EXCLUSIV | Cine sparge monopolul EKO GROUP: ”Au fost demontate 1.270 de steaguri publicitare amplasate ilegal”/ CEO Eduard Petrescu, răspuns aiuritor

Publicat: 24 05. 2023, 08:00

Profituri uriașe, reclamă agresivă, clienți și potențiali clienți ”bombardați” cu zeci de e-mailuri în care li se oferă ”soluția” pentru a se face cât mai bine cunoscuți pe bulevardele din Capitală, dar și în județul Ilfov. În spatele acestei ofensive mediatice se află grupul de firme EKO GROUP, fondat și condus de omul de afaceri Eduard Petrescu – CEO & General Manager. Numai că ”monopolul” atât de mediatizat prezintă deja fisuri, iar afacerea ”Steaguri publicitare OOH” a intrat în atenția Companiei de Iluminat Public a Municipiului București (CPIMB) și a Poliției Locale.

Primăria Municipiului București (PMB) a trecut la ofensivă, în cele din urmă, după ce Gândul a intrat, în exclusivitate, în culisele acestei afaceri de milioane de euro – informații surprinzătoare AICI.

  • EKO GROUP a raportat, în anul 2021, o cifră de afaceri de circa șase milioane de euro. Din aceste încasări consistente, nu mai puțin de cinci milioane de euro au fost generate de serviciile de publicitate oferite, inclusiv steaguri publicitare amplasate pe stâlpii de iluminat din București și județul Ilfov.
  • ”Suntem peste tot în jurul tău. Oriunde ai fi în București sau Ilfov, ridică puțin ochii și vei vedea cu siguranță un steag OOH. (… ) De ani buni de zile, suntem primii pe piața de steaguri publicitare din București și Ilfov. Avem peste 200 de clienți activi și mulțumiți și peste 9000 de stegauri pe stâlpii de iluminat din București și Ilfov”, se precizează pe site-ul publicitateooh.ro, divizia de publicitate e EKO GROUP BUSINESS SRL.
  • CPIMB: ”Avizul tehnic reglementează doar condițiile tehnice în care ar putea fi amplasate mijloacele publicitare, dar nu dă dreptul solicitantului să le amplaseze.
  • Potrivit informațiilor obținute de Gândul, divizia de publicitate a EKO GROUP se obligă – la încheierea contractelor de publicitate stradală cu diferite firme – să obțină toate autorizațiile și toate avizele care sunt necesare pentru a putea monta materialele publicitare pe stâlpii de iluminat, asumându-și, astfel, responsabilitatea în ceea ce privește relația cu autoritățile statului.
  • Gândul a primit din partea omului de afaceri Eduard Petrescu – CEO & General Manager EKO GROUP – un răspuns absolut surprinzător!

Conform sintagmei ”Teoria ca teoria, dar practica ne omoară”, drumul de la vorbe la fapte acoperite legal este unul foarte lung, iar compania EKO GROUP nu face excepție de la această regulă împământenită.

Dezvăluirile Gândul au fost urmate de  o operațiunea declanșată chiar la vârful PMB – mai multe detalii AICI -, iar Nicușor Dan a anunțat, în data de 6 aprilie 2023, că s-a demarat demontarea steagurilor publicitare ”amplasate ilegal” pe stâlpii de iluminat care se află în administrarea PMB. 915 bannere și steaguri publicitare fuseseră deja demontate în perioada 01 – 30 martie 2023, iar operațiunea era departe de a fi încheiată.

Nicușor Dan a postat, la acel moment, și o fotografie în care, în prim-plan, apărea tocmai un steag unidirecțional aparținând EKO GROUP – divizia de publicitate OOH – firma care se lăuda încă de anul trecut că deține ”monopolul” în București și județul Ilfov, iar Gândul prezintă informații de ultimă oră, în exclusivitate.

Demontarea unui steag publicitar aparținând EKO GROUP – divizia de publicitate

”Steaguri publicitare amplasate ilegal au fost demontate și de pe străzile Bd. Carol I, Bd. Gh. Magheru, Bd. Nicolae Bălcescu, Bd. Beijing. Bd. Aviatorilor, Şos. București-Ploiești, Calea Floreasca, Calea Dorobanți, Bd. Mircea Eliade, str. Radu Beller, str. Nicolae Caramfil, str. Jandarmeriei şi Șos. Nordului”

Nicușor Dan, primar general al Capitalei

”1.270 steaguri publicitare au aparținut firmei EKO TRADE BUSINESS SRL”

Gândul a solicitat PMB informații referitoare la această operațiune de demontare a steagurilor publicitare amplasate ilegal pe stâlpii de iluminat, iar în răspunsul primit s-a precizat, în exclusivitate, că operațiunea a demarat în data de 01.01.2023, iar informațiile oferite vizează perioada 01.01.2023 – 10.05.2023.

Astfel, Compania Municipală Iluminat Public București (CMIPB) și Direcția Generală de Urbanism și Amenajarea Teritoriului (DGUAT) au demontat 1.612 steaguri publicitare. Dintre acestea, nu mai puțin de ”1.270 steaguri publicitare au aparținut firmei EKO TRADE BUSINESS SRL”.

”Ca urmare a informării transmise de Compania Municipală Iluminat Public București și Direcția Generală de Urbanism și Amenajarea Teritoriului (DGUAT) în perioada 01.01.2023-10.05.2023 au fost demontate, de către CMIPB 1.612 steaguri publicitare (…) Dintre acestea, 1.270 steaguri publicitare au aparținut firmei EKO TRADE BUSINESS SRL.

DGUAT, prin Serviciul de Publicitate Stradală, are competențe stricte în emiterea avizelor de publicitate temporară în baza Regulamentului local de publicitate al Municipiului București aprobat prin HCGMB nr 488/2018, în zona de publicitate restrânsă a Municipiului București, respectiv în zonele construite, protejate și pe arterele care intră în administrarea PMB.

Pentru restul arterelor (bulevarde, străzi, alei, etc) competența de avizare a mijloacelor de publicitate revine Sectoarelor 1 – 6, neavând informații privind străzile pe care sunt amplasate ilegal steagurile de publicitare”, au transmis reprezentanții PMB, în exclusivitate pentru Gândul.

 

CMIPB: ”Dintre acestea, 1.270 steaguri publicitare au aparținut firmei EKO TRADE BUSINESS SRL”

”Avizul de publicitate temporară se emite numai cu respectarea condițiilor de amplasare prevăzute prin Regulamentul local de publicitare al municipiului București ante menționat și dacă mesajul particular publicitar corespunde criteriilor prevăzute de Legea nr. 148/2000 (actualizată) privind publicitatea”

Primăria Municipiului București – Direcția de Presă

Eduard Petrescu, CEO & General Manager EKO GROUP, răspuns aiuritor: ”Vă îmbrățișez cu drag!”

Gândul a solicitat un punct de vedere referitor la această operațiunea de demontare a steagurilor publicitare amplasate ilegal pe stâlpii de iluminat din București și conducerii EKO GROUP.

  • Câte steaguri aparținând EKO GROUP au fost date jos de pe stâlpii de iluminat?
  • Unde mai sunt amplasate steaguri publicitare aparținând companiei EKO GROUP?
  • În baza cărui aviz/avize PMB sunt amplasate aceste steaguri publicitare pe stâlpii de iluminat?
  • Cum comentați afirmația primarului general potrivit căreia steagurile date jos au fost ”amplasate ilegal”?

Pe data de 9 mai 2023, Eduard Petrescu, CEO & General Manager EKO GROUP – artizanul acestei controversate afaceri de milioane de euro asupra căreia planează, potrivit răspunsului primit de la PMB, numeroase semne de întrebare – a transmis un răspuns… aiuritor.

Acesta precizează că speța va fi preluat de un avocat, iar la finalul mesajului punctează cu un emoticon prin care transmite îmbrățișări.

”Interesant ca abia acum v-ați trezit să cereți punctul de vedere 🙂 De aici o să preia doamna avocat (…) care este în cc.

Va îmbrățișez cu drag!🤗, Eduard Petrescu”, a fost răspunsul primit de redacția Gândul de la vârful EKO GROUP.

Sursa: termene.ro

Trebuie precizat că formularea ”Interesant ca abia acum v-ați trezit să cereți punctul de vedere” nu este acoperită, fiindcă redacția Gândul – încă din data de 28 iulie 2022 a solicitat conducerii EKO Group informații referitoare la contractul/contractele (data semnării, perioada de derulare a contractului, zonele prevăzute în contract, aviz tehnic obținut etc.) de publicitate stradală încheiat cu CMIPB pentru a monta steaguri publicitare pe stâlpii de iluminat din București și Județul Ilfov.

La momentul respectiv, conducerea EKO GROUP nu a transmis niciun răspuns, ci doar un drept la replică în care susținea că există toate avizele necesare pentru steagurile publicitare montate pe stâlpii de iluminat.

Iată, însă, că 1.270 de steaguri aparținând EKO GROUP au fost demontate de CPIMB tocmai pentru că nu dețineau avize favorabile. Iar operațiunea continuă…

Eduard Petrescu | Foto – Twitter

Fondatorul Eko Group a declarat că a descoperit un ”gol” pe piața de publicitate stradală, cu doi ani în urmă, observând că se mergea ”la negru” din acest punct de vedere.

În astfel de condiții, Eduard Petrescu a afirmat că a contactat autoritățile și a întreprins demersurile pentru a demara afacerea, iar acum totul se află într-o efervescență constantă. Dar semnele de întrebare rămân, pentru că demontarea de către CPIMB a peste 1.000 de steaguri publicitare amplasate ilegal și aparținând EKO GROUP nu poate fi trecută cu vederea.

”Avizul tehnic nu dă dreptul solicitantului să amplaseze mijloace publicitare, ci reglementează doar condițiile tehnice în care ar putea fi amplasate. Mijloacele de publicitate pot fi amplasate pe stâlpi de iluminat public numai după obținerea acordului Primăriei Municipiului București de către solicitant”

CMIPB

”Activitatea de desființare a mijloacelor de publicitate amplasate ilegal rămâne în atenția polițiștilor locali”

În același răspuns transmis, în exclusivitate, pentru Gândul, PMB – Direcția de Presă a mai transmis că, în conformitate cu prevederile HCGMB nr. 298/02.06.2022 – privind aprobarea Regulamentului serviciului de iluminat public din municipiul București – ”operațiunile de montare/demontare a mijloacelor de publicitate (…) se vor face de către operatorul serviciului, contravaloarea acestor servicii va fi suportată de solicitant”.

Operațiunea de demontare a steagurilor publicitare amplasate ilegal continuă, s-a mai menționat în adresa transmis la solicitarea Gândul, fiind ”în atenția polițiștilor locali din cadrul D.G.P.L.C.M.B.”.

În cazul în care deținătorii mijloacelor de publicitate nu respectă prevederile prezentului articol, operatorul are dreptul de îndată la demontarea mijloacelor de publicitate, cheltuielile urmând a fi suportate de deținătorii mijloacelor de publicitate.

Începând cu luna ianuarie 2023, CMIPB a demontat mijloace de publicitate, pentru care nu existau avize favorabile de publicitate temporară (în termen de valabilitate), de pe stâlpii de iluminat public pe care îi gestionează.

Constatarea și sancționarea contravențiilor, respectiv amplasarea miijloacelor de publicitate fără avizul pentru publicitate temporară, intră în atribuțiile organelor de control ale administrației publice locale, respectiv ale DGPLCMB și ale Polițiilor Locale ale Sectoarelor 1 – 6, conform art.49 din Legea nr.185/2013 privind amplasarea și autorizarea mijloacelor de publicitate.  Polițiștii locali din cadrul Direcției Generale de Poliție Locală și Control a Municipiului București coordonează acțiunile de desființare a mijloacelor publicitare de tip banner vertical (steaguri), lucrările de desființare și aducerea stâlpilor la starea inițială fiind executate de către Compania Municipală de Iluminat Public București/Societatea de Transport București – STB SA. (…)

Activitatea de desființare a mijloacelor de publicitate amplasate ilegal rămâne în atenția polițiștilor locali din cadrul D.G.P.L.C.M.B.”, a transmis PMB, în exclusivitate pentru Gândul.

”Oferta financiară” a EKO GROUP: ” + 100.000 stâlpi disponibili”!

 Chiar dacă operațiunea ”Steaguri publicitare amplasate ilegal” a demonstrat deja că există probleme, reprezentanții EKO GROUP continuă reclama agresivă pe site-ul propriu.

Potrivit informațiilor inserate, divizia de publicitate OOH ar dispune de peste 100.000 de stâlpi de iluminat pe care ar putea amplasa steaguri publicitare, prezentând și costurile pe care trebuie să le suporte un eventual client interesat. Întrebarea care se pune, firește, este esențială: Deține EKO GROUP toate avizele necesare pentru a ”urca” steagurile publicitare pe 100.000 stâlpi de iluminat?

  • 75 euro/steag – ”Dacă doriți steaguri consecutive
  • 55 euro/steag – ”Răsfirate”
  • 45 euro +TVA/steag – ”Montaj + Producție”

Ce prevede Legea 185/2013 privind amplasarea si autorizarea mijloacelor de publicitate

Secţiunea a 5-a (”Reguli generale privind amplasarea bannerelor și steagurilor publicitare”) din  Legea 185/2013 prevede, la Articolul 35, că ”amplasarea de bannere care conțin anunțuri privind promovarea de evenimente culturale, economice, științifice, activități comerciale și altele de această natură se avizează pe baza documentației privind rezistența elementelor de susținere, precum și cu acordul proprietarului elementelor de susținere utilizate în acest scop”.

Articolul 37 al legii stabilește cum vor fi amplasate steagurile publicitare, dar și ”durata de menținere” a acestor steaguri pe stâlpii de iluminat.

  • (1) Steagurile publicitare montate pe catarg și pe stâlpi, la înălțimea minimă de 2,50 m de la cota terenului amenajat, se amplasează numai în locuri în care nu împiedică vizibilitatea circulației rutiere.
  • (2) Pe un catarg sau stâlp se pot amplasa maximum două steaguri obligatoriu la aceeași înălțime față de sol, de aceiași dimensiune și montate echilibrat pe ambele laturi ale catargului/stâlpului, în același plan.
  • (3) Durata de menținere a steagurilor publicitare va fi de maximum 90 de zile calendaristice, cu posibilitatea prelungirii acestei perioade cu încă o perioadă de 90 de zile.
  • (4) Amplasarea steagurilor publicitare se face în aceleași condiții ca și în cazul bannerelor.
  • (5) Suprafața fiecărui steag este mai mică sau egală cu 2,50 mp, iar baza acestuia nu va putea depăși suprafața de 0,80 m.
  • (6) Sunt exceptate de la prevederile alin. (1)-(5) steagurile publicitare amplasate în incintele centrelor comerciale, supermagazinelor, hipermagazinelor, parcurilor comerciale, parcurilor industriale astfel definite în conformitate cu legislația în vigoare, cu condiția să nu afecteze vizibilitatea circulației rutiere.


Citește și:

EXCLUSIV | Primarul din Corbeanca, șantiere pe fonduri UE, dar cu beton de la firma nepotului. Metoda prin care firmele concurente au fost eliminate

EXCLUSIV | Acuzații grave la adresa lui George Chiriță, director general AFIR: ”Dezmăț pe banii statului, a organizat o haiducie de 5 stele”

EXCLUSIV | Viața de huzur a primarului din Corbeanca, acuzat că ar fi primit șpăgi de 4 mil. €. Cine îi plătea creditele

EXCLUSIV | ”Discretul” primar din Corbeanca, reținut de DNA, aroganță maximă: ”Umblă cu mașina cu girofar prin comună!”

EXCLUSIV! Primarul din Corbeanca și nepotul său, intermediarul șpăgilor, reținuți de DNA! Aproape 4 milioane € încasate de edil din retrocedări