Explozie la DEDEMAN Botoșani. Unul dintre pacienți, reintubat după ce starea i s-a agravat

Publicat: 10 06. 2024, 11:46
Starea răniților în explozia de la Dedeman Botoșani. Schimbarea apărută la una dintre victimele deflagrației / Sursa foto: IGSU

Un pacient internat la Spitalul Clinic Județean de Urgență „Sfântul Spiridon”, din Iași, în urma exploziei de la magazinul Dedeman Botoșani a fost reintubat după ce starea de sănătate i s-a agravat.

Ministerul Sănătății a transmis, luni, 10 iunie, situația pacienților după explozia din Botoșani.

Doi pacienți – stabili, unul – reintubat

În ceea ce-i privește pe cei 3 pacienți de la „Sfântul Spiridon”, doi sunt stabili, cu evoluție favorabilă, iar al treilea a fost reintubat din cauza agravării stării de sănătate, rămânând instabil.

Cei 2 pacienți internați la Spitalul Clinic de Urgență București (Floreasca) sunt în continuare intubați, iar starea lor rămâne gravă, având în vedere afectarea căilor respiratorii.

Cei 2 pacienți de la Spitalul Județean de Urgență „Mavromati” Botoșani au stare generală bună, iar evoluția este favorabilă.

Opt pacienți au fost externați din Spitalul Județean de Urgență „Mavromati” Botoșani.

Punctul de vedere al companiei Dedeman

Dedeman a precizat, într-un comunicat de presă, că, în momentul exploziei, o firmă externă autorizată desfășura lucrări la sistemul de alimentare cu gaz al magazinului din Botoșani. Compania menționează că magazinul respecta toate normele de siguranță, având toate autorizațiile și avizele necesare.

„Astăzi, 7 iunie 2024, în jurul orei 10:30, în incinta magazinului Dedeman Botoșani, a avut loc o explozie urmată de un incendiu. În urma acestui incident regretabil, au rezultat persoane rănite, care au fost imediat transportate la spital. Restul persoanelor prezente în magazin în acel moment, clienți și angajați, au fost evacuați în siguranță, iar intervenția rapidă a echipelor de intervenție a permis stingerea incendiului într-un interval scurt de timp”, se arată în comunicatul Dedeman.

Potrivit sursei citate, „în momentul exploziei, o firmă externă autorizată desfășura lucrări la sistemul de alimentare cu gaz al magazinului. Autoritățile investighează circumstanțele în care aceste lucrări ar putea fi asociate cu producerea exploziei”.

„Prioritatea noastră este…”

„De asemenea, subliniem faptul că magazinul Dedeman Botoșani respecta toate normele de siguranță, având toate autorizațiile și avizele necesare din partea Inspectoratului pentru Situații de Urgență. Funcționarea corectă a instalațiilor de protecție la incendiu a contribuit la limitarea proporțiilor acestui incident.

Prioritatea noastră este să asigurăm că toți cei afectați de acest incident primesc îngrijirea și suportul necesar. Colaborăm strâns cu Inspectoratul pentru Situații de Urgență pentru a investiga și stabili cauzele exacte ale exploziei și vom reveni cu informații oficiale în momentul în care toate anchetele vor fi finalizate”, se mai arată în comunicatul citat de G4Media.
Dedeman mulțumește echipelor de intervenție pentru promptitudinea și profesionalismul de care au dat dovadă. Eforturile lor rapide au permis gestionarea eficientă a situației și transportarea imediată a persoanelor afectate la spital.

„Ne preocupăm să sprijinim recuperarea victimelor și vom pune la dispoziție toate resursele necesare în acest scop”, se mai arată în comunicat.

CITEȘTE ȘI:

MS, actualizare privind starea victimelor după explozia de la Dedeman Botoșani: „Doi pacienți, în continuare în stare gravă. Sunt intubați”