Ghenea le-a tăiat răsuflarea tuturor când a apărut așa la filmări
Adevarul
Serviciile ucrainene lovesc greu în armata rusă. Un avion-cheie a fost scos din luptă înainte de distrugerea submarinului din Novorossiisk
Mediafax
Sudul țării, sub cod galben de ninsori în Ajunul Crăciunului. În ce zone se așteaptă un strat mai consistent de zăpadă
Click
Orașul care va avea primul tren suspendat din România
Digi24
Ce au pățit două ucrainence care au încercat să treacă granița cu 60.000 de dolari ascunși în încălțăminte
Cancan.ro
După 'jihadul' din online, vine contraatacul fostei soții: 'Lupt cu oricine și-ar permite să deranjeze liniștea familiei mele'
Ce se întâmplă doctore
Cum se menține în formă Ricky Martin, la 53 de ani! Zeul latino care sfidează timpul
Ciao.ro
Poveştile de iubire care au rămas doar o amintire! Imagini tari cu Gina Pistol, Răzvan Fodor sau Andra Măruţă şi foştii parteneri
Promotor.ro
Brandul chinezesc ce depășește pragul de 1.000 de unități vândute în România, la câteva luni de la lansare
Descopera.ro
Misterul Triunghiului Bermudelor, posibil rezolvat! Ce au descoperit doi seismologi?
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. BULĂ: – M-a pus dracu' să-mi iau păpușă gonflabilă inteligentă!
Descopera.ro
Scanările cerebrale dezvăluie un pericol ascuns în alimentele ultra-procesate