Firma care gestionează hotelul lui Mohammad MURAD, dată în judecată de recepționera-șefă. Ce a pățit femeia
Când a fost angajată, în primăvara anului 2022, la cunoscutul Hotel Majestic, din Jupiter, ca recepționeră-șefă, Aurelia Baltă a crezut că a dat norocul peste ea. Hotelul îi aparține afaceristului Mohammad Murad, dar i-a fost închiriat lui Dragoș Răducan, președintele Federației Patronatelor din Turism. După doar trei luni și jumătate, femeia a avut un accident în timpul serviciului, alunecând pe scara din holul hotelului, care nu avea balustradă. În urma nefericitei întâmplări, a suferit o fractură de șold, iar, din acea zi, a început un adevărat calvar.
După accidentul stupid, petrecut în 2022, în timpul programului de muncă, Aurelia Baltă (53 de ani) are de tras și în ziua de azi. Femeia s-a angajat ca recepționeră-șefă la Hotelul Majestic, din Jupiter. Proprietarul hotelului este milionarul Mohommad Murad, care l-a închiriat însă pe o perioadă de șase ani.
Astfel, hotelul este administrat de câțiva ani de un alt nume important din turism. Este vorba despre Dragoș Răducan, președintele Federației Patronatelor din Turism.
Fosta recepționeră-șefă de la Majestic spune că nu l-a întâlnit niciodată pe afaceristul Mohammad Murad, ci doar a vorbit cu acesta de două ori la telefon, când milionarul a sunat la numărul de la recepție. Murad își caza aici mai mulți angajați pe care-i avea pe litoral și anunța la recepție când aceștia urmau să ajungă la hotel.
La doar trei luni și jumătate de la angajare, în timp ce purta o discuție cu colegii săi, Aurelia Baltă a alunecat, din neatenție, de pe ultima treaptă a scării din zona recepției, care nu era prevăzută cu balustradă. Impactul căzăturii a fost atât de puternic, încât femeia și-a fracturat șoldul.
A urmat o perioadă de spitalizare de o lună, apoi multe drumuri la consultații, la recuperare și radiografii și nici în ziua de astăzi nu este refăcută sută la sută.
Femeia susține că firma care administra Hotelul Majestic a vrut să ascundă cele întâmplate și nu a raportat la timp accidentul de muncă nici la Poliție, nici la Inspectoratul Teritorial de Muncă, lucru pe care l-a aflat abia la două săptămâni de la spitalizare.
”Pe fișă scria că am fost preluată de acasă, nu de la hotel”
Aurelia Baltă și-a pus însă semne de întrebare încă de când a fost preluată de ambulanță și transferată de la Spitalul Județean Constanța la cel din Mangalia, unde a fost inițial adusă și unde a ales să fie tratată ulterior.
”În momentul în care eram transportată cu ambulanța, am avut acces la acele hârtii de la UPU Mangalia, le-am răsfoit și am văzut bifată căsuța cu preluare de la domiciliu. Pe fișă scria că am fost preluată de acasă, nu de la hotel. Am întrebat-o pe asistentă de ce apare așa și mi-a zis că nu știe și să declar la Mangalia că a fost accident de muncă. Medicul de la spital mi-a spus că sunt variante: ori operație cu proteză, care costă 10.000 de lei, ori internare cu imobilizare totală la pat timp de 30 de zile.
Mi-a explicat că, fiind un spital mai mic, statul nu le dă gratuit proteze și, dacă vreau să mă duc la Constanța, dar nu îmi recomandă, sau să merg la București. Atunci am sunat-o pe directoarea hotelului să îi spun ce mi-a spus medicul și i-am rugat să mă ajute să mă operez deoarece eu nu dispun de acești bani. A zis că vorbește cu șeful, cu domnul Răducan, și revine cu telefon”, ne-a povestit Aurelia Baltă.
Femeia ar fi așteptat pe targă, la Urgență, un răspuns din partea firmei timp de trei ore, dar nu a mai căutat-o nimeni. După cele câteva ore, medicul a decis să o ducă pe secție. Deoarece nu și-a permis să plătească intervenția chirurgicală, pacienta a fost nevoită să accepte varianta de a fi spitalizată timp de o lună.
Susține că a fost abandonată în spital de angajator
Aurelia Baltă le reproșează foștilor angajatori că au abandonat-o efectiv în spital, că nimeni nu a mai căutat-o să vadă dacă are nevoie de ajutor sau măcar să o întrebe cum se mai simte. Singurele interacțiuni cu reprezentanții hotelului au fost câteva apeluri legate strict de probleme administrative.
Marea provocare avea să vină însă după ce a fost externată. Timp de încă o lună, nu s-a putut deplasa, petrecându-și cea mai mare parte a timpului tot imobilizată la pat.
În paralel cu neputința de a se deplasa, au venit și grijile financiare. Aflată în concediu medical, luni de zile a avut un venit de doar 1.600 de lei, din care 1.000 de lei se duceau pe chirie. Într-o situație critică, femeia s-a văzut nevoită să se împrumute de la prieteni pentru a face față cheltuielilor, care au însemnat noi analize, RMN-uri, radiografii și recuperare.
Cum avea în continuare dureri și nu se putea deplasa, Aurelia a consultat un alt medic, de data aceasta din București.
”Medicul de la Mangalia mi-a zis că nu este normal să am dureri după atâta timp. Mi-a făcut un RMN și mi-a dat trimitere la Spitalul de Ortopedie Foișor, din București. Medicul de la București mi-a explicat că în RMN se vede că s-a consolidat fractura, iar el nu poate, după atâtea luni, să îmi rupă din nou piciorul și să îmi pună proteză, că asta trebuia făcut atunci, la Urgență, și nici nu era nevoie de proteză, de fapt, ci doar de câteva șuruburi”, ne-a mai spus femeia.
”Cine mă mai angaja în cârjă?”
Îngropată în datorii, fără să fie total refăcută nici după șase luni de la accident, fiind nevoită să se folosească de o cârjă pentru a merge, Aurelia Baltă a vrut să se pensioneze pe caz de boală, dar nu a reușit.
”La sfârșitul lui martie nu mai aveam voie la concediu medical și am cerut să mă pensionez pe caz de boală pentru șase luni de zile. Trebuia să îmi caut serviciu, dar cine mă mai angaja în cârjă? Mi s-a zis însă că nu este o boală care să necesite pensionare pe caz de boală. De la comisie mi-au zis «operați-vă și vedem după aceea»”, ne-a spus Aurelia Baltă.
Aflată într-o situație disperată, femeia a fost nevoită să își caute un loc de muncă unde să poată lucra, în condițiile în care depindea tot timpul de cârjă. S-a angajat la un birou de rezervări în turism, dar nu a rezistat decât o lună, deoarece trebuia să stea ore în șir doar pe scaun, iar durerile deveneau insuportabile.
În final, și-a găsit un alt serviciu, de data asta ca recepționară, care îi permite să se menajeze mai mult din punct de vedere fizic. Femeia ne-a spus că, și în ziua de azi, încă mai plătește din datoriile acumulate în perioada în care a fost bolnavă.
”Concluzia a fost că aveam șoldul deja fracturat”
După toată această poveste nefericită și uitată se pare de cei care administrau hotelul la care lucra când a suferit accidentul de muncă, Aurelia i-a dat în judecată. Ea le reproșează acestora că nu au anunțat la timp accidentul de muncă, ci după două săptămâni, ceea ce i-a creat probleme.
”Din cauza aceasta, am ajuns târziu la INML, să scot certificat medico-legal, și la Poliție, iar aceste drumuri m-au costat timp și bani, au însemnat un efort foarte mare din partea mea, deoarece mergeam în cârje, abia puteam merge”, spune femeia.
Cere daune morale și materiale
Aceasta mai susține că, spre marea ei surprindere, în momentul în care și-a scos certificatul medico-legal, concluzia medicului care a întocmit documentul a fost aceea că și-ar fi fracturat șoldul deoarece suferă de osteoporoză, lucru neadevărat.
”Cei de la Poliție s-au minunat că, fiind accident de muncă, nici cei de la hotel și nici cei de la spital nu au anunțat Poliția. La mine la spital nu a venit nici ITM, nici Poliția să se intereseze de soarta mea. După externare, am mers la INML și mi-au dat, după șase luni, expertiza medico-legala. Concluzia lor a fost că nu am nevoie de îngrijiri medicale și că mi-am fracturat șoldul ca urmare fie a unei menopauze precoce, respectiv a osteoporozei, fie aveam șoldul deja fracturat la data când s-a întâmplat accidentul. Eu am atașat la dosarul lor testul de osteoporoză, care arată că nu sufăr de această boală, așadar nu știu de unde au tras ei aceste concluzii. Am făcut contestație și s-a cerut formarea unei comisii de trei medici pentru o nouă evaluare”, ne-a mai spus Aurelia Baltă, care se judecă acum cu firma care administrează hotelul și cere daune morale și materiale.
Administratorul hotelului, Dragoș Răducan: ”Acum suntem în proces”
Contactat de Gândul, Dragoș Răducan, administratorul hotelului, are altă versiune și s-a limitat la o declarație scurtă.
”Accidentul de muncă a fost raportat a doua zi. A venit comisia de anchetă, s-au stabilit niște date, acum suntem în proces, nu are rost să discutăm mai multe până la terminarea procesului”, ne-a declarat Dragoș Răducan.
CITEȘTE ȘI: