Adunarea Generală a Acționarilor Metrorex a aprobat zilele trecute noua organigramă a companiei. Schimbările majore au fost validate vineri de către Consiliul de Administrație, și ele presupun un adevărat cutremur la vârful instituției. Reprezentanții Metrorex au declarat în exclusivitate pentru Gândul că noile măsuri, adoptate în baza Ordonanței 296 /2023, prevăd desființarea mai multor direcții, printre care Infrastructură, Juridic sau Exploatare. Ce se întâmplă cu directorii acestor departamente.
Ordonanța 296 / 2023 „privind unele măsuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilității financiare a României pe termen lung” a fost pusă în aplicare de către Adunarea Acționarilor Metrorex.
Astfel, mai multe direcții din cadrul companiei de metrou se desființează, iar unele se comasează. Evident, cad și directorii acestor departamente.
„Nu se fac concedieri. Directorii sunt mutați pe alte funcții, în alte departamente. Nu vor mai avea salarii de director. Poate, cel mai mult, vor câștiga salarii de șefi de serviciu. Nu poți să fii director pe viață”, au declarat reprezentanții Metrorex în exclusivitate pentru Gândul.
Potrivit surselor citate, acestea sunt direcțiile care se desființează:
Noile decizii vin într-un context delicat. Zilele acestea trebuie să înceapă negocierile cu Sindicatul pentru noul Contract Colectiv de Muncă. Cel mai probabil, sindicaliștii vor cere o majorare salarială, sau cel puțin o indexare a veniturilor în raport cu rata inflației.
Decizia de desființare a direcțiilor menționate mai sus a fost luată în baza Ordonanței 296. Măsurile se iau prin decizia Adunării Generale a Acționarilor, validate apoi de Consiliul de Administrație.
„Aceste noi măsuri vin și în contextul în care Metrorex este în plină campanie de investiții. Astfel, eficientizarea companiei din punct de vedere financiar este esențială. Avem foarte multe obiective în 2024 și pentru următorii ani”, spun reprezentanții Metrorex.
Acestea sunt câteva dintre marile obiective ale Metrorex, începute în 2024:
Nu toate obiectivele merg însă așa cum și-au propus șefii Metrorex: De exemplu, aducerea celor 13 trenuri noi din Brazilia decurge extrem de greu.
Până în prezent, au fost aduse doar două garnituri, însă, din diferite motive, trenurile nu au fost puse în funcțiune.
Citește și: