Prima pagină » Actualitate » EXCLUSIV | „Metroul zburător” a fost în sfârșit degajat din depoul Berceni. Procedura a costat 740 de mii de lei și a durat o lună

EXCLUSIV | „Metroul zburător” a fost în sfârșit degajat din depoul Berceni. Procedura a costat 740 de mii de lei și a durat o lună

Metroul care, în luna ianuarie 2019, a rămas suspendat în depoul Berceni, după ce a intrat printr-un zid, a fost în sfârșit scos, după aproape cinci ani. Potrivit surselor Gândul, vagonul rămas în suspensie a fost tăiat în bucăți, iar toată procedura a costat aproximativ 740 de mii de lei.

O lună. Atât a durat procedura de degajare a „Metroului zburător” din depoul Berceni.

Vagonul suspendat a fost scos de acolo recent, după ce a stat „agățat” aproape cinci ani.

Pentru scoaterea vagonului din depou, Metrorex a organizat o licitație, iar contractul atribuit pentru această procedură este în valoare de aproximativ 740 de mii de lei, au precizat surse Metrorex pentru Gândul.

Întreaga procedură a durat aproximativ o lună, iar vagonul suspendat a fost scos pe bucăți.

În 26 ianuarie 2019, o garnitură produsă de spaniolii de la CAF a rămas la peste doi metri înălțime, în depoul Berceni, după ce s-a înfipt într-un parapet, primind ulterior denumirea de „Metroul zburător”.

Practic, după ce e ieșit de pe linie, trenul a străpuns zidul camerei unui stand de probă, apoi stația de epurare a apei, iar în cele din urmă a rămas suspendat, așa cum se poate vedea în imagini.

Mecanicul care se afla atunci în tren, și care a declarat că nu a putut să oprească garnitura, a fost grav rănit și a avut nevoie de aproape o lună de spitalizare.

După acest incident, Agenția de Investigare Feroviară Română (AGIFER) a emis un raport prin care arăta faptul că accidentul s-ar fi produs din cauza software-ului instalat pe tren, care a reacționat defectuos.

Mecanicul trenului a fost nevoit să fugă din cabină

Ulterior, producătorul spaniol de material rulant Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF) a solicitat la Curtea de Apel București anularea raportului de investigație al AGIFER. Procesul nu s-a încheiat.

Fostul sindicalist Ion Rădoi a povestit anul trecut în emisiunea „Cu Gândul la București” cum s-a petrecut incidentul de pe 26 ianuarie 2019, când o garnitură produsă de spaniolii de la CAF a rămas la peste doi metri înălțime, după ce s-a înfipt într-un parapet în depoul Berceni.

Potrivit lui Ion Rădoi, mecanicul a fost nevoit să fugă din cabină, în momentul în care și-a dat seama că trenul nu poate fi oprit, și astfel și-a salvat viața. Cu toate acestea, în urma impactului, mecanicul a suferit răni grave.

CITEȘTE ȘI:

VIDEO EXCLUSIV | Așa arată noile metrouri care vor circula în București. Sunt produse în Brazilia și vor intra pe linie de anul viitor

VIDEO EXCLUSIV | Așa se vandalizează un metrou în București. Mai mulți tineri, filmați în timp ce vopsesc un vagon CAF pe Magistrala Pipera – Berceni

Absolvent al Universității București, Nicolae Oprea și-a început cariera de jurnalist în anul 2004 și a semnat de-a lungul acestor ani în publicații precum Ziarul Libertatea (6 ani), Averea, Evenimentul ... vezi toate articolele

Citește și