EXCLUSIV | Surse CNAIR: Pe A0 Sud se va circula în acest an doar pe 10 km, între DN 5 și DN 6 – UPDATE

Publicat: 28 12. 2023, 11:39
Actualizat: 28 12. 2023, 13:55

După ce, la final de noiembrie, au fost dați în trafic 10 din cei 19 km ai Autostrăzii Capitalei (A0), lotul 2 din semi-inelul de Nord, surse din CNAIR au confirmat pentru Gândul că doar aproximativ 10 km de pe semi-inelul de Sud de această dată (parte din cei 16 km ai lotului 2) vor putea fi folosiți de șoferi începând de sâmbătă.

Inițial, se aștepta ca de sâmbătă să se circule pe 23 de km de pe semi-inelul de Sud al Autostrăzii Capitalei – întregul lot 2 plus 7 km din lotul 1 (DN5 – DN4), la nivel de drum național.

Practic însă, se va circula doar pe 10 km, între DN 5 și DN 6, de la Jilava la Bragadiru. Alți 6 km ai lotului nu vor putea fi folosiți deoarece, deocamdată, nu există descărcare. Cauza: turcii de la Alsim Alarko, aflați și așa în întârziere, nu au putut finaliza lucrarea din lipsa personalului în această perioadă a anului.

Așa că, fără parapeți despărțitori și alte elemente de siguranță, s-a luat decizia ca doar 10 km să fie deschiși circulației.

Iunie, termen-limită pentru finalizarea celor 33 de km construiți de turci

Surse din cadrul CNAIR au mai precizat că pe loturile 1 (A2-CF Jilava, 16,9 km, aflat într-un stadiu de realizare de 81% ) și 2 (16,3 km) de pe A0 Sud, ambele construite de turcii de la Alsim Alarko, trebuie să se circule până în luna iunie a anului viitor.

Autostrada A0 Nord, Lot 2

Probleme pe lotul grecilor de la Aktor

Cele mai mari probleme de pe semi-inelul de Sud sunt însă pe lotul 3, de la Bragadiru (DN 6) la Joița (A1), în lungime de 18 km. Aici grecii de la Aktor sunt în mare întârziere. Deși le-a fost acordată extensie de termen și au pus pe un segment, conform lui Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerului Transporturilor, primul strat experimental de asfalt (12 cm), șansele sunt mici să termine lucrarea până în iulie 2024, pentru ca traficul greu de la Pitești la Constanța să poată fi scos de pe Centura Capitalei (DNCB) și din București.

“Ritmul pe acest șantier este încă slab, chiar dacă în ultima perioadă a fost observată o mobilizare ușor îmbunătățită din partea constructorului, care sper să fie ca urmare a conștientizării faptului că este absolut necesar ca acest lot să fie dat în trafic anul viitor. Am mai spus și repet faptul că acest lot este cel mai important dintre loturile de autostradă pe care trebuie să le dam în trafic în 2024, iar acest contract va fi încheiat anul viitor, fie cu darea în trafic a celor 18 km, fie cu reziliere, penalități și certificat negativ”, a scris pe Facebook, Ionel Scrioșteanu.

Pe 30 noiembrie au fost dați în trafic primii kilometri din Autostrada Capitalei, A0, însă pe semi-inelul de Nord. Este vorba de lotul 2, construit de UMB, care a finalizat în avans cei 19 km ai segmentului. Se circulă însă doar pe 10 km, până la Autostrada București – Ploiești (A3), deoarece lotul 3 este construit de o altă companie, din China, iar nodul de legătură la DN 2 (București-Urziceni) este în responsabilitatea acesteia.

CITEȘTE ȘI:

VIDEO Grindeanu, planuri mărețe în infrastructură: „Săptămâna viitoare vom da în circulație peste 20km de autostradă în partea de sud a Bucureștiului”

VIDEO | Inaugurare fără panglici / Se circulă pe Centura Capitalei / S-a deschis lotul doi al Autostrăzii de Centură A0 Nord