Sorin Chiriță, fostul city manager al Capitalei, a analizat, pentru Gândul, declarațiile primarului general, Nicușor Dan, care a anunțat că stă bine în sondaje și că are șanse să câștige un nou mandat. Potrivit lui Chiriță, serviciile din București au de suferit, cum este și cel de semaforizare, iar în aceste condiții, Nicușor Dan nu ar mai avea șanse să fie votat pentru un nou mandat. Cum răspunde șeful Administrației Străzilor în legătură cu situația semaforizării.
Nicușor Dan declara marți, la un post de televiziune, că stă bine în sondaje și ar avea șanse să câștige un nou mandat, chiar și în cazul în care fiecare partid va avea candidat propriu.
Sorin Chiriță este de părere că optimismul lui Nicușor Dan ar fi exagerat, mai ales că, în opinia fostului city manager al Capitalei, calitatea serviciilor din București ar fi scăzut foarte mult.
„Optimismul lui Nicușor Dan nu reflectă realitatea, din punct de vedere statistic. Dacă luăm în considerare ultimul sondaj, nu îl arată câștigător pe Nicușor Dan, ci îi dă o oarecare posibilitate de a câștiga, doar dacă toată dreapta, și cu alte voturi suplimentare, l-ar susține. Dar pe vot direct, este imposibil ca acesta să mai câștige încă un mandat”, a spus Sorin Chiriță, pentru Gândul.
Potrivit fostului city manager, multe servicii din București au de suferit în prezent.
„Tot ce este evident este că serviciile publice sunt aproape nefuncționale. Este evident că în prezent nu avem un plan integrat pentru transportul public, care să reflecte actuala mobilitate a cetățenilor, nu avem o soluție concretă în ceea ce privește sistemul centralizat de alimentare cu energie termică”, este de părere Sorin Chiriță.
Acesta trage un semnal de alarmă și spune că zilnic ar fi multe defecțiuni la sistemul de semaforizare.
„Sistemul de semaforizare s-a defectat de la o zi la alta, sunt zilnic avarii și defecțiuni, și nu se intervine în timp rapid”, afirmă Sorin Chiriță.
Specialistul în administrație aduce aminte și de alte proiecte din timpul mandatului lui Nicușor Dan care au bătut pasul pe loc sau au întârziat foarte mult, cum este și Pasajul Doamna Ghica.
„Mai mult, sistemul de gestionare a deșeurilor a rămas neabordat de Municipalitate. Nu există soluții, iar problema câinilor este un dezastru. Ca atare, cum poți să afirmi că vei câștiga, în condițiile în care nu ai generat niciun proiect?! Pasajul de la Doamna Ghica trebuia finalizat în decembrie 2020. Nu doar că nu a finalizat acest proiect, dar l-a și blocat, și așa se întâmplă cu toate proiectele”, mai susține Sorin Chiriță.
Fostul city manager mai spune că Primăria Capitalei ar fi acumulat o datorie de un miliard de lei pentru că nu a reușit să delege contractul de transport public.
„Primăria Capitalei are azi un deficit de finanțare și datorii mai mari decât le-a avut în momentul preluării mandatului de către Nicușor Dan. Numai din faptul că nu a reușit să delege contractul de transport public pe 10 ani, și un an de zile a stat cu transportul public fără contract, s-a acumulat o datorie neînregistrată în Primăria Capitalei de aproximativ un miliard de lei. Plus, sunt multe datorii care au rămas, doar că au fost refinanțate.
Nu a scos Primăria din faliment, ci a adâncit, fără proiecte, datoria Municipiului București. În anul 2021, a luat un împrumut de 100 de milioane de la Guvernul României, pentru investiții, iar 70% din sume au fost restituite, pentru că nu s-au tras banii. Asta din lipsă de cunoaștere a administrației și a gestiunii pentru o instituție cum este Primăria Capitalei”, a conchis Sorin Chiriță.
În ceea ce privește defecțiunile sistemului de semaforizare, semnalate de Sorin Chiriță, directorul Administrației Străzilor, Marian Bârgău, recunoaște că sunt avarii, dar spune că nu sunt mai multe decât în anii trecuți.
„Referitor la aceste avarii ale sistemului de semaforizare, în ultimii doi ani de zile, Administrația Străzilor a investit mult mai mulți bani decât în anii precedenți pentru modernizare. Într-adevăr, la o anumită perioadă există aceste defecțiuni, dar nu putem să spunem că există o creștere a numărului de avarii. Iar multe dintre ele nu sunt din vina sistemului, ci ori din vina furnizorului de energie, ori sunt provocate de accidente”, a declarat, pentru Gândul, Marian Bârgău.