EXCLUSIV | Wizz Air și-a lăsat iar pasagerii în aer. „Suntem la limită! Familia noastră are nuntă, iar mirii sunt blocați în Istanbul” – FOTO
Compania aeriană Wizz Air nu se dezminte, continuând șirul întârzierilor sau, mai rău, al zborurilor anulate fără explicații oficiale. Caz concret: zborul direct Istanbul-Iași de marți seara care a fost, inițial, întârziat, apoi anulat. Pasagerii au povestit pentru Gândul cum au fost plimbați dintr-o parte în alta la cinci dimineața, fiind, într-un final, cazați la un hotel.
Actualizare joi, 27 iulie, ora 17:50: Reprezentanții Wizz Air au transmis, la solicitarea Gândul, detalii cu privire la circumstanțele în care s-au produs întârzierile.
„Wizz Air confirmă că zborurile W6 3721 și W6 3722, Iași – Istanbul – Iași, din data de 25 iulie au fost reprogramate pentru data de 26 iulie din cauza indisponibilității sloturilor de decolare, ca urmare a condițiilor meteorologice nefavorabile. Pasagerii au fost informați prin SMS/e-mail. În aceste situații, pasagerii sunt asistați de agenții de handling de la sol. În cazul zborului Istanbul – Iași, celor care au solicitat li s-a asigurat cazare. Wizz Air își cere scuze pasagerilor afectați de situație și reamintește că face toate eforturile posibile pentru a evita perturbările și a reduce întârzierile atunci când acestea sunt inevitabile”, potrivit reprezentanților Wizz Air.
Știrea inițială:
Situația nu arată optimist nici la această oră, când, pentru zborul programat la ora 21.00, pasagerii au primit deja trei mesaje că vor exista întârzieri, potrivit ultimului dintre ele ora plecării fiind 23.35. Printre cei 40 de turiști români care trebuie să se întoarcă în România, se află și două doamne operate, dar și un cuplu care ar trebui să se căsătorească în România, ceea ce face ca așteptarea să fie și mai grea.
„Investigăm situația zborului în cauză și revenim cu un răspuns”, este precizarea făcută de operatorul aerian low-cost la solicitarea Gândul privind situația zborului Istanbul-Iași.
220 de pasageri împărțiți la patru hoteluri
„Zborul direct Istanbul-Iași de la Wizz a fost aseară (marți seara – n.r.) întârziat de la 21: 55 la 1:30. Apoi, anulat fără explicații oficiale. Am aflat, printre picături, că echipajul Wizz a depășit timpul de zbor, după ce zborul de la Eindhoven a aterizat cu întârziere la Iași. Suntem peste 220 de pasageri împărțiți la patru hoteluri. La cinci dimineața am fost cazați la hoteluri, după ce am fost plimbați de colo-colo.
În seara aceasta (miercuri-n.r.) ar trebui să avem zbor de întoarcere la 21.00 și deja au trimis trei mesaje că întârzie. Suntem efectiv la limită… Familia noastră are nuntă și mirii sunt blocați acum în Istanbul. Este un grup de peste 40 turiști care trebuie să se întoarcă și două doamne operate.
Comunicarea lasă foarte mult de dorit. La hotelul Hidden Hills, pasagerilor li s-a cerut să plătească prânzul. La celelalte hoteluri, Radisson și Park Inn, ceilalți pasageri nu au plătit nimic”, a declarat unul dintre pasagerii care au sesizat Gândul în legătură cu întreaga situație.
Ce pot face pasagerii curselor Wizz Air întârziate sau anulate
Potrivit Valeriei Bragarenco, reprezentanta Wizz Air, specialiștii de la centrul operațional analizează fiecare situație în care un zbor poate fi amânat sau anulat și iau decizii aplicate. Aceasta a explicat că au fost situații în care, în momentul în care o aeronavă avea probleme tehnice, a fost chemată una disponibilă din alt bază, din România sau din afara țării.
În alte cazuri, s-a decis închirierea unui avion de la companiile specializate, cu tot cu echipaj, pentru a nu anula o cursă. Nici pentru această situație nu a putut fi avansat un cost al operatorului.
Reprezentanții Wizz Air mai spun că a crescut numărul de call center-uri, pentru a răspunde apelurilor pasagerilor și cea mai fermă recomandare este ca aceștia să cumpere bilele direct de pe site-ul companiei sau prin aplicație, și nu prin alte agenții, platforme, pentru a putea fi informați rapid pe e-mail sau SMS, în caz de nevoie.
- În cazul în care zborurile nu pot fi operate și sunt întârziate, pasagerii au la dispoziție opțiunea de a cere înapoi banii pe bilet și de a face cursa cu o altă companie. Ei primesc o noapte de cazare la hotel, din partea Wizz Air, iar toți banii le ajung în cont într-un termen legal maxim de 30 de zile.
- În cazul în care iau un alt zbor Wizz Air, pasagerii curselor anulate pot sta la hotel câte zile este nevoie până este disponibil acel zbor, pe banii companiei, și li se returnează banii cu un bonus de 20%.
- În ambele situații, clienții pot cere compensații pentru întârzieri sau anulări, ce pot ajunge până la 600 de euro, dar asta doar dacă se demonstrează că au fost cauzate de companie.
În acest context, Valeria Bragarenco a anunțat, miercuri, că, pentru a reduce pe cât de mult posibil riscul anulărilor, compania a decis să reducă frecvența zborurilor operate din România în luna august.
Fiind vorba de zboruri deja vândute, oficialul companiei a precizat că au fost trimise – încă de săptămâna trecută – mesaje clienților prin care sunt informați că au la dispoziție opțiunea de rambursare sau de reprogramare ulterioară a zborului.
- Potrivit Wizz Air, există un Centru Telefonic pentru Asistență Specială, pe care pasagerii cu zboruri anulate sau o întârziere mai mare de cinci ore îl pot apela cu tarif normal.
- Numărul pentru România este 0040 312 294 796, pentru limba română, programul este 9-18, dar în engleză este non stop.
Zboruri Wizz Air întârziate, pasageri disperați
Gândul a primit numeroase sesizări din partea pasagerilor disperați, privind întârzierile foarte mari ale avioanelor Wizz Air. Pasagerii care au fost nevoiți să stea cu orele prin aeroporturi după ce cursele le-au fost amânate se plâng că nu primesc nicio explicație pentru întârzierea zborurilor.
Numai în perioada 22 iunie – 5 iulie, peste 200 de curse Wizz Air au avut cel puțin 30 de minute întârziere și 13 au fost anulate, conform celor mai recente date transmise de Compania Națională Aeroporturi București (CNAB).
Recent, a avut loc un incident într-un avion Wizz Air. Pasagerii unei curse de la București la Roma au trăit clipe de coșmar, în condițiile în care instalația de aer condiționat a aeronavei nu funcționa. Unui copil i s-a făcut rău, iar restul pasagerilor se luptau să reziste făcând-și vânt cu diverse pliante găsite în avion.
În ciuda numeroaselor probleme, compania din Ungaria nu poate fi amendată de Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor, deoarece legislația românească actuală nu permite sancționarea firmelor cu sediul în altă țară.
Necazurile provocate de Wizz Air par fără sfârșit după ce cursele anulate în ultima clipă, cu pasageri uitați în diverse aeroporturi europene sau întârzierile repetate ale unor zboruri au devenit deja un obicei al companiei cu sediul la Budapesta.
Dacă în cazul companiei românești Blue Air, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor a putut să ia măsuri și să aplice amenzi-record, de ordinul milioanelor de euro, în cazul Wizz Air, ANPC este legată de mâini și de picioare.
După amânarea sau anularea a sute de curse aeriene ale Wizz Air, șeful ANPC, Horia Constantinescu, a explicat, pentru Gândul, că instituția pe care o conduce nu poate amenda operatorii cu sedii în alte țări. Horia Constantinescu a precizat că proiectul legislativ care ar urma să permită ANPC să aplice sancțiuni și în astfel de cazuri a fost blocat în Parlament de către parlamentarii USR.
CITEȘTE ȘI: