EXCLUSIV | Cum este parcată mașina primarului general într-una dintre așa-numitele ”zone roșii” ale Capitalei. ”Revoluția parcărilor”, doar pentru bucureștenii de rând? (FOTO)
”Cei de față se exclud!” După această expresie pare a se fi ghidat și Nicușor Dan, primarul general al Capitalei, atunci când și-a parcat mașina. Edilul nu numai că pledează pentru o cauză pe care o tratează cu superficialitate, dar parchează și neregulamentar.
În urmă cu mai mult timp, fotoreporterii Gândul au descoperit mașina lui Nicușor Dan abandonată – cu foarte mare greutate se poate spune ”parcată”, în asemenea condiții -, undeva pe o stradă aflată într-o așa-numită ”zonă roșie”.
Nu știm dacă cel care s-a aflat la volan a fost chiar primarul general al Capitalei ori soția acestuia, cert este că regulile de parcare au fost ignorate cu desăvârșire, cu toate că acestea nu sunt nici măcar facultative.
Mai mult, există și o fotografie în care aceeași mașină este lăsată de izbeliște în mijlocul străzii, acolo unde ar trebui să știe și primarul general al Capitalei că… se circulă, nu se parchează. Imaginea este sugestivă, cu atât mai mult atunci când discutăm despre cel care a declarat, în repetate rânduri, că declanșează ”revoluția parcărilor”.
Dacă primarul nu respectă regulile, ce să facă bucureștenii?
În contextul în care primarul Nicușor Dan nu respectă regulile de bază existente deja, de ce ar fi de acord locuitorii Bucureștiului cu noile cerințe impuse de el? În plus, declarațiile contradictorii ale primarului general și ale viceprimarului nu oferă doza de încredere de care bucureștenii au nevoie în relația cu Primăria Generală a Capitalei.
Începând de luni, 15 august, în București a intrat în vigoare o schimbare cu privire la parcarea pe locurile publice gestionate de Primăria Capitalei. Autoritățile competente vor da amenzi pentru cei care nu plătesc parcările pe timpul zilei. În acest caz, șoferii riscă o sancțiune de 200 de lei pe zi, dar și imobilizarea autovehiculului prin blocarea roții sau a parbrizului.
Astfel, Capitala va fi împărțită în trei zone. Bucureștenii vor plăti 10 lei pentru a-și parca mașina în zona ”0”, 5 lei pentru parcarea în zona ”1” și 2,5 lei în zona ”2”. Scopul declarat este acela de a fi eliminate mașinile din centrul Capitalei și de pe trotuare. Tarifele pentru parcare sunt calculate în funcţie de zonă, sunt valabile pentru arterele gestionate de Primăria București și acolo unde sunt trasate locuri de parcare.
Iată, însă, că însuși Nicușor Dan, primarul general al Capitalei, are mari probleme la capitolul ”parcări”.