Prima pagină » Actualitate » EXCLUSIV | Sindicalist: „La tramvaiele Imperio, este omerta ca la Otokar. Sunt foarte multe defecțiuni”. Șef STB: „Așa e când pleci de pe Dacia 1300”

EXCLUSIV | Sindicalist: „La tramvaiele Imperio, este omerta ca la Otokar. Sunt foarte multe defecțiuni”. Șef STB: „Așa e când pleci de pe Dacia 1300”

EXCLUSIV | Sindicalist: „La tramvaiele Imperio, este omerta ca la Otokar. Sunt foarte multe defecțiuni”. Șef STB: „Așa e când pleci de pe Dacia 1300”

Florin Ivan, președintele Asociației Profesionale a Transportatorilor (APT) și membru al Sindicatului STB, a spus, pentru Gândul, că la noile tramvaie Imperio Metropolitan care circulă în București s-ar fi înregistrat până acum foarte multe defecțiuni, îndeosebi la sistemul de frânare. Șeful Societății de Transport București (STB), Adrian Criț, susține însă că problemele sunt minore și lasă de înțeles că vatmanii ar fi de vină, pentru că „au condus Dacia 1300, iar acum au ajuns pe Mercedes”.

La șase luni de când au început să circule în București, încă mai sunt controverse legate de noile tramvaie Astra Imperio, produse la Arad.

Sindicalistul Florin Ivan afirmă că, până în prezent, s-au înregistrat foarte multe probleme la aceste vehicule.

„Sunt foarte multe defecte, zilnic, despre care nu se comunică. Este și aici, la tramvaiele Imperio, o omerta, la fel ca la autobuzele Otokar. De când au fost aduse și până în prezent, cred că au ajuns la o mie de defecte. Sunt tot felul de probleme, în primul rând la sistemul de frânare. La un moment dat, un tramvai a rămas blocat pe frânare și nu putea fi tractat. Fac și niște zgomote la boghiuri de zici că se rup”, a spus Florin Ivan, pentru Gândul.

„Ei le aruncă în spatele vatmanilor sau pe infrastructură”

Sindicalistul susține că vatmanii sunt scoși responsabili pentru defecțiunile tramvaielor.

„Ei le aruncă în spatele vatmanilor sau pe infrastructură, niciodată nu este de vină Astra. Pe de altă parte, cei de la Astra spun că vatmanii nu au fost instruiți, și într-un fel au dreptate, băieții nu au fost pregătiți înainte să urce pe aceste tramvaie”, a adăugat Florin Ivan.

Șeful APT afirmă că vatmanii ies neasigurați pe tresee.

„Vatmanii ies neasigurați, cu tramvaie de două milioane de euro. Deja au fost incidente grave și vor trebui să plătească ei zeci de mii de euro. Ar trebui să li se facă asigurări Casco”, mai spune Florin Ivan.

Șeful Societății de Transport București, Adrian Criț, îl contrazice pe sindicalist și afirmă că incidentele „se situează în limite”.

„Eu vă garantez că aceste tramvaie au foarte puține defecte și se situează în limitele date în contractul semnat cu furnizorul. Vedeți tramvaiele cum circulă, sunt pe teren. Câteodată, sunt ceva probleme, dar nu întotdeauna din cauza producătorului. Așa e când pleci de pe Dacia 1300 și ajungi să conduci Mercedes. Dar cred că ușor, ușor, vom avea și experiență și ne vom obișnui să folosim niște vehicule noi și mai performante. Iar dacă au fost probleme, nu au fost de amploare, a fost o siguranță sărită sau chestiuni minore”, a spus Adrian Criț, pentru Gândul.

Tramvaiele Imperio costă 200 de milioane de euro

Tramvaiele construite de societatea Astra Vagoane fac parte dintr-un lot de 100 de exemplare pe care le-a achiziționat Primăria Municipiului București, cu fonduri europene. Valoarea proiectului este de aproximativ 200 de milioane de euro.

Imperio Metropolitan are o lungime de 36 de metri, o lățime de 2,4 metri și o înălțime de 3,6 metri.

Vehiculul este realizat din oțel și cântărește 47 de tone, acesta a fost proiectat pentru a atinge o viteză de până la 70 km/h. De asemenea, tramvaiul are o capacitate de 322 de locuri, dintre care 56 sunt scaune.

În jurul acestor tramvaie a fost un întreg scandal. După ce au fost cumpărate, tramvaiele au stat, anul trecut, luni de zile în depouri, pentru că Primăria Capitalei a refuzat mult timp să semneze recepția acestor vehicule, care ar fi venit cu motoare cu capacitate mai mică față de cea din caietul de sarcini.


CITEȘTE ȘI:

EXCLUSIV | Autobuzele Otokar au la „bord” peste 26.000 de defecțiuni, iar mentenanța este „în pană”. „Nu mai aveau frânare, plăcuțe”

EXCLUSIV | Șeful STB, după dezvăluirile Gândul legate de societatea care face mentenanța Otokar: „Sunt probleme. Reviziile și intervențiile nu sunt făcute conform contractului” | VIDEO

Recomandarea video

Mediafax
Alertă epidemiologică în România: Primul deces din cauza virusului gripal din acest sezon la o femeie din Cluj
Digi24
Administrația Trump interzice vizele de SUA pentru cinci europeni, printre care și fostul comisar Thierry Breton. Care este motivul
Cancan.ro
Plutonierul major Mirel Tulitu a murit într-un accident rutier cumplit. 3 fetițe au rămas acum orfane de tată 😢
Prosport.ro
FOTO. Mădălina Ghenea le-a tăiat răsuflarea tuturor când a apărut așa la filmări
Adevarul
Serviciile ucrainene lovesc greu în armata rusă. Un avion-cheie a fost scos din luptă înainte de distrugerea submarinului din Novorossiisk
Mediafax
Sudul țării, sub cod galben de ninsori în Ajunul Crăciunului. În ce zone se așteaptă un strat mai consistent de zăpadă
Click
Orașul care va avea primul tren suspendat din România
Digi24
Ce au pățit două ucrainence care au încercat să treacă granița cu 60.000 de dolari ascunși în încălțăminte
Cancan.ro
După 'jihadul' din online, vine contraatacul fostei soții: 'Lupt cu oricine și-ar permite să deranjeze liniștea familiei mele'
Ce se întâmplă doctore
Cum se menține în formă Ricky Martin, la 53 de ani! Zeul latino care sfidează timpul
Ciao.ro
Poveştile de iubire care au rămas doar o amintire! Imagini tari cu Gina Pistol, Răzvan Fodor sau Andra Măruţă şi foştii parteneri
Promotor.ro
Brandul chinezesc ce depășește pragul de 1.000 de unități vândute în România, la câteva luni de la lansare
Descopera.ro
Misterul Triunghiului Bermudelor, posibil rezolvat! Ce au descoperit doi seismologi?
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. BULĂ: – M-a pus dracu' să-mi iau păpușă gonflabilă inteligentă!
Descopera.ro
Scanările cerebrale dezvăluie un pericol ascuns în alimentele ultra-procesate