Prima pagină » Actualitate » EXCLUSIV | Vinovatul pentru accidentul în care două tramvaie s-au făcut praf ar putea plăti daune uriașe. „Un Imperio costă 2 milioane de euro”

EXCLUSIV | Vinovatul pentru accidentul în care două tramvaie s-au făcut praf ar putea plăti daune uriașe. „Un Imperio costă 2 milioane de euro”

Dacă va fi găsit vinovat, vatmanul care ar fi produs accidentul din Ajunul Crăciunului, de pe Șoseaua Ștefan cel Mare, ar putea plăti daune uriașe. În urma acestui incident, un tramvai Imperio s-a făcut praf, iar potrivit surselor Gândul, asigurarea nu ar acoperi dauna. Surse administrative au precizat pentru Gândul că nu ar fi corect și firesc ca vatmanul să fie pus la plată, iar STB trebuie să găsească o formulă prin care să acopere aceste pagube.

Surse din cadrul STB au precizat pentru Gândul că vatmanii care au fost implicați în accidentul din Ajunul Crăciunului sunt extrem de ingrijorați. Ei se tem (mai ales vatmanul din tramvaiul vechi) să nu fie puși la plată.

„Daunele sunt uriașe, gâdiți-vă că un tramvai costă două milioane de euro. Din ce știm noi, asigurarea nu acoperă această valoare. Nu este normal ca oamenii să fie puși la plată, pentru că accidente se întâmplă. Nu este firesc să pui un om cu un salariu de 4-5 mii de lei să plătească o sumă de 100 -200 de mii de euro. STB trebuie să găsească o soluție”, au precizat sursele Gândul.

„Cine greșește, plătește. Cam pe principiul acesta merge STB”

Aceleași surse mai spun că recent, STB (Societatea de Transport București), ar fi început demersurile pentru imputarea unor pagube, în cazul unui incident în care a fost implicat un alt tramvai Imperio.

„Cine greșește, plătește. Cam pe principiul acesta merge STB, ceea ce nu este normal de fiecare dată. De exemplu, recent, un vatman care se retrăgea la depou, a oprit pentru a prelua un grup de călători, niște huligani, care la coborâre au spart geamul de la ultima ușă. Paguba, de vreo 12.000 de lei, a fost imputată vatmanului, pentru că a greșit. Practic, dacă te retragi, dar ești pe linia pe care ai mers în ziua respectivă, poți să preiei călători. Dacă, însă, te afli pe altă linie, cum era cazul acestui vatman, care se afla pe altă linie, cea înspre depou, nu avea voie să preia călători. Acum, dacă a greșit, e bun de plată. Dar și aici, angajatul trebuie protejat, asigurat”, au mai precizat sursele Gândul.

În ceea ce privește accidentul de pe Șoseaua Ștefan cel Mare (imagini video cu momentul impactului pot fi văzute AICI), la solicitarea Gândul, STB precizează:

  • cercetarea cazului este în curs de desfășurare;
  • în prezent, nu s-au stabilit vinovații și nici cuantumul daunelor pentru tramvaiele avariate;
  • toate vehiculele STB S.A. beneficiază de asigurare.

Cum s-a produs accidentul dintre cele două tramvaie

Practic, două tramvaie s-au ciocnit frontal. STB a demarat o anchetă.

Evaluare la fața locului a comisiei tehnice STB:

  • calea de rulare – în parametri tehnici corespunzători
  • macaz intersecție Lizeanu – funcțional
  • vagoane fără defecțiuni tehnice, care să provoace deraiere.

Concluzie preliminară:

  • macaz activat spre stânga (sens Ștefan cel Mare spre Obor, în zona intersecție Lizeanu)
  • ⁠vagon tramvai 5 a continuat traseu înainte, fără să dezactiveze macazul stânga.
  • ⁠cauza probabilă accident: eroare umană.

CITEȘTE și:

EXCLUSIV | Ce planuri are STB în 2024. Daniel Istrate, director general: „Vin troleibuze noi și cele 100 de autobuze electrice, și vom schimba șinele”

EXCLUSIV | Vinovatul pentru accidentul care a paralizat linia de tramvai 41 va fi dat în judecată de STB: „A blocat Bucureștiul pe axa nord – vest!”

Premieră în București. Noile troleibuze Solaris se pot transforma în… autobuze. STB: „Putem regândi anumite trasee” | DECLARAȚII EXCLUSIVE

 

 

 

 

 

Absolvent al Universității București, Nicolae Oprea și-a început cariera de jurnalist în anul 2004 și a semnat de-a lungul acestor ani în publicații precum Ziarul Libertatea (6 ani), Averea, Evenimentul ... vezi toate articolele

Citește și