Pasagerii unei curse Wizz Air care trebuia să ajungă la Roma au trăit clipe de coșmar, în condițiile în care instalația de aer condiționat a aeronavei nu funcționa. Unui copil i s-a făcut rău, iar restul pasagerilor se luptau să reziste făcând-și vânt cu diverse pliante găsite în avion. În ciuda numeroaselor probleme, Wizz Air nu poate fi amendată de ANPC, deoarece legislația românească actuală nu permite sancționarea firmelor cu sediul în altă țară.
Necazurile provocate de Wizz Air par fără sfârșit după ce cursele anulate în ultima clipă, cu pasageri uitați în diverse aeroporturi europene sau întârzierile repetate ale unor zboruri au devenit deja un obicei al companiei cu sediul la Budapesta.
Dacă în cazul companiei românești Blue Air, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a putut să ia măsuri și să aplice amenzi-record, de ordinul milioanelor de euro, în cazul Wizz Air, ANPC este legată de mâini și de picioare.
După amânarea sau anularea a sute de curse aeriene ale Wizz Air, șeful ANPC, Horia Constantinescu, a explicat, pentru Gândul, că instituția pe care o conduce nu poate amenda operatorii cu sedii în alte țări. Horia Constantinescu a precizat că proiectul legislativ care ar urma să permită ANPC să aplice sancțiuni și în astfel de cazuri a fost blocat în Parlament de către parlamentarii USR.
Proiectul de lege privind protecția drepturilor consumatorilor a fost adoptat de Senat, la data de 14 decembrie 2022. A doua zi, a fost înregistrat la Camera Deputaților și trimis la comisii, însă, de atunci, se așteaptă raportul Comisiei de Industrii și Servicii.
Horia Constantinescu acuză USR că blochează legea și face trimitere la o declarație a deputatei USR Cristina Prună, vicepreședintele Comisiei de Industrii, conform căreia „Coaliția PSD-PNL vrea să transforme ANPC într-un bici”.
În lipsa unei legi care să permită autorităților să sancționeze compania din Ungaria, un pasager român a postat, pe platforma de socializare TikTok, mai multe filmulețe dintr-o aeronavă Wizz Air, despre care se înțelege că se îndrepta către Roma.
Bărbatul, care folosește numele de utilizator Malvin, a surprins, cu cinci zile în urmă, momente revoltătoare, în care toți pasagerii din aeronavă își făceau vânt cu diverse pliante, în condițiile în care aerul condiționat era oprit.
În timp ce adulții se sufocau, la propriu, unui copil i s-a făcut rău și a fost nevoie ca însoțitorii săi să-l stropească cu apa de băut dintr-o sticlă din plastic.
„Doamne, nu se poate așa ceva. Îi este rău unui copil, nu avem aer! Nu se poate așa ceva. Tribunalul să-i mănânce pe cei de la Wizz Air…”, spune internautul, sub tensiunea momentului.
Totodată, Gândul a primit numeroase sesizări din partea pasagerilor disperați, privind alte curse și întârzieri foarte mari ale avioanelor Wizz Air.
Este vorba de următoarele curse din 19 iulie:
5 ore și 58 minute întârziere:
2:20 AM (Ora din planul de zbor) – W43032 London (LGW) Wizz Air A21N (9H-WDR) – 8:18 AM (ora aterizării)
9 ore 27 minute întârziere:
7:50 PM (ora din planul de zbor) – Wizz Comiso/Pio La Torre/ Sicilia – 05:17 (ora aterizării)
5 ore 23 minute întârziere:
6:15 PM (ora din planul de zbor) – W43177 Barcelona (BCN) Wizz Air A320 (9H-WDA) – 11:38 PM (ora decolării)
3 ore și 11 minute întârziere:
9:15 PM (ora din planul de zbor) – W63007 London (LTN) Wizz Air A21N (9H-WDK) – 12:26 AM (ora decolării)
Gândul a transmis comunicatorilor Wizz Air o solicitare de informații privind cauzele care au dus la asemenea întârzieri, iar aceștia au transmis că vor reveni cu detalii, ceea ce, până la publicarea acestei știri, nu s-a mai întâmplat.
CITEȘTE ȘI: