Problema incompatibilității dintre reglementările, formatul facturilor la energie electrică și gaze naturale și cele ale sistemului național e-Factură nu a fost încă rezolvată.
Sistemului național e-Factură a devenit obligatoriu de la 1 ianuarie pentru toate raporturile comerciale dintre agenţii economici, deci şi pentru cele dintre furnizorii de curent şi gaze şi clienţii lor noncasnici.
Asociaţia Furnizorilor de Energie Electrică din România şi Federaţia Asociaţiilor Companiilor de Utilităţi din Energiea au semnalat problema către Autoritatea Naţională de Reglementare în Domeniul Energiei din noiembrie anul trecut.
„Pentru ca emiterea şi transmiterea facturii în sistemul RO e-Factura către clienţii noncasnici să se poată realiza cu respectarea reglementărilor ANRE, este necesară armonizarea regulamentelor de furnizare a energiei electrice/gazelor naturale la clienţii finali, mai precis a dispoziţiilor privitoare la informaţiile din cuprinsul facturii cu legislaţia privind facturarea în sistemul RO e-Factura, întrucât numărul limitat de câmpuri/formatul câmpurilor prevăzut de portalul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF) nu permite încărcarea tuturor informaţiilor obligatoriu a fi incluse în factura de energie electrică/gaze naturale şi în anexele ataşate acesteia conform reglementărilor ANRE”, se arată într-un document al Autorității.
În urma semnalării problemei, în decembrie anul trecut, a fost creat un grup de lucru format din reprezentanţii ANRE, reprezentanţii furnizorilor de energie electrică/gaze naturale şi reprezentanţii ANAF care, în perioada decembrie 2023-ianuarie 2024, au purtat discuţii în format online, în vederea identificării atât a soluţiilor tehnice pentru includerea informaţiilor în formatul XML RO e-Factura, cât şi a soluţiilor de reglementare necesare pentru armonizarea prevederilor din regulamentele ANRE de furnizare privind conţinutul facturilor cu prevederile şi formatele privind facturarea în sistemul RO e-Factura.
CITEȘTE ȘI: