Prima pagină » Actualitate » EXCLUSIV| Rezolvarea problemelor cu administrațiile ANAF la telefon, misiune imposibilă. ”La 10 numere de telefon nu a răspuns nimeni. Bătaie de joc!”

EXCLUSIV| Rezolvarea problemelor cu administrațiile ANAF la telefon, misiune imposibilă. ”La 10 numere de telefon nu a răspuns nimeni. Bătaie de joc!”

EXCLUSIV| Rezolvarea problemelor cu administrațiile ANAF la telefon, misiune imposibilă. ”La 10 numere de telefon nu a răspuns nimeni. Bătaie de joc!”

Administrațiile financiare sunt printre cele mai contestate instituții publice, dacă este să luăm în calcul recenziile celor care le-au trecut pragul sau au încercat doar să afle o informație. Oamenii reclamă atât atitudinea funcționarilor, cât și faptul că nu reușesc să-i contacteze telefonic. Ratingul acestor instituții în urma evaluărilor scrise de contribuabilii nemulțumiți vorbește de la sine: între 1,6 și 3,2.

În plin proces de digitalizare a ANAF, administrațiile financiare le toacă nervii bucureștenilor. În timp ce ministrul Finanțelor, Marcel Boloș, le promite contribuabililor ”o administrație fiscală modernă și fără dosar cu șină”, oamenii reclamă o realitate care contrastează cu această imagine optimistă.

Problemele sesizate sunt multe, de la modul în care sunt tratați la ghișee până la dificultatea de a primi o informație telefonic. Numerele de telefon ale instituțiilor fie nu sunt actualizate, fie, dacă funcționează, îți trebuie ceva noroc ca să ți se răspundă prompt.

Am încercat și noi să contactăm fiecare administrație de sector în parte, ceea ce s-a dovedit o tentativă care a cerut multă răbdare, dar și calitățile unui mic detectiv. Ne-am lovit de aceeași neputință de a putea lua legătura ușor și rapid cu un angajat de la administrațiile financiare.

În majoritatea cazurilor, la primele numere afișate în urma căutării pe Google, nu a răspuns nimeni, oricât de insistenți am fost. Unele numere, deși nu mai sunt valide, nu au fost actualizate. În alte situații, am fost redirecționați spre departamentul pe care am încercat să îl contactăm, dar apoi apelul s-a întrerupt automat sau am fost puși automat în așteptare minute în șir, până când am renunțat și am închis.

După selectarea tastei care corespunde unui anumit departament, ești pus automat în așteptare minute în șir, fără ca vreun angajat ANAF să preia apelul

Am consultat și site-ul ANAF, unde am găsit mai multe numere de contact, care sunt și funcționale, cu mici excepții, dar tot trebuie să dai dovadă de perseverență până când ți se preia apelul. De exemplu, din cele patru numere de telefon ale Administrației Financiare Sector 2, la trei nu a răspuns nimeni, iar unul nu a funcționat.

La Administrația Financiară Sectorul 3, nu am reușit să luăm legătura cu nimeni, deși am sunat la ambele numere disponibile pe site-ul ANAF.

La Sectorul 1, ne-am lovit de aceleași piedici. Un apel s-a întrerupt automat, după ce am selectat tasta alocată departamentului unde am vrut să fim redirecționați. Abia după ce am apelat mai multe numere, ne-a răspuns, în final, cineva.

Pe de altă parte, problema este că numerele valide nu sunt afișate astfel încât să poată fi găsite cu ușurință la o simplă căutare pe Google, iar celui care are nevoie de ele i se îngreunează din start demersul.

”Dați-le sporuri și tichete de vacanță, că merită!”

Toate aceste nereguli, pe lângă multe altele, i-au făcut pe oameni să taxeze administrațiile financiare cu evaluări care fac ca instituțiile în cauză să fie unele dintre cele mai blamate din țară.

Cel mai prost scor în urma experiențelor pe care contribuabilii le-au avut revine Administrației Financiare sector 2 – 1,6.

”Un singur ghișeu «funcțional» și pentru informații, și pentru cereri. 5 persoane, 1 oră jumătate”, a scris recent un locuitor din Sectorul 2.

La 10 numere de telefon, nu răspunde nimeni de 2 zile! O bătaie de joc! Dați-le sporuri și tichete de vacanță, că merită!”, a scris o femeie care locuiește în același sector.

Situația nu stă mai bine nici la vecinii din Sectorul 3, dovadă scorul de 1,7 pe care Administrația Financiară a reușit să-l înregistreze în urma comentariilor negative.

”Execrabilă interacțiunea, ca oricare, cu funcționarii publici. Nu răspunde niciodată nimeni la telefon pentru informații, este întotdeauna haos și aglomerație, nu se fac programări, funcționarii sunt toți nepoliticoși, nervoși, neprofesioniști. Aștept de ani de zile să-i disponibilizeze pe toți acești incompetenți care primesc salarii nemeritate și să-i oprească pe cei care sunt, realmente, în stare să fie utili și productivi. Pentru că altfel, la stat se stă!”, și-a exprimat revolta o altă bucureșteancă.

Call center-ul, util doar pentru informații generale

Locuitorii din Sectorul 6 au și ei același gen de probleme, pe care le-au semnalat în recenziile lăsate Administrației Financiare, care este evaluată cu un scor de 1,9.

”Chiar nu are nimeni bunul simț să rezolve problema numărului de telefon? Sunăm ca proștii”, este întrebarea unui contribuabil, care, desigur, a rămas fără niciun răspuns din partea instituției abilitate.

Oamenii reclamă nemulțumiri și în ceea ce privește activitatea din sectoarele 1, 2 și 3 (care are, totuși, cel mai mare scor, respectiv 3,2).

Deși există un call center unde se pot obține informații rapid, fără să stai în așteptare, acestea sunt doar generale. Agenții care preiau apelurile nu sunt abilitați să facă și verificări.


CITEȘTE ȘI:

Ciolacu, despre digitalizarea ANAF: „Suntem ultima țară din UE care nu a făcut acest lucru” – VIDEO

Zeci de mii de angajați din sistemul de finanțe pe cale să intre în grevă generală. Când ar putea fi declanșat și cât ar dura conflictul de muncă

Absolventă a Facultății de Jurnalism a Universității ”Hyperion”, și-a început cariera ca prezentator de știri radio, apoi s-a îndreptat către presă scrisă, iar debutul și l-a făcut ca ... vezi toate articolele

Citește și