Liderii Uniunii Salvați România (USR) au declanșat, în ultima perioadă, o promovare de-a dreptul agresivă în mediul online, scopul fiind acela de a contracara ascensiunea în sondaje a adversarilor politici.
Numai că această tactică se dovedește a fi falimentară, în ultimă instanță, chiar simpatizanții Uniunii taxând acest demers prin comentarii negative în care reprezentanții USR sunt puși, practic, la colț. Potrivit surselor Gândul, USR PLUS a ”rezervat” un buget considerabil pentru o reclamă care a fost promovată pe pagina oficială de Facebook. Mesajul acestei reclame s-a dorit a fi unul tranșant.
”Află tot ce nu se spune în presă. Înscrie-te la newsletter”, precizează respectivul anunț plătit de USR PLUS.
Sursele Gândul afirmă, însă, că la baza acestei ”ofensive” online ar fi stat doar dorința de a fi realizată… o bază de date de e-mail-uri.
”Da, au băgat un buget considerabil în promovarea unui mesaj prin care spuneau că cei care se vor abona la newsletter vor putea afla informații care nu apar în presă, numai că, practic, au intenționat să-și facă o bază de date de e-mail-uri pentru a putea retargeta publicul.
Un astfel de demers – este evident și logic – a avut ca destinatari, în primul rând, simpatizanții USR PLUS sau publicul neutru. Nu aveau cum să targeteze simpatizanți PSD, spre exemplu, fiindcă ar fi aruncat banii la gunoi. Chiar și așa, reacția din online este de-a dreptul fabuloasă: au fost postate sute de comentarii negative, iar multe altele au fost șterse de administratorii paginii”, afirmă sursele Gândul.
Acest adevărat val al dezamăgirii după publicarea respectivei reclame este cel puțin surprinzător și administratorii paginii de Facebook au șters comentariile negative sau chiar jignitoare, numai că nu s-a putut șterge totul.
În astfel de condiții, se poate discuta despre o rată de dezaprobare de cel puțin 90% înregistrată de USR PLUS.
Internauții au reacționat vehement la reclama bugetată de USR PLUS, iar reprezentanții Uniunii sunt considerați ”un balast pe eșicherul politic”, nemaiavând credibilitate.
”Ce încredere să mai avem în voi? La Sectorul 1 București ați furat, la Ministerul Sănătății asemenea, la Transporturi jaf, la programele făcute de omul vostru, Ghinea, pentru accesarea de fonduri europene, ați introdus condiții umilitoare pentru români, neuitând să vă băgați comisioane de milioane de euro. Cică pentru consultanță. Chiar nu vă este rușine? Sunteți un balast pe eșicherul politic”, a fost unul dintre mesajele postate.
Iată și alte câteva mesaje pe care internauții le-au trimis, indignați, către liderii USR PLUS:
Conform Google Ad Library, peste 150.000 de euro a plătit USR pentru promovarea online a unor postări și asta doar în ultimele trei luni. Reclamele plătite pe Google au atins o sumă maximă de 158.000 lei, conform Google Ad Library. Pe de altă parte, promovarea paginilor de Facebook i-a costat pe liderii USR nu mai puțin de 590.000 de lei, conform statisticilor Facebook Library Report
Paginile și postările promovate de USR-iști în perioada 26 iunie – 23 septembrie conțin fie în nume, fie în disclaimer USR/Uniunea Salvați România și pagina ”Fără Penali în Funcții Publice”. Separat, au fost promovate și pagini Facebook ale liderilor și ale membrilor USR din teritoriu.
Pe pagina președintelui USR, Cătălin Drulă, s-au plătit 110 postări pentru a fi promovate de către Facebook, în timp ce pe profilul principal al partidului s-au derulat nu mai puțin de 490 de reclame, adică de postări sponsorizate, cu rolul de a ajunge la cât mai multe persoane și de a obține cât mai multe aprecieri, comentarii și distribuiri din partea utilizatorilor (mai multe detalii AICI).