Un vatman din București a explicat pentru Gândul de ce este bine să evităm anumite locuri când circulăm cu tramvaiul, mai ales în această perioadă, când se întâmplă multe accidente din cauza infrastructurii.
„Eu mereu le spun călătorilor să evite zona burdufului. De acolo se rupe tramvaiul, mai ales cele vechi. În curbe, din cauza terasamentului foarte prost, tramvaiul se poate rupe. Dacă te prinde acolo, te poate strivi. Au murit oameni, îmi aduc aminte că o mamă și fetița ei au fost strivite, în urmă cu vreo 20 de ani”, a spus, pentru Gândul, sub protecția anonimatului, un vatman de pe linia 25, care manipulează un Imperio Metropolitan.
Și Lucian Diniță, fost șef al Poliției Rutiere, își aduce aminte de tragedia în care o mamă și fiica ei au fost ucise după ce un tramvai s-a rupt.
„Îmi aduc aminte, cred că a fost în 2004, la intersecția Rahova cu Ferentari. Acolo sunt curbe de 90 de grade, pur și simplu s-a rupt tramvaiul, au murit două persoane. Este bine de evitat să stai lângă burduf. La vremea aceea erau tramvaie și mai vechi, și nu aveau nici bare de protecție, cum sunt acum. Cele două persoane ucise stăteau chiar la burduf, când s-a rupt, le-a aruncat direct pe boghiu”, a spus Lucian Diniță, pentru Gândul.
În urmă cu trei ani, în zona Republica din Capitală, un tramvai a deraiat în curbă și efectiv s-a rupt în două, de la mijloc. Norocul a făcut ca în acel moment să nu fie călători în zona burdufului.
În ultima perioadă au loc destul de des incidente și chiar accidente în care sunt implicate tramvaie.
În urmă cu două zile, pe Șoseaua Giurgiului, la capăt de linie, un Imperio Metropolitan a deraiat în linie dreaptă, apoi s-a ciocnit cu un alt tramvai care circula din sens opus. Imaginile cu tramvaiul care deraiază pot fi văzute AICI.
Liderii sindicali acuză conducerea Societății de Transport București (STB) de lipsa de preocupare pentru aprovizionarea cu piese, dar și în ce privește refacerea infrastructurii liniilor de tramvai.
„Nu există o preocupare a conducerii STB SA în ceea ce privește calitatea transportului public. Dificultățile pe care le avem în aprovizionarea cu piese pentru reparații, infrastructura distrusă se văd zilnic în traseu, în numărul mare de evenimente, de deraieri și de defecte. Încă se descompletează unele vehicule pentru a se pune piesele pe altele. Se pare că aceste lucruri nu interesează pe nimeni. Noi am sesizat, avem adrese, în toate discuțiile pe care le-am avut cu această conducere a societății am atras atenția, am spus de problemele acestea. Dar directorul general nu a făcut nimic, absolut nimic!”, a scris, pe site-ul oficial, Vasile Petrariu, președintele Sindicatului Transportatorilor din București.