În Finlanda, chiar și timpul petrecut în aer liber este esențial pentru dezvoltarea copiilor, în timp ce România se confruntă cu provocări în educație și condiții mai dificile pentru educatori.
În sistemul educațional finlandez, timpul petrecut în aer liber este considerat esențial pentru dezvoltarea sănătoasă a copiilor. Această abordare nu doar că le stimulează creativitatea, dar îi ajută și să fie mai rezistenți și activi. La grădinițele din Finlanda, copiii au parte de plimbări lungi în natură de două ori pe săptămână, indiferent de vreme. Asta e o parte importantă din educația lor, spre deosebire de România, unde activitățile în aer liber sunt adesea neglijate.
Educația finlandeză se axează pe activitățile desfășurate afară, recunoscând cât de benefice sunt acestea pentru sănătatea fizică și mentală a celor mici. De exemplu, într-o grădiniță, copiii se joacă și participă la diverse activități creative înainte de a merge într-o plimbare de 20 de minute prin pădure, chiar dacă afară sunt doar 6 grade Celsius. Această experiență îi ajută să devină mai puternici și să aprecieze mai mult mediul înconjurător.
În plus, în Finlanda, copiii sunt încurajați să se adreseze profesorilor și educatorilor pe nume pentru a nu se crea o diferență prea mare de statut, facilitând astfel procesul de învățare.
Pe de altă parte, chiar dacă sistemul educațional din Finlanda este adesea lăudat, și acolo au început să apară probleme. Ministerul Educației a observat că salariile educatorilor nu sunt suficient de atractive pentru a atrage tineri profesioniști. Aceasta ar putea afecta educația pe termen lung.
La noi în țară a devenit o practică sacrificarea orei de sport în detrimentul altor materii considerate ca fiind de interes, cum ar fi matematica sau limba română. În plus, spre deosebire de Finlanda, unde educatorii nu sunt singuri la o clasă de 20 de copii, în România un cadru didactic poate avea grijă de până la 30 de elevi fără ajutor suplimentar. Acest lucru face ca munca educatorilor să fie mult mai dificilă. În plus, salariile educatorilor din Finlanda sunt mult mai mari, peste 3.000 de euro pe lună, comparativ cu cele din România, unde un profesor cu peste 20 de ani de experiență câștigă aproximativ 7.000 lei lunar. Aceste diferențe afectează calitatea educației și pot îndepărta tinerii de această carieră.
Așadar, modelul educațional finlandez pune accent pe importanța timpului petrecut în aer liber ca parte esențială a dezvoltării copiilor. România se confruntă cu multe provocări în acest sens, iar autoritățile ar trebui să reanalizeze prioritățile educaționale pentru a asigura o dezvoltare sănătoasă elevilor.
Sursă: Pro Tv
Foto caracter ilustrativ / Sursa foto: Freepik
CITEȘTE ȘI:
Peste jumătate dintre românii din marile orașe au RENUNȚAT la carne în favoarea preparatelor vegane