Prima pagină » Actualitate » Fabrică de peste 1 miliard de euro în România. Investiția majoră va crea peste 8000 de locuri de muncă

Fabrică de peste 1 miliard de euro în România. Investiția majoră va crea peste 8000 de locuri de muncă

Fabrică de peste 1 miliard de euro în România. Investiția majoră va crea peste 8000 de locuri de muncă
Sursa foto: Profimedia Images

Belgienii anunță o investiție colosală în România, cu o deosebită importanță în industria automotive, care va genera peste 8.000 de locuri de muncă. Această oportunitate ar reduce considerabil rata șomajului în orașul ales pentru construcția noii fabrici.

O companie belgiană va construi la Galaţi o fabrică de baterii pentru maşini electrice. Proiectul, care costă circa 1.4 miliarde de euro, va crea peste 8.000 de locuri noi de muncă.

Uzina va fi ridicată pe o suprafaţă de 60 de hectare în Zona Liberă din Galaţi. În prezent pe această suprafaţă se cultivă porumb. În aproximativ trei ani acest spațiu va deveni locul de muncă pentru mii de angajați români. Totodată, această investiție va constitui oportunitate uriaşă pentru cei fără un loc de muncă din judeţ, unde rata şomajului a ajuns la 5.95%, peste media ţării de 5.6%.

„Având în vedere numărul de angajaţi de aproximativ 8.000 şi luând în considerare numărul de şomeri de aproximativ 10.000 considerăm că ar scădea rata şomajului în Galaţi semnificativ”, spune Alexandru Năstase, consilier juridic la AJOFM Galaţi:

Fabrica belgiană va fi deschisă în 2026 şi va avea o capacitate de producţie anuală de 22 de GWh, adică aproximativ 300 de mii de baterii.

În 2024 se prefigurează a fi obţinute avizele necesare, în 2024-2025 urmează să fie achiziţionate liniile de producţie şi să fie amenajat spaţiul necesar pentru fabrică, spune Petrica Paţilea, purtător de cuvânt la Primăria Galaţi.

De asemenea, directorul de exploatare la Zona Liberă Galaţi, Romeo Marin spune că „în ultimii ani s-au făcut foarte multe investiţii pe partea de utilităţi în Zona Liberă, şi cu sprijinul Primăriei, şi am reuşit să aducem în sfârşit gazul, curentul de mare putere şi apa. Fără utilităţi nu se poate face mai nimic”.

Dacia, Renault și Ford vor beneficia de bateriile construite în România

Bateriile litiu-ion fabricate la Galaţi vor ajunge atât la uzinele Dacia/Renault și Ford, care au linii de producție la noi în ţară, dar şi la export.

Mai mult, investitorii vor ca până în 2030 să ridice şi o unitate de reciclare a bateriilor cu o capacitate de 50.000 de tone pe an. Costurile ar fi de circa 200 de milioane de euro.

La nivel mondial există peste patru milioane de maşini electrice, iar numărul este în creştere. Dintre acestea, circa 25.000 circulă pe străzile din România.

Această veste uriașă vine în contextul în care cererea pentru mașinile electrice este în continuă creștere, potrivit Observatornews.

Franța a inaugurată o fabrică uriașă de baterii pentru mașini electrice

Dezvoltată de Automotive Cells Company (ACC), un joint-venture între Stellantis, Mercedes și TotalEnergies, această fabrică implică investiții totale de 2 miliarde de euro, jumătate din această sumă fiind furnizată de statul francez și autoritățile locale.

Acest eveniment subliniază competiția între guvernele europene pentru a atrage producătorii mondiali de automobile, în timp ce își propun să aducă furnizorii de componente pentru vehiculele electrice mai aproape de principalele piețe ale lor.

„Noua fabrică a ACC reprezintă o piatră de hotar importantă în transformarea industriei auto europene, pentru a deveni mai rezistentă, competitivă și durabilă, inclusiv în era vehiculelor electrice”, a declarat Ola Källenius, directorul general al Mercedes-Benz, înainte de inaugurare.

Fabrica va începe producția de baterii litiu-ion la sfârșitul acestui an, având o capacitate inițială de 13 gigawați-oră (GWh), care va fi ulterior extinsă la aproximativ 40 GWh, suficientă pentru a echipa aproximativ 500.000 de mașini pe an.

Se estimează că fabrica va contribui la crearea a până la 2.000 de locuri de muncă până în 2030, conform declarațiilor companiilor și autorităților regionale. Această investiție reprezintă un pas semnificativ în direcția construirii unei industrii auto europene mai sustenabile și mai competitive în era vehiculelor electrice.

Absolvent al Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării din cadrul Universității București, Alexandru Toșa a debutat în presă în 2020. Începând din mai 2021 face parte din echipa ... vezi toate articolele

Citește și