Clotilde Armand, primarul Sectorului 1, este bună de plată după ce Primăria Municipiului București (PMP) a amendat instituția pe care o conduce, pentru nerespectarea Regulamentului de salubrizare și a frecvențelor minime.
De-a lungul timpului, Clotilde Armand a fost acuzată, constant, că nu respectă cetățenii din sector și nevoia orașului de a fi salubrizat, iar decizia Primăriei Capitalei, spun sursele GÂNDUL, este una ”absolut justificată”.
Municipalitatea a amendat primăria condusă de Clotilde Armand cu 5.000 de lei, pentru nerespectarea prevederilor articolului 142 (alin. 5) din Anexa 1 a HCGMB nr. 345 / 2020 privind Aprobarea Regulamentului de Organizare și Funcționare a Serviciului Public de Salubrizare în Municipiul București.
După controversatele alegeri locale din Sectorul 1, Clotilde Armand – considerată de simpatizanții USR PLUS ”o modernă Jeanne d”Arc”, pregătită să transforme din temelii Sectorul 1 – a reușit contraperformanța de a le lăsa locuitorilor din sector doar dreptul la gunoaie și la mirosuri neplăcute.
Clotilde Armand a fost acuzată că a încheiat – prin negociere fără publicare – trei contracte cu o valoare totală de peste 10 milioane de lei. Numai că alegerea celor trei firme – Rom Waste Solutions, RER REBU și 3R Green – nu ar fi chiar ”întâmplătoare”, au declarat surse GÂNDUL, fiindcă ”favorurile se întorc”.
”Aceste trei firme care au câștigat licitația de 10 milioane au un background legat de Primăria Sectorului 1 și de Clotilde Armand. 3R Green a ridicat gunoiul din curte de la ADP la momentul scandalului cu munții de gunoaie de acolo. Numai că l-a ridicat fără a deține autorizație de mediu pe Sectorul 1 și fără a avea dreptul să aibă acel contract.
Rom Waste Solutions este stație de sortare și, în momentul stării de alertă, cu toate că nu erau plătiți de Primăria Sectorului 1, au deschis porțile pentru sortare, făcându-i un favor primarului Sectorului 1.
În starea de alertă declarată de Clotilde Armand pe raza Sectorului 1, REBU a intrat și a ridicat gunoiul fără autorizație de mediu și licență ANRSC (Autoritatea Naţională de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilităţi Publice).
În astfel de condiții, Clotilde Armand a întors, acum, niște favoruri! REBU nu are autorizație de mediu pentru tratarea deșeurilor din construcții, deci nu a fost verificat acest aspect acum, când i s-a dat acest contract. 3R Green nu întrunește condițiile pentru autorizația de sortare a deșeului voluminos. Doar Rom Waste Solutions are autorizație, dar a ajutat-o pe Clotilde Armand în starea de alertă… Atunci s-au creat aceste «legături de prietenie»”, au declarat sursele GÂNDUL. (Mai multe detalii AICI)
Sectorul 1 al Capitalei a ”strălucit”, în timpul mandatului Clotildei Armand, la capitolul ”poluare” și ”salubritate”. Șobolani, gunoaie, scandaluri, acuzații repetate, totul s-a transformat într-un adevărat coșmar pentru locuitorii cărora edilul sectorului le dorește un aer mai puțin poluat.
”Referitor la necesitatea modificării impozitului pe mijloacele de transport pentru anul 2023, față de nivelul aplicabil în anul 2023, considerăm că argumentul principal constă în contribuția la un viitor mai curat la nivelul Municipiului București, prin încurajarea reducerii emisiilor de carbon. (…)
Scopul majorării impozitului pentru autoturismele non-electrice este acela al încurajării contribuabililor de a achiziționa autoturisme electrice/hybrid care sunt scutite de plata impozitului”, s-a precizat în adresa transmis de Clotilde Armand către Primăria Capitalei.
Concret, primarul Sectorului 1 consideră că dacă dorești să nu ai griji financiare legate de impozit, atunci trebuie să faci ”marea schimbare” și să îți achiziționezi un autoturism electric sau unul de tip hibrid. În încheierea acestei adrese transmise de la Primăria Sectorului 1 la Primăria Municipiului București, Clotilde Armand precizează și procentul de 30% cu care ar trebui majorat impozitul pe autoturisme – atât pentru persoane fizice, cât și pentru persoane juridice – în anul 2023.
”Pentru echilibrarea bugetului de impozite și taxe locale și asigurarea resurselor financiare necesare finanțării activităților stabilite în competența Consiliului Local al Sectorului 1, propunem stabilirea următoarelor:
Impact financiar:
Citește și: