Prima pagină » Actualitate » EXCLUSIV | De ce a rămas blocat un metrou 15 minute pe Magistrala Pipera – Berceni. Călătorii au fost evacuați

EXCLUSIV | De ce a rămas blocat un metrou 15 minute pe Magistrala Pipera – Berceni. Călătorii au fost evacuați

EXCLUSIV | De ce a rămas blocat un metrou 15 minute pe Magistrala Pipera - Berceni. Călătorii au fost evacuați

Un tren CAF, de pe Magistrala 2, a rămas luni dimineață blocat între stațiile Eroii Revoluției și Tineretului. Călătorii au fost evacuați după aproape 15 minute, prin tunel. Gândul a aflat ce problemă a avut garnitura de metrou.

Panică, luni dimineață, pe Magistrala 2 de metrou, Pipera – Berceni, cea mai aglomerată linie din sistemul de metrou bucureștean.

Un tren CAF a rămas blocat pe tunel, între stațiile Eroii Revoluției și Tineretului, iar călătorii au fost evacuați după 15 minute.

Surse din cadrul Metrorex au precizat pentru Gândul că una dintre ușile trenului nu s-a închis, iar mecanicul a fost obligat să oprească trenul.

„O jumătate de ușă nu s-a închis, mecanicul a trebuit să aplice procedura, să oprească trenul. Nu ai voie să circuli dacă nu se închide o ușă. Evacuarea călătorilor s-a efectuat după 15 minute, tot după procedură, pentru că trebuie să pui zona în siguranță, apoi dai călătorii jos. Așadar, a fost o defecțiune la una dintre uși, nu la infrastrctură”, au declarat sursele Gândul.

Trenurile CAF au ajuns la un milion de kilometri

Trenurile CAF de pe Magistrala 2 au deja 10 ani, iar unele dintre ele au ajuns la un milion de kilometri.

„Trenurile CAF au și ele o vârstă, au ajuns la un milion de kilometri, și nu mai ai voie să circuli cu ele, fără revizie. Se fac foarte puține revizii. Dacă veneau trenurile produse de Alstom în Brazilia, se băgau garniturile Bombardier de pe Magistrala Drumul Taberei pe Pipera Berceni și nu mai aveam probleme”, a declarat pentru Gândul Marian Artimon, liderul sindicatului Metrorex.

Mihai Barbu, președinte CA Metrorex: „În mod normal trebuie să funcționăm cu 57 de trenuri”

Mihai Barbu, președintele Consiliului de Administrație al Metrorex, a explicat, în urmă cu câteva luni, în cadrul emisiunii „Cu Gândul la București”, ce probleme sunt în prezent în subteran și de ce Alstom întârzie să facă mentenanța garniturilor de metrou.

„Metrorex lucrează cu o companie care prestează mentenanța trenurilor (Alstom – n.r.), și în mod normal ar trebui să funcționăm cu 57 de trenuri în fiecare zi, numai că, de o perioadă scurtă de vreme, și sperăm să nu dureze foarte mult, sunt mai puține trenuri pe anumite magistrale. Încercăm, avem discuții, câteodată și dure cu această companie, pentru că plățile către ei le avem la zi. Nu pot invoca aceste motive, dar invocă crizele multiple, precum Covid și Războiul din Ucraina, și ei spun că nu au piesele necesare pentru a le repara”, a declarat Mihai Barbu în emisiunea „Cu Gândul la București” de luni seară.

Informații despre Magistrala 2:

  • Este dată în folosință în anul 1986;
  • Este cea mai veche, în sensul că nu s-a modernizat;
  • Este cea mai circulată Magistrală de metrou din București;
  • Are 15 stații, cea mai nouă fiind Tudor Arghezi;
  • Are peste 20 de kilometri lungime;
  • Viteza maximă este de 80 km pe oră.

Cât de sigur mai este mersul cu metroul? Lider sindicat Metrorex: „Instalațiile de pe Magistrala 2 trebuie schimbate neapărat”

Marian Artimon, liderul de sindicat al Metrorex, a declarat, în noiembrie, la Gândul Exclusiv că Magistrala 2 de metrou, Pipera – Berceni, are instalațiile vechi de acum 40 de ani și care „trebuie neapărat înlocuite”.

Liderul de sindicat de la Metrorex a fost întrebat în emisiunea „Gândul Exclusiv” cât de sigur mai este mersul cu metroul.

Iată ce spune Marian Artimon:

„Asta atragem și noi atenția. În ultimii 10 ani, 2013 – 2023, în fiecare an am cerut pentru revizii și pentru menținerea instalațiilor în termen, pentru că din păcate nu s-au găsit bani europeni să înlocuim cum ar fi trebuit, cerem o anumită sumă pentru exploatare. Și întotdeauna am avut aprobat între 38 și 78% cel mai mult (…)

Magistrala a doua este dată în exploatare undeva prin anul 1985, instalațiile sunt aceleași. În 2017 se aprobase un proiect pentru înlocuirea Magistralei 2, de la Pipera la Berceni”, a declarat Marian Artimon la Gândul Exclusiv.

 

 

 

 

 

 

 

 

Absolvent al Universității București, Nicolae Oprea și-a început cariera de jurnalist în anul 2004 și a semnat de-a lungul acestor ani în publicații precum Ziarul Libertatea (6 ani), Averea, Evenimentul ... vezi toate articolele

Citește și