EXCLUSIV | La mai bine de un an de la moartea milionarului Dan Petrescu, care s-a prăbușit cu avionul la Milano, autoritățile italiene se pregătesc să emită raportul investigației. Pe ce piste s-a mers
După mai bine de un an de la accidentul aviatic de la Milano, în care au murit 8 persoane, printre care și milionarul Dan Petrescu, investigatorii italieni se pregătesc să emită un raport final al cauzelor care au condus la prăbușirea aeronavei. Potrivit reprezentanților Autorității de Investigații și Analiză pentru Siguranța Aviației Civile din România (AIAS), ancheta a fost extrem de grea din cauza faptului că avionul nu avea o cutie neagră funcțională.
A trecut un an și o lună de când milionarul Dan Petrescu s-a prăbușit cu avionul personal peste o clădire de la periferia orașului Milano, iar ancheta în acest caz este pe cale de a se finaliza.
„Investigația este în prezent în faza de analiză a tuturor probelor și a simulărilor care s-au făcut timp de un an. În curând, autoritățile italiene vor emite un raport final al acestei investigații”, a declarat, pentru Gândul, Cristian Tecuceanu, director general al AIAS.
„Aeronava era înmatriculată în România, iar instituția noastră a fost implicată în anchetă, am mers acolo cu încă un coleg. Ancheta este una extrem de grea, pentru că avionul nu avea cutia neagra funcțională. S-a găsit cutia neagră la fața locului, dar era decuplată de șase luni, astfel că au lipsit date extrem de importante din anchetă”, a mai declarat Cristian Tecuceanu pentru Gândul.
Potrivit surselor Gândul, investigația merge pe două piste mari.
Una dintre ipoteze ar fi o defecțiune tehnică, iar a doua, foarte probabilă, ar fi o incapacitare de pilot, adică o stare gravă de sănătate a milionarului Dan Petrescu.
„Pare un caz de incapacitare de pilot, care a căzut pe manșă, din cauza unei stări grave de sănătate”
Surse din aviația română au analizat pentru Gândul imaginile cu avionul pilotat de miliardarul Dan Petrescu, care s-a prăbușit pe o traiectorie aproape verticală. Potrivit experților, una dintre cauzele care pot conduce un apart de zbor într-un unghi atât de agresiv poate fi legată de starea de sănătate a pilotului.
„Pare un caz de incapacitare de pilot, care a căzut pe manșă, din cauza unei stări grave de sănătate. Poate pilotul a suferit un infarct, sau un anevrism cerebral, a căzut pe manșă și a împins-o. Altfel, este greu de explicat de ce a ajuns avionul în această situație, într-un unghi atât de abrupt. Orice avion căruia îi cedează motoarele, sau singurul motor în cazul de la Milano, poate fi planat și pus pe un câmp”, a explicat pentru Gândul o sursă din aviație.
Avionul decolase către Sardinia
Tipul de avion implicat în tragedia de la Milano de pe data de 3 octombrie 2021 este Pilatus PC-12, cu un singur motor, înmatriculat YR-PDV, construit acum șapte ani.
Miliardarul Dan Petrescu, soția și fiul său, alături de alte cinci persoane au murit pe 3 octombrie 2021, după ce avionul cu care zburau de la Milano spre Olbia, Sardinia, s-a prăbușit pe o clădire, la scurt timp de la decolare.
Imediat după decolarea de pe Aeroportul Linate din Milano, aparatul de zbor a avut probleme.
În accidentul de la Milano de acum mai bine de două luni au murit 8 persoane:
- magnatul Dan Petrescu, cel care pilota avionul;
- soția sa, Regina Balzat, în vârstă de 65 de ani;
- Dan Ștefan Petrescu, fiul miliardarului, în vârstă de 30 de ani;
- Julien Brossard, în vârstă de 35 de ani, prieten cu fiul magnatului;
- Claire Stephanie Caroline Alexandrescu, în vârstă de 33 de ani. Claire era fiica lui Miki Alexandrescu, comentator de Formula 1;
- Filippo Nascimbene, în vârstă de 32 de ani, soțul Carolinei;
- fiul lor de un an, Raphael;
- mama Carolinei Alexandrescu, Miruna Anca Wanda Lozinschi, în vârstă de 65 de ani.