În ultimii ani, tot mai multe companii aeriene au adoptat o practică controversată pentru a-și maximiza veniturile: overbooking-ul. Aceasta implică vânzarea unui număr mai mare de bilete decât numărul de locuri disponibile într-un avion, ceea ce poate duce la situații în care unii pasageri nu mai găsesc locuri disponibile, deși au plătit deja pentru zbor.
Deși poate părea injustă, această practică nu este ilegală și a devenit o normă în industria aviației.
Companiile aeriene recurg la overbooking pe baza unei analize atente a ratei de neprezentare a pasagerilor. În mod obișnuit, o anumită proporție a celor care au cumpărat bilete nu reușesc să ajungă la timp la poarta de îmbarcare din diverse motive. Aceștia pot renunța la zbor, pot întârzia la aeroport sau se pierd prin aeroport si nu mai pot ajunge la poarta de îmbarcare, ceea ce înseamnă că locurile lor rămân libere. Având în vedere aceste circumstanțe, companiile vând mai multe bilete decât locurile disponibile, anticipând că unii pasageri nu se vor prezenta, potrivit RomâniaTV.
Campania aeriană încearcă să găsească voluntari care să renunțe la locul lor în schimbul unor beneficii. Dacă nu, atunci compania va alege dintre pasagerii care vor fi refuzați la îmbarcare. În acest caz, compania trebuie să le asigure continuarea călătoriei cu următorul zbor disponibil în condiții similare și, după caz, să ofere despăgubiri financiare.
Sursă video: RomâniaTV
Sursă foto: Shutterstock