Primăria Municipiului București se confruntă cu o problemă foarte serioasă și asta din cauză că Happy Garage SRL – firma care asigură service-ul lotului de 400 de autobuze OTOKAR cu care circulă bucureștenii – este implicată într-un proces complex – i s-a cerut insolvența pentru datorii neachitate.
Firma Best Achiziții SRL a deschis procedura de cerere a falimentului societății Happy Garage SRL, cea care este subcontractorul turcilor de la OTOKAR.
Aceștia sunt cei care au câștigat licitația pentru cele 400 de autobuze cumpărate de municipalitate, iar procedura are numărul 22433/3/2022 și se află la secția a VII-a Civilă a Tribunalului București.
Potrivit informațiilor obținute în exclusivitate de Gândul, înaintea desfășurării licitației pentru cele 400 de autobuze OTOKAR, turcii ar fi dorit un alt service subcontractor.
Mai erau doar două zile până la termenul în care trebuiau depuse actele, când au descoperit că respectivul service nu avea actele în regulă. Ulterior – prin implicarea unui intermediar, spun sursele Gândul – au intrat în legătură cu Happy Garage SRL. Reprezentantul acesteia – Daniel Maftei – a acceptat să fie subcontractor, chiar dacă, în realitate, Happy Garage SRL deținea doar un garaj de dimensiuni reduse în care făceau tunning auto.
Pentru ca totul să fie cât mai ciudat cu putință, proprietarul Daniel Maftei mai confecționa, în același loc, și… articole de marochinărie: curele, huse de telefoane, genți etc. toate colorate, còpii din punct de vedere al designului ale unor branduri celebre.
Presați de timp, reprezentanții OTOKAR au luat decizia ca firma Happy Garage SRL să devină subcontractor și să asigure service pentru autobuze. Au fost depuse actele, iar licitația a fost câștigată, numai că au apărut și primele neînțelegeri, subiectul fiind procentele/plata lunară pe care urma să o primească firma Happy Garage SRL pentru partea de service.
În ultimă instanță, cele două părți aflate în acest scenariu au ajuns la un compromis, cu atât mai mult cu cât reprezentanții Happy Garage au trecut la amenințări și au spus că renunță. O astfel de decizie a subcontractorului ar fi dus la pierderea licitației prin descalificare de către turcii de la OTOKAR. S-a bătut palma, turcii au câștigat licitația organizată de municipalitate, iar Happy Garage SRL s-a pus pe treabă, cel puțin la o primă vedere.
A fost amenajat garajul pentru a fi asigurat service pentru autobuzele OTOKAR, însă nu au fost lăsate deoparte nici vechile ”activități”, respectiv tunning-ul plus curelele/gențile de piele. Toată această afacere, spun sursele Gândul, aduce Happy Garage SRL aproximativ 2 milioane de euro pe an, plus TVA. Și asta timp de 8 ani de zile, aceasta fiind perioada contractului obținut de proprietarul firmei.
Mai mult, OTOKAR va participa/participă acum și la o licitație pentru alte 100 autobuze, iar subcontractor este aceeași firmă controversată -Happy Garage SRL. Cu o cerere de insolventa pe rol e clar ca vor fi descalificați sau se va achita printr-un efort colectiv.
Daniel Maftei, proprietarul Happy Garage SRL, este perceput de cei care îl cunosc drept un ”playboy” de Dorobanti (Mai multe detalii AICI), un personaj căruia îi place să posteze în mediul online arogante cu mașini și bijuterii de milioane de euro și care preferă exclusiv vacanțe exotice – Monaco, sudul Franței, Mykonos și multe, multe altele. Este vorba, în general, de postări care să lase impresia unei mari bogății, în realitate fiind insolvențe, datorii și probleme.
”Este un cunoscut cheltuitor și are un stil de viață opulent, având în anturaj o sumedenie de personaje pestrițe, vedete de tabloid precum Turbo Prințesica, Termopane, multiple prostituate etc.”, au dezvăluit sursele Gândul, acestea spunând și că ”proprietarul Happy Garage SRL are mai multe datorii, inclusiv la persoane fizice -, ultima fiind la un afacerist timișorean care i-ar fi luat niște mașini, fiind un personaj cu o viață de noapte foarte activă, din toate punctele de vedere. Acum, spre exemplu, face niște scheme periculoase cu un secretar de stat de la Ministerul de Finanțe – Mihai Precup -, cu care își petrece majoritatea nopților în petreceri cu tot ce trebuie”.
Tot acest contract se află, acum, oarecum în aer, pentru că – dacă Happy Garage SRL intră în insolvență/faliment – nu mai există o firmă care să asigure service-ul autobuzelor OTOKAR cu care circulă bucureștenii. Vina exclusiva o are OTOKAR care la dimensiunea sa, nu avea voie sa ajungă la mana orișicui. Se pare, însă că o persoana din conducerea OTOKAR a fost bine “unsă”, astfel încât să acopere această situație.
OTOKAR este o companie deținută de grupul turcesc KOC, grup care are, potrivit informațiilor obținute de Gândul, și interese militare în România, colaborând cu Automecanica Mediaș pe producția de vehicule militare. Aici există, din informațiile noastre, o mare lupă pusă pe această afacere, fiind în curs și o pre-investigație.
În baza Legii 544/2001 privind accesul la informațiile de interes public, Gândul a solicitat precizări din partea Primăriei Municipiului București referitoare la asigurarea service-ului pentru cele 400 de autobuze OTOKAR, adresând câteva întrebări punctuale referitoare la numărul de angajați care sunt implicați în mentenanța autobuzelor sau dacă Happy Garage SRL își îndeplinește în timp util serviciile legate de service.
Totodată, au fost solicitate și informații exacte referitoare la costurile pentru mentenanța autobuzelor OTOKAR.
Numai că, la nivelul Primăriei Municipiului București, secretomania pare a fi literă de lege, răspunsurile primite nefiind în măsură să lămurească toate semnele de întrebare existente în jurul asocierii OTOKAR – Happy Garage SRL.
”Facem mențiunea că sunt respectate toate condițiile contractuale legate de serviciile de mentenanță pentru cele 400 de autobuze. În ceea ce privește serviciile Happy Garage, menționăm că sunt respectate toate condițiile contractuale legate de serviciile de mentenanță, inclusiv penalitățile aplicate în cazul întârzierilor. Beneficiarul nu a avut lucrări suplimentare pentru cele 400 de autobuze, de la începutul anului și până în prezent”, a transmis Direcția de Presă din Primăria Municipiului București.
Gândul a contactat, de altfel, și reprezentanții OTOKAR, dar aceștia au transmis doar că ”depun toate eforturile pentru a asigura continuarea neîntreruptă a serviciilor”, fără a oferi precizări punctuale referitoare la problemele semnalate mai sus.
Compania OTOKAR a ținut doar să menționeze că au prezentat ”oferta cea mai bună” și, astfel, au câștigat ”contractul pentru furnizarea a 400 de autobuze pentru București”.
Contactat telefonic, reprezentantul Best Achiziții SRL a declarat ca acționat de mai multe ori în instanță firma Happy Garage SRL și, de fiecare dată, a câștigat.
“Este ridicol ca lună de lună sa ajungem în instanță pentru sume modice de tip 20 mii RON, asta este însă situația, jenantă!”, a mai spus reprezentantul Best Achizitii SRL.