Traficul din București a devenit unul de coșmar de luni dimineață, după închiderea Podului Grant pe sensul dinspre Crângași spre nordul Capitalei. Sorin Chiriță, fost city manager al Capitalei, îl acuză pe Nicușor Dan că a creat haos pe străzi prin deciziile sale, și mai spune că Podul Grant trebuia să intre în reparații vara, nu acum, în octombrie.
„Nicușor Dan ne-a mințit când a zis că rezolvă traficul din București, când a promis că aduce specialiști din Statele Unite ale Americii. Nu doar că nu a rezolvat nimic, dar a mai creat și haos. Trebuia să înceapă vara lucrările la Podul Grant, nu în plin sezon de învățământ. Toate aceste lucrări trebuie sincronizate, nu poți să le începi când vrei tu, că dai totul peste cap. Dar el este foarte încăpățânat, nu-l interesează consecințele”, a declarat, pentru Gândul, Sorin Chiriță.
Fostul city manager al Capitalei este de părere că în prezent nu ar funcționa eficient Sistemul de Management al Traficului.
„În primul rând, nu mai există echipe suficiente pentru mentenanța Sistemului de Management al Traficului. Nu s-a făcut absolut nimic pentru introducerea intersecțiilor în acest sistem. Diminețile se formează trafic de coșmar pentru că sunt multe avarii la intersecții, nu s-a intervenit la ele, tocmai din lipsa de echipe de mentenanță și de echipe de intervenție rapidă. Traficul în București va fi din ce în ce mai greu, tocmai pentru că nu se acționează deloc în introducerea intersecțiilor în Sistemul de Management al Traficului, iar bucureștenii vor suferi tot mai mult din cauza congestiei traficului și a poluării din București”, explică Sorin Chiriță.
Acesta mai spune că orice șantier din Capitală, de pe arterele orașului, trebuie introdus în Sistemul de Management al Traficului.
„Pe de altă parte, nici șantierele nu sunt introduse în acest sistem, pentru a se găsi rute alternative. Practic, este un haos în ceea ce privește traficul în București. Faptul că Primăria Capitalei împreună cu primăriile de sector nu au o planificare coerentă în ceea ce privește reparațiile la pasaje este încă un aspect care crează trafic foare mare”, spune Sorin Chiriță.
Fostul city manager a mai precizat că Nicușor Dan ar fi luat decizia de a renunța la autobuzele școlare.
„Nicușor Dan a luat acea decizie de a scoate autobuzele școlare, pentru că a considerat că nu sunt necesare, și din acest motiv se creează ambuteiaje pe lângă școli”, a mai precizat Sorin Chiriță.
Haosul s-a instalat în București, după ce traficul a fost restricționat pe Podul Grant, pe sensul de mers dinspre Crângași spre nordul Capitalei. Restricția a intrat în vigoare în noaptea de duminică spre luni, 16 octombrie 2023, ora 24:00, pentru efectuarea lucrărilor de reabilitare. Doi kilometri au fost parcurși chiar și în două ore și jumătate, iar șoferii au ajuns la limita răbdării.
CITIȚI ȘI: