Prima pagină » Actualitate » Experții au aflat de ce s-a prăbușit podul de la Vadu Roşca: „Avea nevoie de lucrări de protejare a malului”

Experții au aflat de ce s-a prăbușit podul de la Vadu Roşca: „Avea nevoie de lucrări de protejare a malului”

Experții au aflat de ce s-a prăbușit podul de la Vadu Roşca: „Avea nevoie de lucrări de protejare a malului”

Podul peste râul Putna prăbuşit în data de 30 aprilie în urma unei viituri a fost expertizat tehnic de specialişti, care au ajuns la concluzia că a fost o eroare de execuţie.

Podul a fost construit între anii 1979-1981, dar în arhive nu a mai fost găsită cartea sa tehnică, prin urmare experţii au tras concluziile pe baza celor găsite la faţa locului. Ei susţin că lipsa a trei piloni nebetonaţi şi inexistenţa armăturii dintre elemente, la care a concurat şi viitura din primăvară au condus la prăbuşire.

„40 de ani pilonii au stat în pământ şi apa a lucrat iar acum a dispărut pământul şi nu a mai avut în ce să stea fundaţia. Viitura a fost favorizată de greşeala de execuţie din 1979. Au fost 60 litri de apă/mp ceea ce a condus la creşterea debitului şi vitezei hidraulice. Dacă nu cădea acum, la viitoarele viituri cădea sigur”, a spus Ion Dumitru, expert desemnat de Consiliul Judeţean Vrancea pentru a analiza cauzele prăbuşirii, potrivit adevarul.ro

Şefii judeţului spun că ceea ce s-a întâmplat cu podul de la Vadu Roşca poate fi un semnal de alarmă pentru ce înseamnă viitoarele reabilitări de poduri din judeţ, mai ales că toate podurile din judeţ sunt construite de pe vremea lui Ceauşescu. Autorităţile nu ştiu când va fi refăcut podul. Toate podurile sunt depăşite

„Vă asigur că lucrările se vor face aşa cum trebuie, ţinând cont de legislaţia în vigoare care la acest moment este greoaie. Refacerea podului nu va fi atât rapidă pe cât ne dorim, ci şi în raport de documentaţiile acestea care durează şi ar fi cea mai mare greşeală să ne grăbim. Podul de la Vadu Roşca avea nevoie de lucrări de protejare a malului, care nu au fost prevăzute. Dacă acest accident s-a produs înseamnă că trebuie să fim mai precauţi în lucrările de expertizare. Recunosc, sunt îngrijorat, pentru că majoritatea podurilor au deja această perioadă de garanţie terminată, de 40-50 de ani”, a precizat Cătălin Toma, preşedintele Consiliului Judeţean Vrancea.

Vrancea are în momentul de faţă 112 poduri. Cu excepţia a patru dintre ele, care au fost construite de la zero după 1990, toatele celelalte provin din timpul comunismului, cu o vechime de 40-45 de ani. Dintre ele, 22 au fost consolidate în ulmiii 15 ani şi 31 se află în diferite stadii de consolidare. Podul peste râul Putna, de pe DJ 204D, care face legătura dintre satele Vulturu şi Vadu Roşca. Podul, aflat în reabilitare, s-a rupt la unul dintre capete, pe 30 aprilie. Podul era afectat de la inundaţiile catastrofale din anul 2005 şi abia de curând se începuse reabilitarea lui. După circa o lună, s-a dat în folosinţă, cu restricţii de tonaj, un pod provizoriu, construit în apropiere, pe care se circulă şi în prezent.

 

Citește și