Prima pagină » Actualitate » EXCLUSIV | Cum explică șefa ALPAB interzicerea mașinilor în Herăstrău: „Parcul este pentru pietoni, nu facem reguli de circulație aici”

EXCLUSIV | Cum explică șefa ALPAB interzicerea mașinilor în Herăstrău: „Parcul este pentru pietoni, nu facem reguli de circulație aici”

Primăria Capitalei, prin Administrația Lacuri Parcuri și Agrement București (ALPAB), a luat decizia de interzicere a accesului pentru mașini în Parcul Herăstrău dinspre Șoseaua Nordului. Măsura nu este deloc pe placul celor care obișnuiau să vină în parc, la terenurile de tenis sau la restaurante cu mașina, însă Corina Bega, șefa ALPAB, a declarat, pentru Gândul, că parcul este strict pietonal, iar Herăstrăul „nu este un loc unde să se aplice reguli de circulație”.

Mașinile nu mai au acces pe aleile din Herăstrău, cu intrare de pe Șoseaua Nordului, începând de miercuri 7 iunie. Decizia este pusă în aplicare de ALPAB.

„Raționamentul este că Parcul Regele Mihai I, cunoscut ca Parcul Herăstrău, este un parc monument istoric. Toate aleile din Parcul Herăstrău sunt alei pietonale și există o hotărâre de Consiliu General care prevede că este interzis accesul cu autovehicule în parc, decizie pe care noi dorim să o respectăm și să ne asigurăm că va fi respectată. Am luat legătura și cu Poliția Locală, în acest sens, iar de miercuri nu mai intră mașinile în parc. Asta este ceva normal, se întâmplă în toate parcurile din România, din Europa. Parcurile sunt locuri de recreere, nu sunt locuri în care să se aplice reguli de circulație. Va fi accesul permis în cazuri de urgență, pentru poliție, salvare, salubrizare sau pompieri”, a spus Corina Bega, pentru Gândul.

Potrivit șefei ALPAB, cei care obișnuiau să vină cu mașina în parc, pot opta pentru alt tip de transport.

Există mai multe moduri de transport. Există transportul în comun, există transportul pe bicicletă. Asta este ceva care nu ține de noi, partea de urbanism. Se vor pune jardiniere, suntem în colaborare cu Poliția Locală. Este cu siguranță un fenomen care deranjează și care încurcă. Doar anul trecut s-au dat 1.200 de amenzi în acest parc, pentru cei care au intrat fără permis pe aleile pietonale”, a afirmat Corina Bega.

Mașinile de aprovizionare pot intra noaptea, cu autorizație și cu plata unei taxe

Hotărârea CGMB la care face referire Corina Bega datează din iulie 2004, când primar era Traian Băsescu, dar care nu s-a mai pus în aplicare, și se referă la toate parcurile din București.

Decizia are și excepții, cum ar fi accesul mașinilor pentru aprovizionare, care s-ar putea face de la ora 24:00 până la 07:00 , cu autorizație și cu plata unei taxe. Corina Bega susține că mașinile care aprovizionează spațiile comerciale, cum ar fi restaurantele, vor avea acces „în codițiile specificate”.

„Se exceptează de la prevederile articolului 1:

Autovehiculele cu masa totală maximă autorizată mai mică de 3,5 tone destinate aprovizionării punctelor comerciale din incinta parcurilor și grădinilor publice, între orele 24.00 – 07.00, numai pe baza autorizației de acces.

Art. 3: Autorizațiile de acces prevăzute la art. 2 lit.“d” se eliberează de către Direcția de transport și siguranța circulației din cadrul Primăriei Municipiului București, cu avizul administratorilor parcurilor și grădinilor publice, cu plata unei taxe. Taxa va fi percepută pentru fiecare parc sau grădină publică și pentru fiecare autovehicul. Taxa percepută este de 100.000 lei/zi  (10 lei – n.r.) sau de 1.500.000 lei /lună (150 de lei). Plata taxei se va face la casieria Primăriei Municipiului București”, se arată în Hotărârea de Consiliu din iulie 2004.

Absolvent al Universității București, Nicolae Oprea și-a început cariera de jurnalist în anul 2004 și a semnat de-a lungul acestor ani în publicații precum Ziarul Libertatea (6 ani), Averea, Evenimentul ... vezi toate articolele

Citește și