Prima pagină » Actualitate » EXCLUSIV | Se întorc gunoaiele in Sectorul 1! Romprest: Autoritatea contractantă a încălcat singura obligație asumată – DOCUMENT

EXCLUSIV | Se întorc gunoaiele in Sectorul 1! Romprest: Autoritatea contractantă a încălcat singura obligație asumată – DOCUMENT

EXCLUSIV | Se întorc gunoaiele in Sectorul 1! Romprest: Autoritatea contractantă a încălcat singura obligație asumată - DOCUMENT

Locuitorii din Sectorul 1 vor fi, din nou, cel mai probabil invadați de gunoaie, începând de duminică, dată de la care oficialii Romprest au anunțat că reduc cantitatea de servicii prestate, după ce administrația locală nu a achitat facturile emise, conform protocolului semnat. În notificarea obținută de Gândul, conducerea Romprest detaliază motivele deciziei, dar și suma enormă restantă.

Conducerea executivă a Romprest a transmis Primăriei și Consiliului Local al Sectorului 1 al municipiului București, vineri, o „Notificare de aplicare a clauzele contractuale privind reducerea cantității serviciilor prestate”, care intră în vigoare duminică, 16 octombrie.

Astfel, programele de salubrizare stradală vor avea frecvente diminuate, a anunțat Romprest, precizând că nu poate fi tras la răspundere, pentru că autoritatea contractantă nu și-a îndeplini obligațiile de a plăti facturile emise.

Reacția primarului Clotilde Armand

De partea cealaltă, reprezentanţii primăriei ai transmis, sâmbătă, că cetăţenii din Sectorul 1 nu trebuie să fie îngrijoraţi că vor fi din nou deşeuri pe străzi.

„Nu se pune problema reducerii frecvenţelor, iar cetăţenii trebuie să nu fie îngrijoraţi că vom avea din nou deşeuri pe străzi. Avem o controversă legată de suprafeţele declarate pentru prestaţii, sunt diferenţe de suprafeţe semnalate de Curtea de Conturi. Facturile vor fi însă plătite către Romprest cu aceste mici diferenţe”, spun oficiali din cadrul Primăriei Sectorului 1, citați de Agerpes.

Și primarul Sectorului 1 a reacționat, într-un comentariu la o postare a preşedintelii USR Bucureşti, Vlad Voiculescu – care a prezentat sâmbătă seara situaţia din sectorul 1

„După o săptămână de atacuri politice la adresa primarului S1 Clotilde Armand, acum se trece la nivelul următor: Romprest ameninţă că nu va mai ridica gunoiul lăsat de populaţie pe străzi şi nu va mai mătura stradal începând de mâine. A naibii coincidenţă”, a scris Vlad Voiculescu pe Facebook.

„Aş vrea să staţi liniştiţi şi să ştiţi că nu mai există pericol să fie din nou gunoiul pe străzi”, a scris Clotilde Armand.

Clotilde Armand menționase Romprest drept sursa economiilor pentru acordarea tichetelor anticriză, respectiv – „economiile făcute din contractul cu operatorul de salubritate: 100 de milioane de lei în 2021 și 100 milioane de lei în 2022”.

Documentul Romprest

Notificarea este semnată de director executiv al companiei Romprest Service S.A.. Răzvan Duca Ghenoiu:

„Având în vedere:

– Contractul de delegare a gestiunii prestării serviciilor de salubritate pe raza administrativă a Sectorului 1 București nr.J071/5130.06.2008 și actele adiționale la acesta (Contractul, Contractul de delegare); Protocolul nr.1 din data de 21.08.2021, Protocolul nr.2 din data de 72.17.2021 și Addendurnul la Protocol nr. 2 din data de 20.05.202t:,

– Debite restante istorice în valoare de 95,410,39L lei, la care penalitățile contractuale calculate sunt în valoare de 47,482,011 lei, înregistrând Ia data prezentei 745 zile de întârziere de la data emiterii primei facturi restante, pentru perioada iulie 2020 – mai 2021;

– Debitele restante reprezentând facturile emise în valoare totală de 10.548.342,63 lei, pentru presetații curente din perioada 16.07 –1,5.08.2022, pentru care se înregistrează Ia dată prezentei depășiri ale termenelor de plata de peste 30 zile;

În urmă încălcării de către Sectorul 1 a clauzelor agreate între părți privind achitarea la termenele asumate a facturilor emise pentru prestațiile operatorului delegat în baza Anexelor parte integrantă din Addendumul din data de 20.05.2022 la Protocolul 2, prin neachitarea la termen a facturilor emise pentru prestațiile curente, în valoare totală de 10,548,342.63 1ei,

Va Notificăm prin prezența suspendarea aplicabilității Protocolului nr.2 din data de 12 noiembrie 2021 (și a Addendnmului din data de 20.05.2022Ia acesta) începând cu dată de 16.10.2022. În consecință, Părțile se repun în situația anterioară semnării protocolului din data de 27.08.2022, devenind incidentă reducerea cantității serviciilor prestate notificată prin adresa operatorului nr.2864 din dată de 22.06.2021. Romprest va presta programe de salubrizare stradală cu frecvente diminuate, începând cu data de 16.10.2022, ora 7.00. Programul de prestație diminuat va fi transmis în dată de 15.10.2022 către Poliția Locală Sector 1 – Direcția control urban.Operatorul delegat Romprest a respectat întocmai prevederile din protocolul semnat între părți, în interesul asigurării continuității serviciului.

Singură obligație în sarcina autorității contractante în Protocolul mai sus invocat a fost aceea a asigurării finanțării continue a serviciului de către Sectorul 1, conform obligațiilor sale legale, prin achitarea la termenul asumat a facturilor emise pentru serviciile prestate în conformitate cu programele anexă la protocol. Or, Autoritatea contractantă a încălcat această singură obligație asumată, la dată prezentei înregistrându-se restante la plata facturilor curente aferente lunilor iulie și august 2022 în cuantum de peste 10,5 milioane de lei, facturi care au termenul de scadență depășit cu peste 30 zile, depășind cu mult cele 5 zile asumate de către Sectorul i prin Protocolul nr.2.

Așadar, motivul suspendării acestui Protocol este neîndeplinirea de către Autoritatea contractantă a obligațiilor asumate.

Pe perioada în care aceste circumstanțe, independente de voința operatorului, vor continuă să existe și vor produce efecte, Romprest nu poate fi făcut responsabil pentru orice nerespectare a vreunei obligații care îi revine în executarea contractului, culpa fiind integral în sarcina Autorității contractante, care nu înțelege să respecte obligațiile legale care ii revin privind organizarea și finanțarea serviciului, punând operatorul în imposibilitate de a își desfășura activitatea într-o manieră predictibilă și într-un cadru contractual coerent.”

CITEȘTE ȘI:

 

 

Citește și