Prima pagină » Actualitate » EXCLUSIV | Noile metrouri produse în Brazilia pentru Metrorex nu vor intra în circulație în 2023. „În cel mai fericit caz, facem testele”

EXCLUSIV | Noile metrouri produse în Brazilia pentru Metrorex nu vor intra în circulație în 2023. „În cel mai fericit caz, facem testele”

EXCLUSIV | Noile metrouri produse în Brazilia pentru Metrorex nu vor intra în circulație în 2023. „În cel mai fericit caz, facem testele”

În luna iunie a acestui an ar fi trebuit să ajungă în București prima garnitură de metrou produsă de francezii de la Alstom în Brazilia. Este vorba de un contract în valoare de aproximativ 100 de milioane de euro, pentru 13 trenuri noi. Șefii de la Alstom spuneau la începutul verii că primele trenuri vor ajunge în această toamnă, însă reprezentanți ai Metrorex au precizat pentru Gândul că noile garnituri de metrou nu vor intra în circulație în acest an.

Alstom ar fi trebuit să livreze către Metrorex primele trenuri din cele 13 rame, în valoare de aproximativ 100 de milioane de euro, produse în Brazilia, încă din luna iunie. Șefii Alstom Europa au precizat însă la începutul verii că trenurile vor ajuge în această toamnă.

Mihai Barbu, președintele Consiliului de Administrație Metrorex, a declarat pentru Gândul că cei de la Alstom nu au comunicat data la care va începe livrarea noilor garnituri și că nu există șanse ca metrourile produse în Brazilia să intre în circulație în acest an.

„Anul acesta cu siguranță nu vor circula aceste garnituri. În cel mai fericit caz, anul acesta poate vom putea face testele, de 10 mii de kilometri. Doar după acest rodaj le vom putea introduce în circulație. Cert este că în prezent nu știm când vor veni. Vor fi penalități pentru constructor, dar asta nu ne va ajuta. Termenul de livrare a fost luna iunie a acestui an”, a declarat Mihai Barbu pentru Gândul.

Imagini în premieră cu noile metrouri din Brazilia

Gândul a publicat, recent, în premieră, imagini realizate în interiorul unui vagon Alstom, produs în Brazilia pentru Metrorex. Filmarea, care poate fi urmărită AICI, este făcută chiar în Brazilia.

Noile vagoane, care vor ajunge în România cu foarte mare întârziere, ar urma să intre în circulație anul viitor, pe Magistrala Drumul Taberei.

Fiecare tren are șase vagoane, 114 metri lungime și capacitatea este de 1.200 de pasageri/tren.

CITIȚI ȘI:

EXCLUSIV | Cine este noul director STB, după plecarea lui Adrian Criț

EXCLUSIV | Salariul mediu net la metrou va depăși 7.400 de lei de la 1 noiembrie. Mihai Barbu, Metrorex: „Au avut loc 26 de runde de negocieri”

Absolvent al Universității București, Nicolae Oprea și-a început cariera de jurnalist în anul 2004 și a semnat de-a lungul acestor ani în publicații precum Ziarul Libertatea (6 ani), Averea, Evenimentul ... vezi toate articolele

Citește și