Mihai Barbu, președinte al Consiliului de Administrație al Metrorex, a declarat pentru Gândul că Guvernul a aprobat un memorandum al companiei, de exceptare de la „Legea austerității”, astfel încât tichetele de masă ale angajaților să nu fie tăiate. Potrivit lui Mihai Barbu, compania va înainta încă un memorandum, pentru a nu se tăia din venituri. Între timp, sindicaliștii vor picheta, joi, sediul Guvernului.
„Prin «Legea austerității» s-au tăiat unele drepturi ale angajaților. Dar, în sensul acesta, noi am formulat un memorandum, care a fost aprobat de către Guvern, și urmează să vedem mai departe cum putem să nu tăiem aceste drepturi, care sunt prevăzute în Contractul Colectiv de Muncă. Memorandumul pentru tichetele de masă a fost aprobat, și urmează un altul, pentru a nu se tăia salariile angajaților”, a declarat , pentru Gândul, Mihai Barbu, președinte CA al Metrorex.
Mihai Barbu a explicat apoi ce prevede Legea 296 / 2023 în ceea ce privește salariile angajaților Metrorex.
„Este o referire în lege la faptul că nimeni din subordinea directorului general nu poate avea un venit mai mare de 80% din cel al directorului general. Și cum directorul general este limitat la trei salarii medii pe ramură, atunci va scădea și salariul directorului general, și, implicit, ale celorlalți, care trebuie să se alinieze la maximum 80% din salariul directorului general. Vom înainta un document în acest sens, și, bineînțeles, cu acceptul Ministerului Finanțelor, rămâne să vedem dacă va fi acceptat. Noi avem toate argumentele să credem că va fi aprobat”, a mai declarat Mihai Barbu pentru Gândul.
Liderul de sindicat Metrorex, Marian Artimon, a anunțat, miercuri, că angajații vor protesta joi în fața Guvernului.
„La ora 14:30 vom avea o nouă pichetare în faţa Guvernului României şi vom depune către domnul prim-ministru încă un document în care dovedim de ce trebuie să fie exceptat Metrorex-ul, mai ales că în forma memorandumului aprobat chiar dumnealor recunosc şi Guvernul, şi Ministerul de Finanţe că pierderile la companiile feroviare nu sunt generate de către activitatea curentă, sunt istorice, iar la Metrorex una dintre cauze este faptul că nu s-a plătit compensaţia faţă de categoriile de călători care au dreptul la reduceri, studenţi, elevi, veterani de război şi toate celelalte categorii. Suma a ajuns undeva la 17 milioane de lei care este echivalent, ascultaţi-mă, cu aproape o factură Alstom de mentenanţă lunară. Revin, niciodată oamenii nu sunt vinovaţi pentru situaţia în care a ajuns Metrorex. Salariaţii din subterane şi tot metroul îşi fac datoria. Deşi suntem cu aproape 1.000 mai puţin noi muncim mai mult şi din păcate, această Lege 296 vine să spună că trebuie să muncim mai mult”, a anunțat Marian Artimon, miercuri, într-o conferință de presă, citat de Agerpres.
Revendicările angajaților Metrorex:
Mihai Barbu, președintele Consiliului de Administrație al Metrorex, declara recent pentru Gândul că salariul mediu net la metrou urma să fie de 7.400 de lei, de la 1 noiembrie. Practic, după zeci de negocieri cu sindicaliștii, conducerea Metrorex a acordat o creștere a veniturilor de 13% pentru angajații de la metrou.
Doar că aceste venituri sunt compuse din salariul de bază și sporuri – bonificații ce se pot pierde acum, cu noua „lege a austerității”.
Ultima grevă generală la Metrorex a avut loc în martie 2021 și a creat un scandal imens, care a condus la excluderea lui Ion Rădoi din cadrul Sindicatului Metrorex.
CITIȚI ȘI:
EXCLUSIV | Metroul, cel mai mare consumator de energie electrică al Bucureștiului, s-ar putea bloca