Expiră pe 7 decembrie! Ce trebuie să facă, de fapt, asigurații care au polițe RCA de la Euroins
Polițele RCA de la Euroins expiră joi, 7 decembrie 2023. Ce trebuie să facă, de fapt, asigurații.
FGA atenționează că, în data de 7 decembrie 2023, vor expira polițele de asigurare încheiate de Societatea Euroins Asigurare Reasigurare SA.
Excepție fac contractele de asigurare încadrate în clasa de asigurări 15 – Garanții, polițe care vor înceta la data de 5 februarie 2024, potrivit prevederilor Legii 85 din 2014 cu modificările și completările ulterioare.
După 7 decembrie 2023 (ultima zi de valabilitate a polițelor de asigurare încheiate de Societatea Europins Asigurare Reasigurare SA, cu excepția celor încadrate în clasa de asigurări 15 – Garanții) creditorii de asigurare se pot adresa FGA cu o cerere de plată de restituire primă, Anexa 9 la Norma ASF nr. 24/2019, pentru a solicita restituirea diferenței de primă pentru perioada rămasă neacoperită.
În cazul polițelor e asigurare RCA pentru care a operat încetarea de drept, nu mai este necesar un alt demers, în sensul notificării asiguratorului.
Cererile de plată de restituire primă – Anexa 9, pot fi formulate online, pe portalul dedicat: https://portal.fgaromania.ro , situație în care se va primi în mod automat numărul de înregistrare al cererii.
Cum vor fi instrumentate dosarele de daună
FGA va continua să instrumenteze cereri de deschidere dosar daună primite de la petenți ai Societății Euroins Asigurare – Reasigurare SA, pentru evenimente produse până la 7 decembrie 2023, inclusiv.
Cererile de deschidere daune se pot transmite prin intermediul uneia dintre opțiunile puse la dispoziție:
Online: https://www.fgaromania.ro/formular-daune
Adresa Postală: Strada Vasile Lascăr nr.31, CP: 020492, sector 2, București
Cum se depun cererile de plată privind acordarea despăgubirilor
Pentru obținerea despăgubirilor / indemnizațiilor, potențialii creditori de asigurare trebuie să depună cerere de plată la Fond.
Cererile de plată însoțite de documente justificative se pot formula începând cu data retragerii autorizației de funcționare a asigurătorului, dar nu mai târziu de 90 de zile de la data rămânerii definitive a hotărârii de deschidere a procedurii falimentului sau de la data naşterii dreptului de creanţă, atunci când acesta s-a născut ulterior, sub sancţiunea decăderii din drept.
Cererile de plată / petițiile pot fi formulate online, pe portalul dedicat: https://portal.fgaromania.ro sau se transmit prin poștă la adresa: Strada Vasile Lascăr nr.31, CP: 020492, sector 2, București.
Documentele în completare se transmit pe adresa de e-mail: completari.documente@fgaromania.ro
FGA a implementat un nou sistem informatic care asigură gestiunea proceselor/fluxurilor de lucru, a bazelor de date și instrumentarea mai rapidă a cererilor/dosarelor, într-un mediu securizat al informațiilor
Pentru a asigura un principiu de echitate în relația cu toți creditorii de asigurare, înregistrăm și soluționăm cererile de plată / restituire primă în ordinea primirii acestora la Fond, fără posibilitatea de a urgenta/prioritiza cererile, la solicitarea petenților, scrie adevărul.ro.