După falimentul companiei bulgărești de asigurări Euroins, tot mai multe service-uri auto și-au închis porțile, pentru că nu au mai putut să achite salariile angajaților și facturile emise de furnizorii de piese. Aceștia arată cu degetul spre Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF), despre care susțin că nu și-ar fi făcut datoria și a permis Euroins să-și transfere banii în Bulgaria, în ultimul moment.
Mai mulți patroni ai unor ateliere auto din România au fost nevoiți să-și închidă afacerile după ce a fost declarat falimentul Euroins.
Unul dintre proprietarii unui cunoscut service din București, care a fost nevoit să pună lacătul pe poartă, a explicat, pentru Gândul, cum a intrat în colaps financiar din cauza șocurilor repetate de pe piața financiară, susținute, după părerea lui, atât de lipsa de implicare a ASF, cât și de lăcomia brokerilor de asigurări.
„Este inacceptabil ca în opt ani să dea faliment opt companii de asigurări, toate lideri de piață la momentul respectiv. Mai întâi a fost Astra, apoi Carpatica, City Insurance și acum Euroins. De fiecare dată, după ce una dintre ele s-a închis, clienții au migrat către următoarea, atrași de prețurile mult mai mici față de restul competitorilor de pe piață”, a explicat unul dintre omenii de afaceri care activau în domeniul reparațiilor auto și care a dorit să nu îi fie făcut public numele.
Acesta a adăugat că, pe lângă prețul mai mic al polițelor de asigurare, toate companiile de asigurări care au intrat în faliment ofereau comisioane mai mari brokerilor, care deveneau astfel direct interesați să le propună clienților.
Fostul proprietar de service a explicat, pentru Gândul, că prima lovitură a venit odată cu închiderea City Insurance, în 2021.
„Toți care aveam service-uri trebuia să recuperăm banii pentru polițele eliberate de City. Am intentat procese, am avut cheltuieli de judecată, dar, deodată, ASF ne-a lăsat baltă și s-a îndreptat către Euroins. Chiar și așa, din neglijență, le-au permis să-și golească conturile și să trimită, în țara mamă, Bulgaria, 855 de milioane de lei”, a mai spus bărbatul.
Ca urmare, cu datoriile nerecuperate de la City Insurance, service-urile s-au trezit în situația în care să aibă de recuperat alți bani, de pe urma polițelor Euroins.
„Eu, personal, spre exemplu, care am avut un service să zic de mărime medie, aveam de recuperat de la City Insurance 600.000 de lei, iar de la Euroins, 500.000 de lei. Sunt, în total, peste 200.000 de euro, la care se adaugă și cheltuielile de judecată pentru procesele pe care le-am deschis în instanță, în valoare totală de 70.000 de lei”, a spus fostul proprietar de service.
Bărbatul susține că, în aceste condiții, a decis să închidă afacerea și să trimită oamenii acasă, urmând să achite datoriile către furnizori după ce va încasa sumele pe care le are de recuperat de la cele două companii de asigurare băgate în faliment.
CITEȘTE ȘI:
Ce ÎI AȘTEAPTĂ pe șoferii care au asigurare la Euroins. Ce se va întâmpla cu polițele