Prima pagină » Actualitate » Troleibuzele ar putea să apară în COTROCENI pe 15 aprilie. Primăria lui Nicușor Dan: „Pensionarii din zonă au nevoie de ele. Nu merg cu metroul”

Troleibuzele ar putea să apară în COTROCENI pe 15 aprilie. Primăria lui Nicușor Dan: „Pensionarii din zonă au nevoie de ele. Nu merg cu metroul”

Troleibuzele ar putea să apară în COTROCENI pe 15 aprilie. Primăria lui Nicușor Dan: „Pensionarii din zonă au nevoie de ele. Nu merg cu metroul”

Primăria Capitalei (PMB), prin Direcția Transporturi, vrea să ducă până la capăt proiectul introducerii troleibuzelor pe străzile din Cartierul Cotroceni. Chiar dacă zona este una protejată, vehiculele STB ar putea să apară aici din jurul datei de 15 aprilie. PMB spune că pensionarii și persoanele cu mobilitate redusă din zonă au nevoie de acest transport. Pe de altă parte, o petiție a unui locuitor, împotriva introducerii troleibuzelor, a strâns peste 700 de semnături.

„Inițiativa reintroducerii circulației troleibuzelor pe străzile Carol Davila şi Dr.J. Lister aparţine Direcţiei Transporturi și face parte din strategia municipalității de creștere a gradului de mobilitate urbană durabilă. În plus, pe străzile Dr. Carol Davila și Dr. Joseph Lister există și persoane cu grad de mobilitate scăzut, care au nevoie în zonă de mijloace de transport în comun, iar vehiculele care vor circula în zonă vor avea podea complet coborâtă, precum și trapă destinată persoanelor cu mobilitate redusă”, se arată într-un răspuns al Primăriei Capitalei, la solicitarea Gândul.

Potrivit sursei citate, analiza s-a făcut pe următoarele considerente:

„Distanțele de la cel mai îndepărtat punct al cartierului față de traseele de transport public, și anume intersecția străzilor Dr. L. Lister şi Dr. Gr. Romniceanu, sunt:

  • 500 m până la stația Dr. Mihai Ciucă de pe șoseaua Panduri, cu urcarea ​unei pante abrupte de 50 m;
  • 620 m până la stația Prof. Dr. Rainer, cu urcarea unei pante abrupte de ​​50 m;
  • 650 m până la stația Carol Davila;
  • 920 m până la stația de metrou Eroilor, prin strada Dr. J. Lister”.

Sursa citată mai arată că Legea nr.155/2023 privind mobilitatea urbană durabilă prevede faptul ca distanța între două stații de transport public de suprafață să nu fie mai mare de 400 m.

Troleibuze în Cotroceni: Zona are restricție de tonaj

„Totodată, pensionarii nu utilizează, în general metroul, deoarece nu beneficiază de gratuitate”, se mai arată în răspunsul PMB.

Pe de altă parte, o petiție împotriva acestei decizii a strâns până în prezent aproape 700 de semnături.

„În zona noastră, majoritatea construcțiilor sunt vechi, multe dintre acestea apropiindu-se de venerabila vârstă de 100 ani, multe dintre construcții, dar și infrastructura străzilor (terasament, instalații de canalizare), ca urmare a vârstei, vor fi influențate negativ și pot dobândi probleme majore ca urmare a unui trafic regulat al unor mijloace de transport în comun de tonaj mare (autobuz/troleibuz)”, se arată în petiție.

Potrivit actului, în zona Cotroceni este restricție de tonaj.

„De mai mulți ani, pe străzile din Cartierul nostru există o restricție de circulație pentru vehiculele cu masă mai mare de 3,5t și o restricție de viteză, tocmai pentru fi prevenite vibrațiile care se propagă până în case, dar și pentru că infrastructura străzilor nu permite. În multe din casele noastre, la fiecare trecere a unei mașini mai mari sau a unei mașini care are viteză mai mare, se simt anumite trepidații care cu siguranță afectează nu doar clădirea, dar și liniștea vieții cotidiene. De asemenea, un lucru foarte important de menționat, cu ocazia lucrărilor mai ample efectuate în ultimii ani (schimbarea țevilor de gaze, apă potabilă), s-a constatat că strada Dr. Joseph Lister are zone unde infrastructura este afectată, canalizarea centrală era prăbușită, astfel încât strada nu permite un trafic de mare tonaj”, se mai arată în petiție.

Arhitect: Clădirile din Cotroceni vor fi afectate

Ștefan Dumitrașcu, fost arhitect-șef al Capitalei precizează că tranzitul unor troleibuze de peste 10 tone va afecta clădirile de patrimoniu din cartierul Cotroceni.

„Nu trebuie să ai școală făcută în Franța sau în Germania ca să-ți dai seama că introducerea unor vehicule cu un asemenea tonaj, de 14 tone, pe o stradă de 6-7 metri, va afecta acea zonă și clădirile de patrimoniu, care costă de la un milion de euro în sus”, este de părere Ștefan Dumitrașcu.

Gândul a dezvăluit recent, în premieră, faptul că Municipalitatea vrea să introducă o linie de troleibuz în Cartierul Cotroceni. Chiar pe străzile „Doctor Carol Davila” și „Doctor Joseph Lister”. Zona este una de protecție maximă, așa cum apare pe site-ul Primăriei Capitalei.  Mai mult, la capitolul „Utilizări interzise” pe aceste străzi sunt trecute „activitățile incomode prin traficul generat”.

CITEȘTE ȘI:

Prefectul Rareș Hopincă strânge SEMNĂTURI ca să anuleze decizia aberantă a Primăriei Capitalei de a introduce troleibuze în Cotroceni

Decizie aberantă! Nicușor Dan bagă troleibuze în Cotroceni, pe cele mai frumoase și cochete străzi din București. Cum să DISTRUGI un cartier protejat

Absolvent al Universității București, Nicolae Oprea și-a început cariera de jurnalist în anul 2004 și a semnat de-a lungul acestor ani în publicații precum Ziarul Libertatea (6 ani), Averea, Evenimentul ... vezi toate articolele

Citește și