Una dintre cele mai importante instituții din București, Administrația Străzilor, a ajuns „la sapă de lemn” și nu are în buget nici măcar suma de 20 de mii de euro pentru plata unor titluri executorii. Potrivit unui document intrat în posesia Gândul, semnat de Nicușor Dan, Administrația Străzilor îi transmite unei societăți comerciale, la care este datoare cu peste 100 de mii de lei, că nu poate face plata către aceasta, pe motiv că nu are bani.
O societate comercială care activează în domeniul semaforizării și semnalizării stradale a dat în judecată Administrația Străzilor (AS) pentru mai multe sume restante, câștigând în mai multe dosare.
Astfel, „Dumava Semnalizare” a trimis recent către AS o adresă prin care solicită mai multe sume stabilite prin mai multe hotărâri civile ale instanțelor, însă, răspunsul primit înapoi este uluitor.
Practic, cei de la Administrația Străzilor ridică din umeri și spun că nu au bani în buget pentru plata titlurilor executorii, potrivit documentului semnat de Nicușor Dan, de directorul Direcției Economice și de către șeful Serviciului Juridic de Contencios.
„Administrația Străzilor este serviciu public ce funcționează ca instituție publică cu personalitate juridică (…) în subordinea Municipiului București, finanțat integral din bugetul local al Municipiului București.
Întrucât nu avem surse proprii de finanțare, pentru plata titlurilor executorii se fac alocări din bugetul local al Municipiului în baza hotărârilor CGMB. La rândul său, bugetul PMB provine preponderent din cote defalcate de la bugetul de stat, așadar depinde în proporție foarte mare de alocările de la bugetul de stat”, se arată în adresa trimisă de Administrația Străzilor către societatea comercială căreia îi datorează suma de 105 mii lei, adică puțin peste 21 de mii de euro.
Totodată, în această adresă se invocă faptul că primăria a fost afectată de mai multe plăți restante, și din acest motiv nu ar avea în bugetul pe 2021 bani pentru plata titlurilor executorii.
„În decursul anului 2021 bugetul PMB a fost afectat de o serie de cheltuieli restante, motiv pentru care aceasta nu a mai putut aloca fonduri necesare acoperirii cheltuielilor aferente titlurilor executorii, subscrisa afându-se în imposibilitatea temporară de achitare a acestora.
Trebuie învederat aspectul că, decontarea sumelor prevăzute în dosarele sus-menționate se va putea face în funcție de fondurile bugetare aprobate de către CGMB, fonduri ce vor fi prevăzute în bugetul Administrației Străzilor”, se arată în document.
„Având în vedere lipsa fondurilor bugetare, considerăm că ne aflăm sub incidența termenului de 6 luni consacrat în prevederile art 2 din OG n2 22 / 2002 (…)
Astfel că, la momentul formulării prezentei, vă transmitem rugămintea de a analiza posbilitatea suspendării procedurilor demarate de către dvs în vederea recuperării debitului datorat de către subscrisa, până la alocarea bugetară necesară de către Primăria Municipiului București, respectiv în cel mai scurt timp după rectificarea begetară”, se mai arată în adresa formulată de AS.