Facturile de la Electrica pe care NU trebuie să le plătești. La ce trebuie să fii atent
Dacă ești abonat la Electrica trebuie să fii extrem de atent! Compania a anunțat că există o tentativă de fraudă în numele Electrica.
Așadar, consumatorii primesc mesaje SMS prin care sunt anunțați că riscă deconectarea de la rețeaua de energie electrică pe motiv de neplată.
Compania de furnizare a energiei electrice a transmis astăzi un mesaj către toți clienții pentru a-i avertiza să nu cadă în capcană.
“Vă informăm asupra existenței unei tentative de fraudă prin mijloace de plată electronice, ce constă în transmiterea de notificări către clienții Electrica Furnizare, via aplicații de mesagerie și/sau SMS, cu privire la deconectarea de la rețeaua de energie electrică pe motiv de neplată, aceștia fiind îndemnați să acceseze un link pentru a plăti soldul restant”, precizează compania printr-un mail.
“Electrica Furnizare transmite mesaje de îndemn la plata facturilor doar prin intermediul mesageriei de tip SMS, link-urile de plată transmise către clienți de pe numărul 1874 ducând către o pagină găzduită de site-ul www.electricafurnizare.ro. În plus, pentru realizarea plății prin accesarea link-ului ce duce către site-ul companiei, clientul trebuie să parcurgă o etapă de validare prealabilă a datelor de identificare: număr loc de consum, cod client, adresă de e-mail”.
Ce trebuie să facă un consumator pentru a evita fraudele
Pentru a evita înșelăciunea, compania recomandă:
✔ Să vă asigurați că link-ul primit duce către o pagină care este găzduită de site-ul www.electricafurnizare.ro și că în cadrul acesteia vă este solicitată o validare prealabilă a datelor de identificare;
✔Să nu efectuați plăți în pagini nesecurizate.
O pagină securizată se poate identifica căutând simbolul sub formă de lacăt închis, afișat de browser-ul utilizat, precum și prezența literei „s” (reprezentând termenul „secure” – în condiții de siguranță) la începutul adresei site-ului: „https://”. Aceste elemente indică utilizarea de către site a unei conexiuni securizate, astfel încât informațiile despre tranzacție nu sunt divulgate către terți. Dacă aceste elementele nu sunt disponibile, plata trebuie abandonată.
În cazul în care suspectați primirea unor mesaje ce se pot încadra la categoria fraudă prin mijloace de plată electronice, vă rugăm să ne transmiteți o informare prin intermediul formularului unic de contact online, mai arată compania.