Administrația Străzilor a fost amendată de polițiștii Brigăzii Rutiere București la cinci zile după accidentul din Bulevardul Laminorului, unde în urmă cu o săptămână, Raisa, fetița de 11 ani a murit după ce a fost lovită pe trecerea de pietoni de un polițist.
Brigada Rutieră a Capitalei a informat încă din 2021 Administrația Străzilor că trecerea de pietoni pe care fetița a fost ucisă nu este corect semnalizată, așa cum a dezvăluit la două zile după accident GÂNDUL.
Reprezentanții Brigăzii Rutiere au transmis, în septembrie 2021, Administrației Străzilor o adresă în care aratău că trecerile pentru pietoni din Laminorului nu sunt corect marcate.
În schimb, Administrația Străzilor a trimis anul trecut un document în care anunța bugetul instituției și explica faptul că nu are bani pentru remedierea problemelor semnalate de polițiști. Până la accidentul mortal din Laminorului, aceștia nu au fost sancționați.
Marți și miercuri, polițiștii rutieri au mers în zona Laminorului unde au identificat mai multe abateri care reprezintă treceri de pietoni slab vizibile și semne de circulație care nu erau recondiționate.
În consecință, în cele două zile, polițiștii Brigăzii Rutiere au sancționat instituția din cadrul Primăriei Generale cu șapte sancțiuni a câte 20 de puncte amendă fiecare, potrivit unor surse judiciare. Suma totală a amenzilor este de 20.300 lei.
În intersecția de pe Bulevardul Laminorului, locul în care Raisa a fost lovită și apoi târâtă aproaximativ 50 de metri, trecerea de pietoni este în continure nemarcată. Vopseaua de pe „zebră” s-a șters de-a lungul timpului, iar Administrația Străzilor nu a refăcut marcajul.
Cu toate că există indicatoare rutiere pe stâlpi care semnalizează trecerile de pietoni, pe Bulevardul Laminorului am descoperit 13 treceri de pietoni care au vopseaua ștearsă în proporție de 80 la sută. La o singură trecere „zebra” este vizibilă pe jumătate.
Mai mulți locuitori din zonă au cerut refacerea marcajelor de pe stradă, mai ales în locurile cu risc de accidente. Aceștia spun că de-a lungul timpului au mai avut loc accidente minore, inclusiv accidente provocate de motocicliștii care circulă cu viteză pe timpul nopții. În plus, oamenii spun că zona este una foarte circulată, iar în fiecare minut trec zeci de mașini de-a lungul bulevardului.
Gândul a prezentat, miercuri, într-un articol faptul că mai multe petiții pentru refacerea marcajelor rutiere de pe străzile din Bucureștii Noi au fost trimise către Administrația Străzilor înainte de accidentul din 13 ianuarie.
Dacă instanța va stabili că Administrația Străzilor, deși știa de lipsa marcajelor care să indice pe stradă că în locul unde a avut loc accidentul este trecere de pietoni, nu a făcut nimic, cel mai probabil va fi considerată parte responsabilă civilment și obligată să plătească daune în solidar cu cei care vor fi găsiți vinovați pentru moartea Raisei și rănirea colegei ei, Marina.
Citește și
VIDEO| Două fetițe, spulberate de o maşină de Poliţie în București. Una dintre ele a murit