Consiliul de Administrație al Companiei Naționale de Transporturi Aeriene Române (TAROM) se reunește vineri, 5 decembrie, în prima ședință după demisia directorului general Bogdan Popescu, au confirmat oficial, joi, reprezentanții operatorului aerian de stat pentru Gândul.
Oficialii TAROM au transmis, într-un răspuns pentru Gândul, care este situația de la nivelul conducerii executive a companiei, după demisia directorului general Bogdan Popescu, anunțată săptămâna trecută,
Conform sursei citate, Consiliul de Administrație al Companiei TAROM l-a numit, pe 16 octombrie 2023, pe Bogdan Popescu în funcția de director general, iar odată cu această decizie, CA al TAROM a numit pe Costin Iordache, în funcția de director economic, și pe Narcis Obeada, în funcția de director comercial, completând astfel echipa de top management.
„Schimbările au fost decise de Consiliul de Administrație al Companiei TAROM cu scopul de a revitaliza şi de a optimiza activitățile de conducere și coordonare ale companiei. Persoanele delegate pentru conducerea TAROM își derulează activitatea în baza unui contract de mandat determinat, semnat cu compania. Obiectivul principal al echipei de management este finalizarea și implementarea planului de restructurare, pentru revitalizarea companiei și transformarea ei într-o organizație profitabilă și modern”, au transmis reprezentanții companiei.
Decizia referitoare la mandatul lui Bogdan Popescu ține de Consiliul de Administrație al companiei care se întrunește vineri.
„În luna decembrie 2023, Bogdan Popescu, directorul general al companiei, și-a depus mandatul după ce alături de echipa sa, a reușit să aducă în linie dreaptă procedura de aprobare de către Comisia Europeană a planului de redresare al companiei, care acum îndeplinește condițiile necesare pentru a beneficia de ajutorul de restructurare, odată cu securizarea aportului de capital propriu al TAROM, ca parte a planului de restructurare. Decizia referitoare la mandatul domnului Bogdan Popescu ține de Consiliul de Administrație al companiei care se întrunește mâine, 5 ianuarie, și va fi publicată în calitate de hotărâre, în mod corespunzător, în situația în care acest subiect se va regăsi în agenda ședinței de lucru”, au comunicat oficialii TAROM, pentru Gândul.
Conform Statutului companiei, atât postul de director general, cât și cele din managementul executiv al TAROM nu pot fi ocupate interimar, ci doar în baza unor contracte de mandat pe perioadă determinată, conform HG 109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice, semnate după numirea în funcție de către Consiliul de Administrație.
La întrebarea privind un eventual calendar de recrutare al unui nou director general, oficialii au transmis că, în acest moment, compania nu are și nu poate furniza informații referitoare la deciziile CA sau ale acționarului său principal, Ministerul Transporturilor.
TAROM, înfiinţată în anul 1954, îşi desfăşoară activitatea sub autoritatea Ministerului Transporturilor, fiind membră a Alianţei SkyTeam din 25 iunie 2010.
Transportatorul Național al României deține o flotă de 18 aeronave și are în portofoliul său 70 de destinații operate cu aeronave proprii sau deservite de partenerii săi code share. Din anul 1993, TAROM este companie membră a Asociaţiei Internaţionale a Transportatorilor Aerieni (IATA).
CITIȚI ȘI: