EXCLUSIV | Toni Greblă, despre cei care se lovesc cu mașinile de limitatoarele Pasajului Unirii: Există „Dorei” și în trafic
Prefectul Capitalei, Toni Greblă, a precizat, luni, în cadrul emisiunii „Cu Gândul la București”, că șoferii de TIR și de autocar care au acroșat limitatorul de viteză de la Pasajul Unirii nu aveau ce căuta pe acolo.
„Sigur că există Dorei mulți și în trafic. În primele zile, am fost și eu când s-a lovit primul autovehicul, am crezut că este o eroare de proiectare, că nu este afișajul, semnalizarea făcută corespunzător. Am luat imediat legătura cu Brigada Rutieră, și cu primăria, și cu proiectantul. Am constatat că toate sunt la fel, și cu înălțimea, ca înainte de reabilitare, astfel cum a fost ea prevăzută”, a precizat Toni Greblă în cadrul emisiunii „Cu Gândul la București”, realizată de jurnalistul Nicolae Oprea.
Emisiunea integrală poate fi urmărită AICI:
„Însă, cei care au intrat, fie nu aveau ce căuta pe acolo, pentru că a intrat și un TIR de 40 de tone, iar șoferul se grăbea foarte tare, că să nu fie surprins de poliție. Iar autocarele, autobuzele care au intrat acolo, aveau modificată și pusă instalația de aer condiționat deasupra (…) În ultimele zile nu s-a mai întâmplat un asemenea incident”, a mai precizat Toni Greblă.
Mai multe vehicule cu înălțimea de peste 3,5 metri au lovit, la scurt timp după terminarea lucrărilor, limitatorul de înălțime de la intrarea în Pasajul Unirii.
Primăria Sectorului 4 a finalizat, la începutul lunii septembrie, punerea în siguranță a Pasajului Unirii, care a intrat în reabilitare la începutul verii.
S-au cheltuit 12 milioane de euro pentru această lucrare.
„Au fost montate 498 de corpuri de iluminat”
„Pentru a crește vizibilitatea în tunel, au fost montate 498 de corpuri de iluminat și bandă LED pe o suprafață de 4 kilometri. Totodată, la suprafață au fost instalați 30 de stâlpi de iluminat precum și 150 de proiectoare (pe rampă), astfel încât, iluminatul în pasaj să devină un ghidaj de siguranță pentru șoferi. De asemenea, Pasajul Unirii are, în momentul de față, cel mai performant sistem de ventilație. De ultimă generație, conceput special pentru aerisirea pasajelor rutiere, precum arhicunoscutul tunel rutier Mont Blanc, ce leagă Franța de Italia, sistemul este complet automatizat și are două regimuri de funcționare”, a transmis primăria.