Zona în care a avut loc tragicul accident de la începutul lunii februarie de la Bălțați, în urma căruia au decedat șapte persoane, a fost de-a lungul timpului locul în care s-au produs mai multe accidente grave. Într-un astfel de accident a fost implicat avocatul ieșean Anatole Cenușă, la începutul anului 2019.
Acesta a explicat pentru Gândul că zona i s-a părut dintotdeauna riscantă și că a alunecat pe un strat de gheață, deși restul șoselei părea uscată: „Acolo se scurge apa din câmp și îngheață în curbă. Așa a fost și la mine: a fost un strat de zăpadă proaspăt așezat, de grosimea unui deget, sub care se afla un strat subțire de gheață”, spune avocatul.
Accidentul în care a fost implicat Anatole Cenușă a avut loc pe 9 ianuarie 2019, când avocatul, împreună cu o clientă, au plecat din Iași spre Darabani, oraș din județul Botoșani. Locul unde s-a produs accidentul în care a fost implicat Anatole Cenușă este cu câteva sute de metri mai în spate de porțiunea de drum unde a avut loc accidentul din februarie 2022, în urma căruia au murit șapte persoane.
Acum doi ani, pe același drum nu erau nici marcaje, nici restricții
„Gândul” a luat legătura cu Anatole Cenușă pentru a explica dacă din punctul său de vedere zona respectivă reprezintă un pericol pentru șoferi. Avocatul spune că, în ziua accidentului, acum doi ani, în zona respectivă nu erau restricții de viteză și nici suficiente marcaje și indicatoare.
De ani de zile sunt multe accidente care se întâmplă în aceeași zonă, însă nimeni nu își bate capul să facă o expertiză să vadă cum s-a construit strada, dacă sunt toate reperele îndeplinite. Sunt și alte zone și alte străzi în care șoferii au viteză, dar acolo nu este doar asta, pentru că eu, de exemplu, nu aveam mai mult de 70 km/oră în momentul accidentului. După părerea mea, e și o greșeală tehnică în modalitatea de construcție a străzii, sunt niște reguli tehnice pe care eu nu le cunosc”, a spus avocatul Anatole Cenușă, pentru Gândul.
Acesta a adăugat că atunci când a auzit despre accidentul în urma căruia au murit șapte oameni, de pe 1 februarie 2022, s-a gândit că „autoritățile nu fac nimic să expertizeze zona și să facă ceva concret ca să îndrepte lucrurile și să nu mai fie atâtea accidente”.
Anatole Cenușă susține că în momentul producerii accidentului în care a fost implicat, doar în zona respectivă era un strat de gheață, în rest șoseaua era uscată. De altfel, aceasta este și una dintre ipotezele prezentate de către un expert auto ieșean, citat de Gândul la scurt timp după producerea accidentului din februarie 2022: prezența poleiului doar în zona respectivă, unde sunt multe lacuri, umiditate ridicată și condiții atmosferice atipice.
„În timp ce mă deplasam spre Darabani, la ieșirea din localitatea Bălțați, într-o curbă la dreapta (numită și curba morții), am intrat în derapaj întrucât sub stratul de zăpadă proaspăt așezat, de grosimea unui deget, se afla un strat subțire de gheață, din apa scursă din câmp. Mașina a intrat în derapaj și a pătruns pe contrasens, dar prin rotire de două-trei ori, și s-a oprit fiind orientat cu fața în direcția inversă sensului de mers, adică spre Iași, după care, la câteva secunde, a fost lovit din spate de autoturismul de Botoșani care mergea spre Iași”, a precizat avocatul ieșean.
Procurorii l-au trimis în judecată pe avocat pentru vătămare corporală din culpă, în urma accidentului din 2019. Anatole Cenușă spune că tocmai s-au făcut noi expertize pentru a determina cum s-a produs accidentul.
„Gândul” a relatat că abia după gravul accident care a avut loc pe 1 februarie 2022 au fost plasate în regiunea Bălțați indicatoare rutiere care limitează viteza conducătorilor auto la 70 km/oră. Totodată, pe un tronson de câteva sute de metri, marginea drumului european este limitată cu mici stâlpi cu bandă reflectorizantă în vârf, care marchează începutul șanțurilor de colectare a apei amplasate de-a lungul șoselei.
Citește și