Prima pagină » Actualitate » EXCLUSIV | Wizz Air îl contrazice, după patru zile, pe secretarul de stat de la Transporturi: Au fost anulate zboruri, „dar niciodată până la nouă”

EXCLUSIV | Wizz Air îl contrazice, după patru zile, pe secretarul de stat de la Transporturi: Au fost anulate zboruri, „dar niciodată până la nouă”

EXCLUSIV | Wizz Air îl contrazice, după patru zile, pe secretarul de stat de la Transporturi: Au fost anulate zboruri, „dar niciodată până la nouă”

Oficialii Wizz Air au transmis, într-o precizare la solicitarea Gândul, că operatorul aviatic a luat măsuri substanțiale pentru a contracara problemele în orarul zborurilor și că nu a anulat niciodată nouă curse într-o zi, așa cum au invocat autoritățile române drept motiv al sesizării depuse la Agenția Uniunii Europene pentru Siguranța Aviației (EASA).

Reprezentanții companiei aeriene Wizz Air, cu sediul la Budapesta, îl contrazic pe secretarul de stat din Ministerul Transporturilor Bogdan Mîndrescu, cel care a transmis, vineri, că a sesizat Agenția Uniunii Europene pentru Siguranța Aviației (EASA), după ce Wizz Air a anulat nouă curse într-o zi, din motive tehnice.

Într-o precizare la solicitarea Gândul, reprezentanții companiei aeriene susțin că operatorul nu a anulat nouă zboruri într-o zi.

„Wizz Air colaborează în mod activ cu autoritățile române. Wizz Air este dedicată menținerii celui mai înalt nivel de satisfacție a clienților. Ca urmare a unor perturbări neprevăzute, cauzate de factori care deseori sunt în afara controlului companiei aeriene, cum ar fi grevele controlorilor de trafic aerian și personalului din aeroporturi, condițiile meteorologice și provocările din lanțul de aprovizionare cu piese, Wizz Air a fost nevoită să anuleze unele dintre zborurile sale, dar niciodată până la nouă zboruri pe zi, așa cum a fost afirmat în mass-media”, au transmis reprezentanții Wizz Air.

Operatorul aerian a precizat și ce măsuri a luat pentru a reduce numărul cazurilor de amânare sau anulare a unor zboruri, dar și pentru a-i ajuta pe pasagerii unor curse care nu mai sunt operate la data și ora stabilite.

„Compania aeriană a luat măsuri substanțiale pentru a contracara aceste probleme, printre care se numără creșterea disponibilității aeronavelor, adăugarea unor aeronave suplimentare de rezervă și ajustarea programului echipajelor pentru a permite un interval de timp mai mare între zboruri, cu scopul de a spori flexibilitatea operațiunilor. Compania aeriană a mărit numărul agenților care vorbesc limba română în centrele sale telefonice, a introdus soluții digitale și a mărit numărul furnizorilor care oferă cazare pentru a ușura selectarea hotelurilor pentru pasageri în timpul unei perturbări”, susțin reprezentanții Wizz Air.

Potrivit acestora, măsurile implementate au dus la operarea cu succes a 99,12% dintre zborurile din România în perioada ianuarie-iulie 2023, comparativ cu 98,73% în aceeași perioadă din 2022.

„Compania aeriană depune în mod activ eforturi pentru a reduce întârzierile și anulările imprevizibile, care ar putea perturba planurile de călătorie ale pasagerilor”, au transmis reprezentanții operatorului aviatic.

Traseul sesizării

„Astăzi am avut o serie de discuţii extrem de aplicate în legătură cu anulările zborurilor, întârzierile în operare şi situaţia pasagerilor companiei Wizz Air în România. La întâlnire au participat Yvonne Moynihan, Chief Corporate Officer Wizz Air Group, Zsuzsanna Poss, Chief Communications and Customer Officer Wizz Air Group, şi Diarmuind O Conghaile, Managing Director Wizz Air Malta. I-am înştiinţat oficial pe reprezentanţii Wizz Air că am informat Agenţia Uniunii Europene pentru Siguranţa Aviaţiei (acest organism fiind şi cel care a licenţiat compania aeriană) pentru a pune cu celeritate în aplicare legislaţia în materie, având în vedere că Wizz Air a anulat 9 curse într-o zi din motive tehnice”, a transmis Bogdan Mîndrescu, în 4 august.

Mîndrescu a precizat că a cerut de urgenţă conducerii Wizz Air un plan de măsuri concrete prin care să reducă numărul de curse anulate din motive tehnice şi să asigure coerenţa curselor aeriene, rezolvând şi problema personalului navigant care lucrează peste limita de timp permisă.

La discuții a fost prezent și preşedintele ANPC, Horia Constantinescu, care a informat reprezentanţii Wizz Air că a anunţat Autoritatea europeană pentru drepturile pasagerilor în legătură cu situaţiile generate la noi în ţară de către Wizz Air.

„Am informat conducerea Wizz Air că îi vom monitoriza cu atenţie şi i-am avertizat, totodată, că nu vom tolera niciun derapaj de la reglementările internaţionale şi naţionale în domeniul aviaţiei”, a adăugat secretarul de stat.

Oficialul a amintit că românii care au diverse probleme cu zborurile Wizz Air pot depune sesizări pe site-ul Centrului European al Consumatorilor România.

Lege blocată în Parlament

De precizat, de asemenea, că operatorul Wizz Air, la fel ca și Ryanair, nu pot fi sancţionate de către autorităţile din România, pentru că nu au sediu sau reprezentanţă în ţara noastră.

Președintele Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), Horia Constantinescu, a precizat, într-o declarație pentru Gândul, că instituția pe care o conduce nu poate amenda operatorii cu sedii din alte țări și, mai mult, proiectul legislativ care ar urma să permită Autorității să aplice sancțiuni tocmai a fost blocat în Parlament de aleșii Uniunii Salvați România.

„În urma sesizării depuse de AACR (Autoritatea Aeronautică Civilă Română) la EASA, agenția europeană, în calitate de emitent al certificatelor de operatori aerieni deținute de Wizz Air Hungary și Wizz Air Malta, urmează să facă verificări/ inspecții la cei doi operatori. In funcție de deficiențele semnalate și identificate se poate decide impunerea unui plan de eliminare a neconformităților și monitorizarea implementării acestuia”, precizase secretarul de stat Bogdan Mîndrescu privind sesizarea EASA.

Sancțiunea maximă, în caz de deficiențe grave, poate fi suspendare sau revocarea AOC-urilor (certificatelor de operator aerian), situație în care Wizz Air nu va mai putea opera până la remedierea deficiențelor. Acest caz este puțin probabil. De menționat că doar AOC-ul este emis de EASA.

Licențele de operare sunt emise de statele unde compania are sedii principale, respectiv Malta și Ungaria. Licența se suspendă automat când un operator nu mai are AOC valid”, conform unor precizări transmise de Mîndrescu.

Absolventă a Universității „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca, Departamentul de Limbi Moderne Aplicate din cadrul Facultății de Litere, Mădălina Prundea a debutat în presa regională, la „Evenimentul ... vezi toate articolele

Citește și