Doi soți din Marae Britanie au rămas șocați când au văzut cât au de plată la energia electrică pe luna noiembrie. Cei doi spun că dacă ar fi trebuit să plătească o astfel de factură ar fi intrat în faliment.
Kate și Michael Brown au povestit pentru The Sun că nu le-a venit să creadă când au văzut că pe ultima factură la electricitate scria că au de achitat suma de 112.000 de lire sterline pe o singură lună, plus TVA-ul în valoare de 5.600 de lire.
Potrivit acestora, pe factură apărea: „Noul dvs. sold pe 16 noiembrie 2022 – 117.053,18 GBP”.
Kate, în vârstă de 41 de ani, a spus că a așteaptat cu nerăbdare un răspuns din partea furnizorului, deoarece se aștepta ca prețul să fi crescut odată cu scăderea temperaturii. Ea a spus că i s-au mărit ochii când au văzut numărul din șase cifre scris pe pagină.
Ea a spus pentru The Sun Online: „Am fost șocată – îmi țineam deja respirația. Am spus că nu este corect. Am sunat la (British Gas) și le-am spus: „Nu cred că sunt 117.000 de lire sterline”, iar ei au spus „oh, nu”. „E ridicol.”
Părinții a șapte copii, cei doi au spus că s-au mutat la British Gas după ce ultimul lor furnizor a fost falimentat cu mai bine de un an în urmă.
Ea a fost șocată de faptul că compania ar putea trimite o factură atât de mare, fără ca aceasta să fi „ridicat semne de întrebare”.
Când Kate a sunat la British Gas în dimineața următoare, ei au recunoscut că a fost o „eroare accidentală”.
Michael, în vârstă de 46 de ani, a recunoscut că au o casă mare și bugetează aproximativ 600-700 de lire sterline pe lună pentru energie și gaz.
Ei se așteptau că s-ar putea ridica la 900 de lire sterline în această iarnă – dar saltul de peste 116.000 de lire sterline nu a fost ceea ce și-au imaginat.
Soțul ei, Michael a adăugat: „Evident că nu este real. Este puțin frustrant, nu au fost atenți. Și oamenii sunt deja stresați când trebuie să-și primească facturile.”
Michael se întâmplă să lucreze ca inginer de testare software, așa că își poate dad seama cum s-a ajuns la această eroare – dar „nu există nicio scuză pentru asta”.
„Ne pare rău că factura doamnei Brown nu a fost corectă. Acest lucru s-a datorat faptului că citirea contorului nu s-a actualizat corect. De atunci am rezolvat acest lucru cu doamna Brown și am trimis factura revizuită”, au transmis reprezentanții British Gas pentru The Sun.